.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخستین جشنواره انجیر در گلوگاه برگزار می‌شود
رئیس کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان گلوگاه، از برگزاری نخستین جشنواره انجیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، عیسی قاسمی‌طوسی در گفت‌وگو با فارس، گفت: شهرستان گلوگاه قابلیت‌های زیادی برای توسعه اقتصادی دارد، در برخی جنبه‌ها نیاز به زیرساخت‌های آنچنانی نیست، فقط نیاز به کمی همت دارد.

وی تصریح کرد: انجیر گلوگاه، یکی از مهم‌ترین و بهترین محصول ارگانیک این منطقه و به‌طور کلی در شمال کشور است که طرفداران زیادی دارد.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان گلوگاه با بیان اینکه بسیاری از هموطنان ما انجیر گلوگاه را می‌شناسند و در فصل انجیر، از این نعمت خدادادی بی‌نصیب نمی‌مانند، اظهار داشت: برای معرفی بیشتر این میوه بهشتی و محصول ارگانیک شمال، همچنین معرفی آن به‌عنوان میوه شاخص به سراسر کشور، با همکاری مسئولان و امام جمعه شهرستان تصمیم گرفتیم تا نخستین جشنواره انجیر گلوگاه را برگزار کنیم.

وی بیان داشت: در بازدیدی که از مکان‌های پیشنهادی این جشنواره داشتیم، بر برگزاری آن در امام‌زاده قاسم(ع) واقع در جاده اصلی بهشهر - گلوگاه اتفاق نظر شد و زمان آن نیز 25 تا 30 مرداد است، البته امکان دارد این زمان به سه روز تغییر یابد.

فرماندار گلوگاه از برپایی غرفه‌های مختلف، شامل نمایشگاه و فروشگاه‌های انواع انجیر و فرآورده‌های آن مانند لواشک، مارمالات، مربا و شیره انجیر، خبر داد و گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، خواهیم داشت.

قاسمی‌طوسی، یکی دیگر از اهداف جشنواره را، تقدیر از علی‌اکبر ایران‌نژاد عنوان و تصریح کرد: این فرد، زحمات زیادی را برای گسترش فرهنگ درختکاری و به صورت اختصاصی کاشت درختان انجیر در جاده‌ گلوگاه - دامغان، انجام داد و سال‌های زیادی از عمر خود را با هزینه شخصی، برای کاشت و معرفی این میوه، وقف کرد.

وی از تشکیل کمیته‌های امنیت، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی و فرهنگی، و کمیته تخصصی تغذیه و بهداشت برای برگزاری نخستین جشنواره انجیر گلوگاه خبر داد و افزود: سعی ما بر این است که با همکاری جمعی و همت شهرستانی بتوانیم، جشنواره‌ای پرمحتوا را برگزار، و انجیر گلوگاه را به سراسر کشور معرفی کنیم.

به گزارش فارس، شهرستان گلوگاه، مهم‌ترین مرکز انجیر ارگانیک در کشور است و از نمونه‌های آن می‌توان به انجیر سفید، سیاه، وستا، گلابی‌شکل، گانیش سبز، و استهبان، اشاره کرد.

برخی از انواع انجیر مانند وستا، و گانیش سبز که در گلوگاه شناسایی شده است، هنوز مورد تحقیق قرار نگرفته، با تحقیق این گونه‌های انجیر می‌توان نسبت به ازدیاد و پرورش اختصاصی آن اقدام کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.486 seconds.