.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بعد سمنانی ها ، یزدی ها و .... ؛
"خراسانی ها" مدعی جدید برای آب دریای مازندران
مدیر عامل آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: 22 شهرستان در خراسان رضوی با کمبود آب مواجه هستند و در حال حاضر بحث انتقال آب از دریای خزر و همسایه شرقی در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: بحث انتقال آب از دریای خزر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مهر، محمدحسین جعفری، بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان اظهار کرد: 74 درصد اقلیم خراسان رضوی خشک و 26 درصد نیمه خشک است و در حال حاضر برنامه ریزی هایی برای مهار آب های مرزی انجام گرفته است.

محمد حسین جعفری اظهار کرد: طی سال 92 حدود 290 میلیون متر مکعب آب برای شرب مورد استفاده قرار گرفته و پیش بینی می شود این رقم در افق 1400 به 326 میلیون متر مکعب برسد.

22 شهرستان با کمبود آب مواجه هستند

وی اظهار کرد: 22 شهرستان در خراسان رضوی با کمبود آب مواجه هستند و در حال حاضر بحث انتقال آب از دریای خزر و همسایه شرقی در دستور کار قرار دارد.

جعفری تاکید کرد: طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران درچارچوب تأمین آب مورد نیاز استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان و بخش‎‌‎هایی از قم مطرح و در سال ۸۸ به تصویب رسید که مطالعات نخست آن در سال ۹۱ آغاز شد. ‏

مدیر عامل آب منطقه ای خراسان رضوی با اعلام اینکه بیشترین کسری مخزن سفره های آب زیرزمینی مربوط به خراسان رضوی است، افزود: 75 درصد این استان در وضعیت خشکسالی هیدرولوژیکی شدید است.

اختصاص 300 میلیارد تومان برای طرح جامع شبکه مشهد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان نیز در ادامه این جلسه از اختصاص 300 میلیارد تومان برای طرح جامع شبکه مشهد خبر داد و  گفت: طرح جامع شبکه مشهد شامل یک دستگاه پست 400.132  کیلو ولت، 9 دستگاه پست 132.20 کیلو ولت، 130 کیلومتر کابل 132 کیلو ولت، 300 کیلومتر کابل 20 کیلو ولت و 25 کیلومتر تونل و کانال است.

محمد حسن متولی زاده با اعلام اینکه طرح حمایت از صنعت برق باید مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد، افزود: در استان خراسان نیز كه یک ششم مساحت و 10 درصد جمعیت کشور را دارد برق‌رساني در حد مطلوبي قرار دارد و همه روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردارند که توانمندی نظام را در اين زمينه به نمايش مي گذارد.

وی عنوان کرد: امروز باید در مسیر استفاده از انرژی های نو اقدام کرد، در حال حاضر 870 کیلو وات نیروگاه خورشیدی در ادارات نصب شده که 1.8 میلیون کیلو وات برق تولید کرده است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

rash 24 مرداد 1393
شمالیای عزیز کجایین!!!
این چ وضعیه، هر بلایی ک میخوان سرتون میارنو شمام ساکت میمونین!!!
این کار یعنی بدبختی برای شمالیا...
نا شناس 23 مرداد 1393
شمال نیوز این خبر رو رو خروجی اصلیتون بذار البته اگه ناراحت نمیشی!!!!!
نا شناس 24 مرداد 1393
اینا تا دریای خزر رو هم نابود نکنن ول کن نیستن این طرح های مزخرف یعنی چی
نا شناس 25 مرداد 1393
آن موقع که احمدی نژاد این بحث را مطرح میکرد مسخره اش مکیردند !!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.