.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگاهی به بیانات رهبری درخصوص مساله غزه
علی علیزاده کیاپی


حضرت آیت الله خامنه ای ولی امرمسلیمن جهان روزسه شنبه درسخنانی دراجتماع باشکوه نمازگران درعیدسعیدفطر،مساله غزه رامهمترین موضوع امروزجهان برشمردند و برضرورت حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند که سخنان معظم له، از سه منظر قابل تحلیل و بررسی است.

امام خامنه ای جنبه نخست وقایع غزه را نسل کشی فلسطینیان برشمردند و تاکید فرمودند،همه عاملان جنایات در غزه اعم ازسردمداران رژیم صهیونیستی وحامیان آنان که آشکار وپنهان ازجنایات رژیم گرگ صفت و درنده اسراییل حمایت می کنند،باید مجازات شوند و این مجازات نباید مشمول گذشت زمان شود.
سخنان رهبری دراین خصوص ازآن جهت درخور توجه است که رژیم صهیونیستی درجنایات اخیر خود بمباران مدارس،بیمارستان ها و خراب کردن خانه ها بر سر مردم بی دفاع را ، دفاع ازخود می نامد و با تحریف واقعیت ها ادامه نسل کشی فلسطینیان را توجیه می کند.
غزه امروز با جمعیتی حدودیک میلیون وهشتصد هزارنفر،به لحاظ جغرافیایی منطقه ای کوچک و محصور محسوب می شود که ازهمه طرف ها تحت فشار است و پیوسته درمعرض تهاجم های وحشیانه رژیم غاصب صهیونستی بوده است لذا این رژیم با تحمیل سه جنگ نا برابر از سال 2005 نسل کشی را برای مردم این سرزمین رقم زده است اما علیرغم همه جنایات ضدبشری اسرائیل نتوانسته است معادله جنگ را به نفع خود تغییر دهد.

نکته دومی که معظم له بدان اشاره فرمودند،مساله مقاومت ملت مظلوم فلسطین در غزه علی رغم جنایات گسترده رژیم صهیونستی است.
غزه اکنون بیش از 7سال است که از زمین و هوا درمحاصره است وجنگی به مفهوم همه جانبه،سالهاست که بر آن تحمیل شده است اما با وجود همه تنگناها و محرومیت هایی که برای مردم باریکه غزه ایجاد شده است،مساله مقاومت دربالاترین سطح و در راستای دفاع مشروع از خودشان در مقابل یک رژیم متجاوز همچنان متجلی است.
درحقیقت عنصرمقاومت را می بایست مهمترین مولفه درمعادله جنگ اسراییل ضدمردم فلسطین دانست که سرانجام آن بدون تردید رقم خوردن پیروزی برای ملت مظلوم فلسطین خواهد بود.

نکته حائزاهمیت سومی که امام خامنه ای به آن اهتمام داشتند ،ضرورت حمایت همه جانبه ازملت مظلوم فلسطین ازجمله تجهیز ملت فلسطین برای دفاع مشروع از خود در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی است چراکه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در جنگ نابرابر کنونی،بیش از هزار ویکصدنفر از زنان وکودکان و مردم بی دفاع فلسطینی جان خود را ازدست داده اند که به اذعان خود رسانه های غربی و طبق گزارش اخیر سازمان ملل متحد،نزدیک به 80 درصدقربانیان حملات رژیم صهیونیستی ضد مردم غزه، زنان، کودکان و سالخوردگان هستند.
از اینروست که معظم له درسخنان خود درنمازعیدسعید فطر ضرورت حمایت همه جانبه ازملت مظلوم فلسطین رامورد توجه قرار داده و تاکید فرمودند که یکی از مهترین عناصر این حمایت،تجهیز ملت فلسطین برای دفاع مشروع از خود در مقابل رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل است.
اما آنچه مسلم است امروز حتی سردمداران رژیم صهیونیستی به تکرار اشتباه محاسباتی خود پی برده اند و ازاین حمله پشیمان هستند اما به طور مذبوحانه تلاش می کنند تا شاید با حمایت امریکا بتوانند با پیش شرط قرار دادن خلع سلاح مقاومت، برای برقراری آتش بس، این معادله را تغییردهندو پایان جنایات خود در غزه را در گرو پایان مقاومت و خلع سلاح در غزه قرار داده اند، اما از این نکته غافلند که این بار در غزه تنها درس های گذشته را تکرار کردند که درمقاومت تبلور یافته است.
امروز رژیم صهیونیستی نه تنها از توان نیروهای مقاومت دچار بهت و حیرت شده است، بلکه در طول سالهای اشغالگری خود این چنین متحمل ضربه و خسارت شدید از سوی نیروهای مقاومت فلسطین نشده بود و آنچه بیش از هر چیزی نگرانی این رژیم را در شرایط کنونی تشدید میکند این است که این رژیم تعیین کننده پایان جنگی که خود آغازگر آن بوده است،نخواهد بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 9 مرداد 1393
مطلب منبع و ماخذ نداره آقاي كياپي ؟
امید روانبخش 8 مرداد 1393
ای قدس،جنایت اسرائیل را درجای جای سرزمین تان فراموش نخواهیم کردو برعهد و پیمانی که با امام شهیدمان حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش بسته ایم، ثابت قدم هستیم و به زودی نابودی کامل این رژیم را برایتان رقم خواهیم زد، ان شاء الله...
وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ.
مهدی سلحشور 8 مرداد 1393
پس از بیانات رهبرمعظم انقلاب درنماز عیدفطر امسال حجت برما تمام شد،ان شاءالله و به یاری خداوند ای قدس عزیز؛خواب را بر چشمان اسرائیل و حامیان این رژیم غاصب حرام خواهیم ساخت وانتقام خون تک تک عزیزانتان و جوانان گردان‌های القسام حماس و سرایا القدس جهاد اسلامی و زنان و کودکان فلسطینی راخواهیم گرفت.
القدس لنا، والحق لنا، النصر لنا، نحن الغالبون ...
مهدی رمضان نژاد 9 مرداد 1393
ای قدس،ای قبله ی اول ما...
در سر ما اندیشه رهایی توست اما نه، این تو نیستی که اشغالی؛ این ماییم که اشغال شده ایم و آنکه اشغال شده فکر و جان ماست.
اگر روزی در آرزوی این بودیم که درکنار امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت در عاشورا حضور داشتیم هنوز راهش باز است چرا که امروز غزه کربلای دیگر است.
روزبه نعمتی 9 مرداد 1393
سلام برقدس...
سلام بر مقاومت...
سلام برآن مادری که جنازه پرپر شده کودک نوپا و خردسالش را به دست گرفته و ندای "هل من ناصر ینصرونی"سر داده است.
سلام برغیرت و عزت و شرف مردان و زنان فلسطینی که با وجود روزه داری و عطش خویش و علیرغم غم از دست دادن عزیزان خویش خم به ابرو نیاوردند.
سلام برمقاومت مثال زدنی تان که این عظم و ایستادگی برگفته از قیام عاشورای امام شهیدتان حسین بن علی است.
ای قدس، به یاری خدا، خون عزیزانتان را در کمترین زمان ممکن پس خواهیم گرفت و اسرائیل را به جهنمی فراموش نشدنی تبدل خواهیم ساخت.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.