.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمان حذف یارانه نقدی ثروتمندان
با توجه به انصراف 2 میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه نقدی، میزان یارانه نقدی پرداختی به 73 میلیون ایرانی به دو میلیون و 25 هزار تومان رسیده است.

 یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی چهل و دومین مرحله یارانه نقدی مربوط به مرداد ماه سال 1393 در نخستین ساعات روز گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد و به این ترتیب یارانه نقدی تیر ماه نیز به تمام متقاضیان پرداخت شد.

چهارمین یارانه نقدی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در شرایطی به حساب 73 میلیون متقاضی واریز شده است که در ابتدای سال 2 میلیون و 400 هزار نفر به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند و دولت نیز اعلام کرد یارانه افراد ثروتمند نیز قطع خواهد شد و درآمد حاصل از این موضوع به تولید و بهداشت اختصاص پیدا می کند.

در همین رابطه علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد با شناسایی 10 میلیون نفر از افراد پُردرآمد جامعه، به زودی فهرست جدید یارانه بگیران اعلام می شود. این افراد پُردرآمد شناسایی شده اند و به زودی و آرام آرام از فهرست یارانه‌ بگیران حذف می شوند.

وی همچنین اعلام کرد دولت برنامه‌ای برای اینکه یارانه افراد کم‌درآمد و طبقات متوسط جامعه را قطع کند ندارد، چرا که مردم ما در شرایط سال‌های اخیر و تورم شدیدی که به آن‌ها وارد شده قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و بخش قابل ملاحظه‌ای از جامعه ما روی پرداخت‌های نقدی به عنوان یک شیوه برای هزینه‌های ضروری خود حساب می‌کنند.

طیب نیا با تأکید بر اینکه دولت قصد ورود به این عرصه یا احیاناً حذف یارانه طبقات متوسط و کم‌درآمد جامعه را به هیچ‌وجه ندارد گفت: ما به‌طور کلی با اینکه مرتب جامعه را دچار التهاب و اضطراب کنیم و به مردم علامت بدهیم که یارانه شما ممکن است قطع شود مخالفیم. مجلس در قانون بودجه امسال دولت را مکلف کرده که افراد پردرآمد را از یارانه حذف کند و قطعاً آن چیزی که مقصود نمایندگان مجلس است افراد پردرآمدی است که تعداد چندین خانه، ویلا و خودرو در اختیار آنهاست.

وزیر اقتصاد تاکید کرد طبیعی است که این افراد نباید یارانه دریافت کنند. شرایط و بانک‌های اطلاعاتی ما در گذشته به گونه‌ای نبوده که امکان دسترسی به درآمدهای مردم را داشته باشیم اما در حال حاضر کارگروهی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده که مشغول مطالعه روی شیوه‌های تحقق خواسته مجلس است و اگر بررسی‌هایشان به نتیجه مناسب برسد راجع به نحوه تحقق حکم قانون بودجه نیز اقدام خواهد شد. مسلماً دولت اقدام شتاب‌زده و عجولانه نخواهد کرد و کاملا سنجیده عمل کرده تا دچار خطا و اشتباه نشویم.

دولت در شرایطی به تمام متقاضیان یارانه نقدی پرداخت می کند که این موضوع با انتقاد شدید نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی مواجه شده است و بر همین اساس غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرده است با روش فعلی اجرای هدفمندی یارانه‌ها کمکی به بخش تولید صورت نگرفته و راهش این است که درآمدهای هدفمندی محقق شود لذا ما منتظریم تا آخر مردادماه درآمدهای حاصل از اجرای هدفمندی شفاف شود.

هم اکنون در شرایطی که آینده حذف یارانه افراد ثروتمند مشخص نیست یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی مردادماه سال 93 به حساب 73 میلیون نفر واریز شده که این رقم 3 هزار و 321 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

همچنین پیش از این مجموع یارانه پرداختی در دولت یازدهم رقم 40 هزار و  404 میلیارد تومان بود که با توجه به یارانه نقدی خرداد این رقم به 43 هزار و 725 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.

از آذرماه 89 تا خرداد سال 93 به هر ایرانی یک میلیون و 980 هزار تومان یارانه نقدی پرداخت شده بود که به این ترتیب با توجه به انصراف 2 میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه نقدی، میزان یارانه نقدی پرداختی به 73 میلیون ایرانی به دو میلیون و 25 هزار تومان رسیده است.

همچنین با توجه به شناسایی 10 میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه و قطع یارانه نقدی این افراد و با توجه به انصراف 2 میلیون و 400 هزار نفر در ابتدای اجرای فاز دوم هدفمندی در صورت اصلاح نحوه پرداخت یارانه نقدی، دولت ماهیانه 564 میلیارد و 200 میلیون تومان در پرداخت یارانه نقدی صرفه جویی خواهد کرد./نامه 250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.433 seconds.