.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توجه به سلامت در مازندران جدی نیست

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: پرداختن به موضوع سلامت و حفظ آن در جامعه رویکرد رسانه ها، مدیران و مسئولان باشد.


به گزارش شمال نیوز به نقل از تسنیم، رسول ظفرمند ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در استان مازندران، با خبرنگاران این دفتر به گفت‌وگو نشست.

وی در این بازدید اظهار کرد: اصلاح نگاه جامعه و ارتقا سلامت یکی از محورهای اصلی است که باید به آن پرداخته شود و با توجه به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در میان افراد جامعه  تلاش برای بهبود وضعیت سلامت  افزایش یابد.

ظفرمند با بیان اینکه اصحاب فرهنگی جامعه تاکنون به صورت جدی به موضوع سلامت  در زرندگی اهمیت خاصی نداده اند و باید این موضوع به عنوان یکی از دغدغه ها برای پیگیری سلامتی در ابعاد گوناگون مسائلی که سلامت را به چالش می کشد مورد مطالبه خبرنگاران قرار گیرد، تصریح کرد: پرداختن به موضوع سلامت باید در خبرگزاری تسنیم به صورت ویژه دنبال شود.

آگاهی رسانی و تاکید بر سلامت محوری

وی با اشاره به آگاهی نداشتن عموم مردم از سلامتی گفت: عوامل گوناگونی در سلامتی افراد نقش دارند و اگر برای رفاه سلامت در اولویت قرار بگیرد و بیماری کاهش یابد دیگر نیازی به پرداخت هزینه های درمانی نیست.

ظفرمند با بیان اینکه سبک زندگی امروزی باید برای دستیابی به سلامتی تغییر کند، گفت: باید در بیمه سلامت همه مردم با مسئولیت های سازمان آشنا شوند و این کاری اتست که به زمان نیاز دارد تا آگاهی خاص از موضوع سلامت در جامعه نهادینه شود.

طرح نظام سلامت بزرگترین انقلاب در حوزه سلامتی

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقدام دولت تدبیر و امید برای نخستین با اجرای طرح نظام سلامت انقلاب بزرگی در ارتقا بخشی به سلامت مردم در جامعه به وجود آمد، بیان کرد: افزایش 4 برابری  سرانه هر بیمار برای پرداخت به پزشک خانواده ،یکی از سیاست های تشویقی بوده که دنبال شد و با تحقق آن پزشک خانواده در مناطق روستایی برای درمان بیماران حضور دارد تاکید کرد:با استفاده از سیستم ارجاع بیماران توانسته اند از بسته های خدمات حمایتی به نحو بهتری استفاده کنند.

ظفرمند خاطر نشان کرد: طرح نظام سلامت از 15 اردیبهشت به صورت همزمان در مازندران به اجرا درآمد و برای نخستین بار موضوع پیگیری بستری بیمار در بیمارستان و هزینه های جانبی آن که بر بیمار تحمیل می شد رفع شد و بر اساس این طرح از محل پرداخت یارانه ها 95 درصد هزینه های درمانی بیماران از محل بیمه سلامت و یا سازمان های بیمه گر پرداخت می شود و بیمار تنها 5 درصد هزینه ها را پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح شادمانی را برای بیماران به همراه داشته است، تاکید کرد: مازندران و فارس همچنین در طرح پزشک خانواده شهری نیز از استان های پیشرو کشور هستند و 460 پزشک در شهرهای استان به ویزیت بیماران می پردازند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: یکی از بزرگ ترین مشکلات نداشتن دفترچه های بیمه در میان جمعیت حاشیه نشین شهرها  در طرح پزشک خانواده بود و با ثبت نام 113 هزار نفر در این طرح 111 هزار نفر تاکنون در حال دریافت دفترچه بیمه درمانی هستند و این روند برای پوشش همه ادامه دارد.

ظفرمند با اشاره به اینکه در گذشته جامعه به سمت تخصص گرایی پیش رفته است و و پزشک خانواده مسئول پیگیری سلامت جمعیت تحت پوشش است، افزود: پزشک خانواده بر اساس نیاز افراد به تخصص هایث مختلف ارجاع  بیمار را انجام می دهد و با استفده از این سیستم بیمار می تواند از خدمات  استفاده کند.

وی از پرداخت حقوق همه پزشکان خانواده خبر داد و افزود:با تشکیل ستاد راهبردی خرید خدمات سلامت در مازندران می توان همه عوامل تاثیرگذار در سلامت مردم را فراخوانی کرد و با مدیرثیت ستاد توسط استاندار می توان سلامتی در جامعه را  فرهنگ سازی کرد.

ظفرمند ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این ستاد می توان برای خرید خدمات در مکدت زمان کمتر و هزینه کمتر برنامه ریزی کرد.

وی همچنین نگاه مسئولیت نگر برای تولید محصول سالم به منظور استفاده عملی در زندگی مردم  را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید توجه به سلامتی در  نگاه مسئولان و مدیران شهری  ایجاد شود./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 مرداد 1393
در مازندران هیچ چیزی جدی نیست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.852 seconds.