.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی نژآد هم هست و هم نیست !
زیباکلام: احمدی‌نژاد همین امروز 10 میلیون رای دارد
احمدی‌نژاد همچنان دارای محبوبیت قابل توجهی در بین اقشار پایین جامعه است، معتقدم که اگر همین فردا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود احمدی‌نژاد 10 میلیون رای خواهد داشت...
زیباکلام: احمدی‌نژاد همین امروز 10 میلیون رای دارد

شمال نیوز: بازگشت احمدی نژاد به قدرت و سیاست با گذشت نزدیک به یک سال از پایان دوران 8 ساله ریاست جمهوری او هنوز هم یک علامت سوال بزرگ است. در این میان اما سکوت احمدی نژاد به این ابهامات دامن زده است. رییس دولت سابق برخلاف مشی دوران دولت داریش که پر از حاشیه و جنجال بود، این روزها در وادی سکوت و لبخند سیر می کند و این اطرافیان وفادار او هستند که از زمزمه های بازگشت او به قدرت را بر سر زبان ها انداخته اند. چه عبدالرضا داوری که روزشمار بازگشت احمدی نژاد به قدرت را زده است چه علی اکبر جوانفکر که می گوید رییس دولت سابق به خاطر نظام و دولت سکوت کرده و هر زمان که به مصلحت نظام بداند به سیاست باز می گردد. حضور احمدی نژاد در مراسم راهپیمایی روز قدس اما فضایی دیگر بود که برخی از طرفداران او شعار بازگشتت به قدرت را سر دهند.

در همین راستا صادق زیبا کلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد شعارهای هوادارن احمدی نژاد در روز قدرس مبنی بر اینکه وی در دوره بعدی رییس جمهور خواهد بود، به نامه نیوز گفت: خیلی بعید می‌دانم که شرایط کشور به گونه‌ای باشد که احمدی‌نژاد سه سال دیگر نامزد ریاست جمهوری شود. حتی  اگر بخواهد در انتخابات نامزد شود، کاندیدای جناح اصولگرا خواهد بود و شانس اینکه از سوی اصلاح‌طلبان نامزد بشود مطمئنا منتفی است.

وی به تجربه تلخ اصولگرایان از ریاست احمدی‌نژاد اضافه کرد و افزود: با توجه به تجربه تلخی که اصولگرایان خصوصا از دوره دوم از احمدی ‌نژاد دارند خیلی بعید است که بخواهند از احمدی‌نژاد حمایت کنند، این اتفاق به احتمال زیاد نخواهد افتاد. در بهترین حالت احمدی‌نژاد مجبور است تا به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. من حتی پیش بینی می کنم که به احتمال خیلی زیاد شورای نگهبان ایشان را رد صلاحیت کند و شانسی برای ایشان نمی‌بینم. اما در عالم سیاست هیچ چیز را نمی‌توان قطعی پیش بینی کرد.

زیباکلام تصریح کرد: ممکن است احمدی‌نژاد بار دیگر با اصولگرایان ائتلاف کند، اما این شانس در صورتی است که روحانی ظرف این 3 سال عملکردی بسیار بسیار بسیار ضعیف را از خود نشان بدهد و عملکردی به مراتب بدتر از 8 سال گذشته اصولگرایان داشته باشد. در این حالت ممکن است که اتحاد و ائتلافی بین احمدی‌نژاد و اصولگرایان صورت گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه مشکل اصولگرایان این‌ است که هیچ محبوبیتی بین مردم ندارند، خاطرنشان کرد: رای اصولگرایان همان 4میلیون رایی است که سعید جلیلی آورده و 2میلیون رای ولایتی. اما برعکس اصولگرایان احمدی‌نژاد همچنان دارای محبوبیت قابل توجهی در بین اقشار پایین جامعه  است، معتقدم که اگر همین فردا انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود احمدی‌نژاد 10 میلیون رای خواهد داشت.

وی ادامه داد: مشکل اصلی و اساسی این‌ است که اصولگرایان از هیچ محبوبیتی در بین مردم برخوردار نیستند، از سوی دیگر اگر بخواهند به سمت احمدی‌نژاد و آن 10 میلیون رای بروند، باید تجربه بسیار تلخ 8 سال گذشته را تحمل و تکرار بکنند. مشکل اصلی احمدی‌نژاد برای اصولگرایان این است که احمدی‌نژاد انسان مطیعی برای آنها نخواهد بود و بعضی اوقات میخواهد امور را آنگونه که خودش میخواهد سامان دهد.

استاد دانشگاه تهران با توجه به سکوت احمدی‌نژاد درباره بازگشتش به سیاست،  گفت: نباید از احمدی‌نژاد توقع داشته باشیم که بگوید بله من صد در صد می‌خواهم در انتخابات شرکت کنم و اعلام آمادگی می‌کنم. اگر این چنین موضعی را بگیرد، باعث حملات زیادی از سوی طیف اصولگرا علیه خود می‌شود . در حقیقت احمدی‌نژاد هم هست و هم نیست و در سایه به سر می‌برد.

زیباکلام با اشاره به سخنان نزدیکان احمدی نژاد و روز شمار عبدالرضا داوری برای بازگشت احمدی‌نژاد به سیاست، افزود: با این وجود نفس اینکه نزدیکانی مثل آقای جوانفکر و عبدالرضا داروی و دیگران صحبت از نامزدی ایشان می‌کنند مبین این است که موضوع جدی است و خود احمدی‌نژاد هم بسیار تمایل دارد که در انتخابات شرکت کند.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به محبوبیت احمدی‌نژاد در میان روستائیان کشور تصریح کرد:  ضمن اینکه احمدی‎نژاد می‌داند، شخصیت‌ها و چهره‌های اصولگرا هیچ‌کدام در بین مردم محوبیتی ندارند و می‌داند که خودش محبوبیتی درمیان  روستائیان و اقشار با سطح تحصیلات و سواد پایین کشور دارد، اصولگرایان هم می‌دانند که احمدی نژاد رای 10 میلیونی را در بین مردم دارد و نمی توانند به این راحتی از این مقدار رای چشم‌پوشی کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در مجموع همه‌چیز بستگی به عملکرد روحانی دارد. البته عملکرد روحانی هم بستگی به مذاکرات هسته‌ای خواهد داشت. اگر مذاکرات هسته‌ای موفقیت‌آمیز باشد که تا به الان هم بسیار موفق عمل کرده است، هیچ شانسی برای احمدی‌نژاد و اصولگرایان نخواهد بود. مگر اینکه در نهایت روحانی نتواند در امر مذاکرات هسته‌ای به توافق و موفقیت کامل دست پیدا کند و کشور همچنان در باتلاق معضل هسته‌ای باقی بماند. احمدی‌نژاد و اصولگرایان بار دیگر شانسی برای ورود به عرصه سیاست خواهند داشت.

وی درباره منظور روح‌الله حسینیان مبنی بر بازگشت دولت کریمه تصریح کرد: منظور آقای حسینیان هم از دولت کریمه همان دولت احمدی‌نژاد است که اصول‌گرایان از آن به عنوان دولت کریمه یاد می‌کردند./نامه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 مرداد 1393
((احمدی نژاد محبوبیتی درمیان روستائیان و اقشار با سطح تحصیلات و سواد پایین کشور دارد)) آقای زیبا کلام البته گفتید که اصولگرایان در بین مردم جایگاهی ندارند !! اما نگفتید که اصلاح طلبان هم در بین مردم جایگاهی ندارند آنجا که گفتید احمدی نژاد رای مردم روستایی را دارد پس معلوم شد شما هم بین مردم جایی ندارید چون روستاییان هم جزو این مردم هستند!!! البته بی احترامی و توهین شما به مردم شریف روستاها چیز تازه ای نیست این بی ادبی شما ریشه در فرهنگ لیبرالیستی خانوادگی دارد!!!
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 5 مرداد 1393
کجاش توهین بوده اقای به اصطلاح با فرهنگ!! تو که با ادبی و با فرهنگ معلومه از حرف زدنت داری توهین میکنی و اینطوری حرف میزنی . مرسی استادمثل همیشه حرف خوب و زدید دقیقا درست گفتید.
X 6 مرداد 1393
همین روستایی سپاه کربلا 25 را تشکیل داد.
همین روستایی دستش چروک و زخمه.
همین روستایی با دهن روزه کار میکنه.
همین روستایی بچه های دکتر و مهندس و پست هی رده بالا هستن.
همین روستایی مازندران داره اباد میکنه .
تو بدبخت چه کار میکنی برای مازندران؟
ناشناس 9 مرداد 1393
آقاي زيباكلام فقط نام خانوادگي شما زيباكلام است اما اصلاً نه زيبا هستيد و نه كلام زيبا داريد چرا كه همه روستاييان را بي سواد فرض كرديد در صورتي كه در كابينه دولت و دولتمردان يك تحقيق اجمالي داشته باشيد فراوان افرادي پيدا خواهيد كرد كه از شما با سوادترند كه جملگي از افتخارات روستاهاي ايران عزيزند كه در تمام جناههاي سياسي كشور مشغول فعاليتند .
آریا ایران پور 6 مرداد 1393
احمدی نژاد و تفکر احمدی نژادی برای همیشه به تاریخ پیوست و تکرار نخوتهدشد.
سلمان 6 مرداد 1393
تامارا عملكرد مشائي ياد است دوستي ما با احمدي نژاد بر باد است
عبدالله 6 مرداد 1393
اقای زیبا کلام بی احترامی به روستاییا ن نا بخشودنی است اگر همین روستاییان نباشند جنابعالی باید از گرسنگی بمیری . حق داری با خواندن 3.4 کتاب و استفاده از برخی کلمات عوامفریب شهری ودر سایه فتنه فقط به خدمات دولت گذشته و مردم اهانت کنی ودایه عزیزتر از مادر برای برخی سیاسیون که به نوعی غلام حلقه به گوش انها هستی شدی در رفتار و گفتار خویش تجدید نظر کن . راستی خودت که ادعای استادی و نبوغ داری چرا کاندیدا در هیچ مسئولیتی در کشور نمیشوی تا عیارت مشخص شود فقط برای یکبار امتحان کن جرات داشته باش
راستگو 6 مرداد 1393
آقای زیبا کلا با سلا بنده کارشناس ارشد و مدرس دانشگاه هستم من واطرافیانم بیش از 300 نفر هستیم که طرف دار احمدی نژاد هستیم البته با افتخار روستایی هم هستیم لطفا توهین نکنید.
نا شناس 6 مرداد 1393
واژه افاضه می کنید ؟ "فرهنگ لیبرالیستی خانوادگی" بابا داداشش از اصول گرایان کنجد خشخاش زده ی دو آتشه هست . چرا خانواده رو درگیر میکنی . آقای ناشناس تو هم مثل خانواده ات اول حرف میزنی بعد فکر میکنی!!!خب حالا این به شما توهین نیست؟ به خانواده ات توهین نیست؟ فحش های رکیک اینطوری شروع میشه . نقد داری بکن چرا خانواده از این حرفا رو پیش می کشی.
نا شناس 6 مرداد 1393
باسلام زيبا كلام بدونه ترديد 90درصد متفكران ودانشمندان واساتيد برجسته بچه هاي روستا هستند اقاي باسواد
نا شناس 6 مرداد 1393
مانفهمدیم کدوم وری هستی زیباکلام
نا شناس 6 مرداد 1393
احمدی نژاد یک جریان فکری است با سبک مدیریتی خاص که مورد توجه امام خامنه ای قرار داشته و مورد اقبال مردم هم واقع شده بود اگر این زیاده خواهان زراندوز میگذاشتند دولت احمدی نژاد به مراتب می توانست خدمات بهتری به کشور و مردم عزیز ایران تقدیم مینمود تلاش شبانه روزی دولت ایشان برکسی پوشیده نیست انشاالله هر کسی سکاندار دولت و خادم ملت است شهدا را فراموش نکند
نا شناس 6 مرداد 1393
روستاییان 30 درصد جمعیت ایران رو تشکیل میدن.. کم نیستند..
یک روستایی 6 مرداد 1393
من نفهمیدم دکترزیبا کلام،دراین نوشته کجا اهانتی به روستائیان کرده !!!!!!!!!!!!!!!!احتمالااین برادرما سواد نداره دوباره نوشته فوق رابخوانید.ضمنا فرهنگ وادب وشخصیت داشتن کارهرکسی نیست
تیز بین 6 مرداد 1393
کلام زیبا مشکل مردم را حل نمی کند. اراده و توجه مسئولین برای طبقه متوسط به پایین مشکل گشایی می کند.
شاید مردم روستایی سوادی کمتر داشته باشند که ندارند. مطمئن باش فهم شان از شما بیشتر است.
نا شناس 6 مرداد 1393
آقای زیبا کلام گر صبر کنی زقوره حلوا سازیم ....
پاسخ ها به این نظر
فیضی 8 مرداد 1393
آقای ناشناس حلوای 8ساله شما برای خاوری و زنجانی و رحیمی و محصولی ومرتضوی... بود .فقط تلخی هسته قوره برای ماروستاییهای بیجاره بود . یادتون رفته رکور ارز4هزارتومانی رکورد بیکاری رکوردتورم نابودی کشاورزی باوارداتی بی رویه وصدالبته رکوردهای دیگر مثل بزرکترین اختلاسها چقدر حافظه مان ضعیف است وزود همه چیز رافراموش می کنیم !
امير 6 مرداد 1393
اين بنده خدا راست ميگه مردم بيچاره اين روستاها را با پنجاه هزارتومان ....
الله اكبر
انسان چقدر بايد ......
جواد 6 مرداد 1393
انقلاب را محرومان جامعه کردند و همیشه پول و ثروت تاثیرگذارنیست همین که این مردم ضعیف جامعه بودند که حماسه 9دی را بوجود آوردند و مشت محکمی بر دهان فتنه گران و حامیان آنها زدند/آقای زیبا کلام کلام شما مال اونور آب هست ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری و قشر روحانیت اصیل هستیم
نا شناس 6 مرداد 1393
در استان ما هم روستا زادگی افتخار می باشد و از دستان پینه بسته و زحمت کش این روستاییان عزیر نخبگان و مسئولین زیادی در سطح استان و کشور فعالیت می کنند .....
نا شناس 6 مرداد 1393
افرادی هم که به روحانی رای دادن همشون اصلاح طلب نبودن ، اصول گرا توی رای روحانی بود چون ایشون خودشون اعتدال گرا می دونستن .....
میهن دوست 6 مرداد 1393
تقسیم بندی مردم به سه طبقه 1-طبقه طبقه خاص و متمول و روشنفکر و همه چیز فهم 2- طبقه متوسط و نون بنرخ روز خور 3- طبقه پایین ، کم سواد ،فقیر و بی اطلاع ارثیه دولت سازندگی است که هراز چند وقت رخ می نمایاند.
مهدی 6 مرداد 1393
اتفاقا احمدی نژآد بین روستایی ها هم دیگه جایگاهی نداره...بنده خودم از این قشر هستم و به وضوح میبینم...جای مردم و روستایی ها صحبت نکن آقای زیبا کلام...
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 8 مرداد 1393
ینی تو یه نفر نماینده 25 میلیون روستایی هستی؟ بابا اعتماد به سقف.
محمدی 6 مرداد 1393
متاسفا نه اقای روحانی نتوانست برنامه های خوبی داشته باشد تا به الان هیچگونه بیشرفتی برای مردم داشته باشد نیروهای خوبی که برای ایشان زحمت کشیدند خیلی زود فراموش شدند خیلی زود شخصیت خودش را نشان داد همه نیروها دلسرد شدند که جه اشتباه کردند با بخشنامه وزیر کشور با سر روحانی را زمین زد باید احمدی نزاد 10 میلبیون رای داشته باشد از دست خودما ن کردیم اقای دکتر زیبا کلام استا د علوم سیاسی هنوز بدتر هم خواهد شد جرا جون دیکر بیشتبان ندارد
حمید 5 مرداد 1393
همین الان 20میلیون رای داره
این هم مثل بقیه چیزهای دیگه بهتون ثابت میشه
موسي اهنگ 5 مرداد 1393
بسياري همين اعتقادرادارندكه آقاي احمدي نزادآراي سنتي خودراداردمضافااينكه بسياري ازمديران دوره احمدي نزادبرسركارندومديريتهاي اجرايي چندان تحولي نيافته است.بنابراين هرچه ازشايسته سالاري فاصله ايجادشودواستعدادهاونخبگان همينطورروبه زوال باشندامثال احمدي نزادهاجايگاهشان محفوظ مي ماند.
نا شناس 5 مرداد 1393
اعتدال....اعتدال.....اعتدال....اعتدال
نا شناس 7 مرداد 1393
ما هیچ وقت از روشنفکرها خدمت برای افراد زحمت کش جامعه ندیدیم و نخواهیم دید
به ایرانی 8 مرداد 1393
احمدی نژاد درحدی نیست که کسی بخواد براش بحث کنه.
این بابا اگه طرفدار داشت وبرق داشت زنده باد بهار تبدیل به پائیز نمی شد!!!

پاسخ ها به این نظر
نا شناس 8 مرداد 1393
عاقلان دانند..
نا شناس 10 مرداد 1393
عاقلان دانند دكتر 96 رييس جمهود است خيالتان راحت
ناشناس 9 مرداد 1393
كوروش كبير (محمود خان ) خواهد آمد
عبدالله 9 مرداد 1393
زیبا کلام ! واقعاً این کجاش زیبا کلامه ! برعکس نهند نام زنگی کافور
منم روستائی و طرفدار احمدی نزادم بی سوادم نیستم
داود 9 مرداد 1393
حاج محمود حداقل 20میلیون رای داره این تعدادهم دارن زندگیشونو میکنن تا سر صندوقها .شورای نگهبان هم اونو دوست داره وهیچ مشکلی باهاش نداره. تمام روشنفکرها اینو میدونن که بطور روزشمار دارن وحشت زده میشن
محمد 10 مرداد 1393
بي صبرانه منتظرتيم دكتر با اميد ديدار در انتخابات 96

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.