.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قیمت طلا سقوط کرد
قیمت طلا به دنبال انتشار آمار اقتصادی قوی در آمریکا که اخبار تنش میان اوکراین و روسیه را تحت الشعاع خود قرار داد، به پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته سقوط کرد.

 شمال نیوز: قیمت طلا به دنبال انتشار آمار اقتصادی قوی در آمریکا که اخبار تنش میان اوکراین و روسیه را تحت الشعاع خود قرار داد، به پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته سقوط کرد.

هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار کامکس نیویورک 9.50 دلار یا 0.8 درصد کاهش یافت و به 1306 دلار رسید. این پایین‌ترین قیمت از پنجم اوت بود که قیمت طلا به 1285 دلار نزول کرده بود. همچنین قیمت این فلز ارزشمند در یک هفته گذشته 0.4 درصد کاهش داشت.

قیمت طلا در ساعات ابتدایی معاملات جمعه با نشانه‌های پیشرفت دیپلماتیک در شرق اروپا، به 1293 دلار سقوط کرده بود اما روند نزولی آن پس از اینکه اوکراین اعلام کرد بخشی از یک ستون بزرگ از خودروهای زرهی که از روسیه وارد این کشور می‌شدند را نابود کرده است، متوقف شد.

با اینهمه سقوط قبلی طلا چندان جبران نشد زیرا به گفته تحلیلگران، تنش‌های میان اوکراین و روسیه که چند ماه است ادامه دارد، برای معامله گران به یک اتفاق عادی تبدیل شده است.

بعلاوه به نظر می‌رسد بحرانها در خاورمیانه نیز فروکش کرده که این امر نیز بر افت قیمت طلا تاثیر گذاشته است. در حالیکه معامله گران طلا را سدی در برابر آشفتگی جئوپلیتیکی و مالی می‌بینند، علاقه آنها به این سرمایه گذاری مطمئن با روشن‌تر شدن دورنمای اقتصادی آمریکا و تقویت احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره کاهش پیدا کرده است.

آمار اقتصادی که جمعه منتشر شد، نشان داد تولید صنعتی آمریکا بیش از آنچه انتظار می‌رفت در ژوییه افزایش یافته در حالیکه قیمت تولیدکننده که معیار سنجش تورم عمده فروشی است، ثابت ماند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 اعلام کرد که بمحض اینکه به نظر برسد احیای اقتصاد قوی‌تر شده است، نرخهای بهره را افزایش خواهد داد. بسیاری از سرمایه گذاران و اقتصاددانان انتظار دارند نرخهای بهره در سال 2015 افزایش پیدا کند.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، بهای هر اونس پالادیم برای تحویل در سپتامبر با 0.9 درصد افزایش به 894 دلار رسید که بالاترین قیمت در 13 سال گذشته بود. هر اونس نقره برای تحویل در سپتامبر 1.9 درصد کاهش یافت و به 19.525 دلار رسید که بزرگترین کاهش از پنجم اوت بود. قیمت این فلز هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت. هر اونس پلاتین برای تحویل در اکتبر با 0.8 درصد کاهش، به 1457 دلار رسید و کاهش قیمت این فلز در یک هفته گذشته را به 1.4 درصد رساند. /250ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.182 seconds.