.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آقای استاندار از مدیرانتان برنامه بخواهید
علیرضا قلی زاده
آقای استاندار از مدیرانتان برنامه بخواهید

در تعریف برنامه ریزی آمده است تعیین اهداف و یافتن راه وصول به آن و تصمیم سازی در مورد اینکه چه راههایی باید صورت گیرد و طراحی وضعیت مطلوب برای آینده و انتخاب راهها و سایل رسیدن به آن و طراحی عملیاتی و اجرایی بر مبنای شیوه هایی که در اهداف مشخص شده است.
با این مقدمه کوتاه باید یادآوری نمایم در طول سالیان اخیر بارها و بارها شنیدیم که مسئولین استانی از وضعیت موجود در استان ناراضی بوده و همواره از عملکرد گذشتگان و اوضاعی که استان بدان دچار بوده است انتقاد داشتند.نکته جالب در این میان این بوده همین منتقدیین در پاره ای از اوقات چندین سال در مدیریت مجموعه خود ماندگار بوده و پس از رفتنشان از مسند مدیریتی دیگران عملکرد آنها را زیر سئوال برده اند!
در طول یکسال اخیر شاهد بودیم فضای انتقاد از عملکرد مدیران گذشته در سطح استان داغ تر از گذشته شده و هر چند وقت یکبار استاندار مازندران و برخی از مدیران منتسب به دولت تدبیر و امید به نوعی چالش های موجود در استان را متوجه مدیریت مسئولین گذشته استان می دانند که البته در این خصوص پر بیراه نگفته و شاید عمده دلایل اصلی آنها همین وضع موجود مازندران و مشکلات عدیده آن باشد.
با همه انتقادهایی که انجام شده و می شود متاسفانه باید گفت منتقدین فعلی و یا همان تیم جدید مدیریتی در استان نیز عملا" نتوانسته اند کار مهمی از پیش برده و همچنان بسیاری از انتقادات در جای خود باقیمانده است.
شاید عنوان شود در مدت یکسال نمی توان مشکلات چندین ساله را حل کرد.بنده نیز موافق این سخن بوده اما مطمئنا" برای برون رفت از وضع فعلی احتیاج به برنامه ریزی جامع و کارشناسی شده می باشد نه انکه فقط بیاییم و در جایگاه سحن و حرف تمامی کاستی ها را متوجه گذشتگان نماییم.
چرا که مدیران فعلی استان دانسته پای به عرصه مدیریت گذاشته و نسبت به تمامی مشکلات موجود در استان آگاهی داشته و دیگر دلیلی نمی شود ضعف در مسئولیت خود را بخواهند به گردن دیگران بیاندازند.
باید پذیرفت امروزه سازمان ها و ادارات دولتی در مازندران دچار روزمرگی بوده و عملا" پویایی و نشاط لازم در آنها دیده نمی شود نخبگان همچون همیشه جایگاه مناسبی در دستگاههای خود نداشته و رابطه به جای ضابطه در تعیین مسئولیت های اداری حرف اول را می زند.
هنوز برنامه استان برای برون رفت از مشکلات حوزه های مهمی همچون کشاورزی ،گردشگری،فرهنگ ،اقتصاد و ....مشخص نیست.هنوز برنامه استان برای حل معضل بزرگ بیکاری جوانان تحصیل کرده و اشتغال آنها مشخص نیست.معلوم نیست چه برنامه ای برای کم کردن آمار گسترده طلاق در استان مازندران اتخاذ شده است.
استان مازندران هنوز برنامه مشخص و تاثیر گذار برای ریشه کن  کردن حجم روز افزون اعتیاد در میان جوانان ندارد.هنوز نتوانستیم از فرصت حضور گردشگر در مازندران استفاده بهینه نماییم.البته در کنار مشخص نبودن برنامه های موارد اشاره شده باید بگوییم علیرغم در خواست چندین و چند باره رسانه ها و کارشناسان هنوز برنامه استاندار برای مدیریت در استان علیرغم گذشت مدت زمان زیاد از حضورش در راس مدیریت استان مشخص نیست.
براستی تیم مدیریتی فعلی در استان می خواهد با چه راهکارهایی پیش رود که پس از پایان مدیریتشان همین انتقادات در موردشان در آینده گفته نشود.انتقاداتی که خود از دیگران داشته و آنطور که به نظر می رسد هم اکنون خود بدان دچار شده اند.
آقای استاندار؛
راه برون رفت از مشکلات موجود داشتن برنامه مناسب و البته استفاده از نظرات و تجربیات کارشناسان و دلسوزان واقعی به سرنوشت استان است نه استفاده از دلواپسان پست و مدیریت.
آقای استاندار؛
باید بپذیریم مشکلات استان با مصاحبه و انداختن تقصیر به گردن این و آن و جلساتی که خالی از نتیجه باشد حل نمی شود.آنچه امروز مردم استان می بینند تداوم مشکلات و البته در پاره ای از آنها اضافه شدن مشکلات و حتی عدم مسئولیت پذیری برخی از همین مدیران رابطه ای و سفارشی است!
آقای استاندار؛
از مدیرانتان برنامه بخواهید و نظارت بر کار دستگاههای اجرایی را جدی تر پیگیری نمایید. چرا که احساس می شود در صورت تداوم وضع موجود روزی نه چندان دور باید حسرت روزهای گذشته را بخوریم!!!
علیرضا قلی زاده


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 25 مرداد 1393

بی برنامگی و روزمرگی، ویژگی تمامی دستگاه های دولتی ایرانی است . البته در دولت قبلی بیشتر به چشم می خورد . موافقم برنامه ریزی و نظارت دو بال پرواز یک سازمان موفق است .
نا شناس 26 مرداد 1393
وقتی خودش برنامه نداره چجوری میتونه از زیر دستاش برنامه بخواد!!!!
از اون حرفا بودا
نا شناس 27 مرداد 1393
سلام هین بنده خداچه میدونه لرنامه چیه یه فردسنتی که تو"ستاد"فعالیت کرد!!وتیرش به هدف خورد.واقعیتیه که شمال هم معمولا اینجورکامنتها رو نمیآره !!
بابايي 27 مرداد 1393
به خواست خدا جناب آقاي دكتر عزت الله اكبري به زودي به عنوان استاندار جديد استان مازندران معرفي ميشود.... به اميد آنروز
نا شناس 27 مرداد 1393
با مشخص شدن نرخ برنج در سال جدید، توان و ظرفیت استانداری و مدیران استان برای تغییر وتحولات در سایر بخشها هم مشخص می شود اگر نتوانند قیمت برنج را سازمان بدهند مطمئن باشید اینها اگر برنامه هم داشته باشند توان عملی کردن آن را ندارند.
نا شناس 28 مرداد 1393
دلت خو.شه داداش
استاندار خودش برنامه نداره اونوقت شما....
نا شناس 29 مرداد 1393
جناب آقای استاندار خودم شاهد بودم روز آمدی شهرک مسکن مهر آرزو شهرستان بابل ، قولهای دادی که این مجتمع هرچه سریعتر مشکلات آن حل شود تا مردم به خانه ها خود بروند این مجمتع در حال حاضر آب و برق و گاز میخواهد خواهشاً در آن جایگاه استاندار بودن استفاده کنید تا آب وبرق و گازبه این شهرک و یا امسال این شهرکها در سطح استان برسد تا مردم مشکلات آنها حل شوند. سازنده خونه های مسکن مهر شهرک آرزو آقای مهرایی از یک جهت درست میگوید ساختمان درست شد ولی آب و برق مسئولین نمیدهند چون ظاهراً مشکلاتی این وسط هست ،آقا استاندار ترو خدا کاری کیند بیچاره شدیم از دست این مستاجری یعنی یک استاندار سفارش کند و مدیر استانداری انجام ندهد ؟؟؟ اگر موردی است پس چرا مجوز ساخت مسکن مهردادند از شمال نیوزو همه رسانه ها خواهش میکنم در این خصوص و مشکلات پیرامون این مسائل گزارشات مفصلی تهیه کنند تا خبر به گوش مسئولین ارشد محترم نظام در پایتخت برسد انشالله آنهاکاری کنند تا مشکلات حل شود.
نا شناس 29 مرداد 1393
استاندار برای بابلی ها که کم نذاشته ناشناس .
نا شناس 31 مرداد 1393
آقابرادر که نوشتی )استاندار برای بابلی ها که کم نذاشته ناشناس .): متاسفانه حضرتعالی هنوز در اندرخم یک کوچه ای - من از مشکلات مسکن مهر و لزوم توجه مدیران استانی برای کمک به حال روز مسکن مهر میگویم تو این وسط بابل و شهرستانی بازی در می آوری اگه حضرت عالی به مانند من پدر دوتا بچه بودی و مشکل مسکن داشتی و میرفتی میدیدی که مسکن تو از هرجهت آماده است(یعنی ساختمان- کابینت و شیرآلات در کل یک مسکن تمیز و شیک داری) ولی متاسفانه اب و برق و گاز نداری تا بروی زندگی کنی، انوقت می فهمی من و امثال مثل من چی میگوئیم و چی میکشیم با توجه به اینکه صاحب خونه من بمن گفت یا 50هزار تومان اجاره خانه ات از این ماه باید بیشتر بدهی و یا تخلیه کنید.
بحرحال به حضرت عالی پیشنهاد میکنم بجای اینکه مردم را مسخره کنی کمی هموطن خودت را دردکن الهی هیچ وقت مستاجر نباشی همیشه صاحب خانه باشی ... ازخدا برای تو میخواهم تا همیشه تو خانواده ات از مشکلات بدور باشید و همه خوش باشید و همیشه روزگار وفق مراد تو باشد.آمین.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.562 seconds.