.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر فقها درباره اعمال شب و روز عید فطر

 شمال نیوز: شب عید فطر از لیالی مبارکه ای است که احیای آن سفارش اکید شده و مکمل شب قدر است ، عمده اعمال این شب را مرحوم محدث قمی در مفاتیح الجنان نقل کرده و بعد از زیارت حضرت امام حسین علیه السلام از مهمترین اعمال در این شب جهت برآورده شدن حاجات ، نماز مشهور به 1000 قل هوالله است ، این نماز بسیار اهمیت دارد و آیت الله کشمیری ، اربعین آنرا سفارش می فرمود که در سیر و سلوک معنوی بسیار موثر است و چنانچه 40 شب این نماز را بخواند و آنرا به حضرت امیرالمومنین علیه السلام هدیه نماید مورد عنایت آن حضرت قرار خواهد گرفت .

به گزارش صلات (ستاد اقامه نماز سازمان صداوسیما) ، فقهای ارجمند حوزه مقدسه علمیه قم در پاسخ به پرسش خبرنگار ما ، پیرامون اعمال و آداب شب و روز عید فطر توصیه هایی را به جامعه اسلامی مطرح کردند که در زیر از نظرتان می گذرد:

آیت الله سید صادق روحانی :
از ائمه سلام الله علیهم روایات شده که شب عید فطر کمتر از شب قدر نیست ، و در شب و روز آن غسل مستحب است و نماز عید فطر خیلی فضیلت دارد و آنچه در این روز تاکید شده دستگیری از مستمندان و غیر از عیدی ، خدمت به مستمندان نمودن است و هر تومانی به یک فقیر داده شود ، در بهشت آن قدر جزای خیر به افراد داده می شود که هیچ کس تصور نمی کند .

دفتر آیت الله مکارم شیرازی :
به کتاب مفاتیح نوین ، بخش اعمال شب و روز عید فطر مراجعه نمایید.   

آیت الله محقق کابلی:
مومنین روزه دار خداوند را شاکر باشند که خداوند برایشان توفیق یک ماه روزه گرفتن را داد و از خداوند بخواهند که طاعات و عبادات شان را قبول فرماید. فطریه شان را در روز عید ادا نمایند و حتی الامکان نماز عید فطر را به جا آورند.

آیت الله مبشر کاشانی:

شب عید فطر از لیالی مبارکه ای است که احیای آن سفارش اکید شده و مکمل شب قدر است ، عمده اعمال این شب را مرحوم محدث قمی در مفاتیح الجنان نقل کرده و بعد از زیارت حضرت امام حسین علیه السلام از مهمترین اعمال در این شب ، جهت برآورده شدن حاجات ، نماز مشهور به 1000 قل هوالله است .

این نماز بسیار اهمیت دارد و آیت الله کشمیری ، اربعین آنرا سفارش می فرمود که در سیر و سلوک معنوی بسیار موثر است و چنانچه کسی40 شب این نماز را بخواند و آنرا به حضرت امیرالمومنین علیه السلام هدیه نماید مورد عنایت آن حضرت قرار خواهد گرفت .

آیت الله گرامی قمی:

عید را با معصیت ، تبدیل به عذاب و روز نحس نکنیم . /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.505 seconds.