.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
57 مجروح فلسطینی به ایران می آیند

ه گزارش شمال نیوز به نقل ازفارس حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص ارسال کمک‌های دارویی و غذایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای مردم بی دفاع غزه، تأخیر طولانی قاهره در صدور مجوز پرواز حامل کمک‌های غذایی و دارویی جمهوری اسلامی ایران به غزه از طریق مصر را غیرقابل قبول خواند.

وی از مقامات ذیربط قاهره درخواست کرد در صدور مجوز سرعت بخشند.

معاون وزیر خارجه اضافه کرد: اولین گروه مجروحان غزه شامل 57 نوزاد، کودک و زنانی که از شدت جراحات وارده رنج می‌برند در انتظار ورود پرواز امدادی جمهوری اسلامی ایران به مصر و انتقال فوری به تهران برای مداوا هستند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد:‌ اولین محموله کمک‌های انسان دوستانه ایران به وزن 100 تن و لیست مجروحان فلسطینی آماده انتقال به ایران از چند روز گذشته در اختیار وزارت امور خارجه مصر و دفتر حفاظت منافع این کشور در تهران قرار گرفته، اما تاکنون مجوز پرواز صادر نشده است.

وی گفت: انتظار داریم مصر به رسالت انسانی، تاریخی، اسلامی و عربی خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و بازگشایی فوری مرز رفح برای انتقال دارو و غذا عمل کرده و بیش از این نعلل نورزد.

لازم به ذکر است در تماس تلفنی روز یکشنبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با «سامح شکری» همتای مصری آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به صورت فوری به غزه را مورد تاکید قرار گرفت.

ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین مهیای پذیرش مجروحان فلسطینی در بیمارستان‌های ایران می‌باشد و مساعدت فوری دولت مصر به ویژه در زمینه فراهم شدن سریع‌تر زمینه‌های ارسال کمک‌های غذایی و انساندوستانه به غزه بسیار موثر است.

وزیر امور خارجه مصر نیز در این گفت‌وگو همکاری دولت مصر در زمینه‌های فوق را اعلام و ابراز امیدواری کرد در اولین زمان شرایط برای ارسال کمک‌ها فراهم شود./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.