.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بزرگترین آتش سوزی جزیره میانکاله در دهه اخیر ؛
پناهگاه حیات وحش میانکاله طعمه حریق شد/ روشن کردن آتش یا انداختن ته مانده سیگار ؟
شمال نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران علت تازه ترین آتش سوزی مهار شده در منطقه حفاظت شده ˈ میانکاله ˈرا غفلت فرد یا افراد ناشناس در روشن کردن آتش یا انداختن ته مانده خاموش نشده سیگار اعلام کرد.

شمال نیوز: رییس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با بیان اینکه 80 هکتار از منطقه میانکاله روز گذشته دچار حریق شده است، گفت: حدود 70 درصد پوشش سازیل و 30درصد انار وحشی و تمشک در این آتش سوزی از بین رفت.

به گزارش شمال نیوز، افزود : آتش سوزی ساعت 17 روز گذشته رخ داد و ماموران یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله بلافاصله با یک دستگاه تراکتور و تانکر آب به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی گفت : با توجه به گرمای هوا، وزش باد و پراکندگی آتش سوزی ، از فرمانداری شهرستان بهشهر، آتش نشانی و پاسگاه انتظامی بندرامیر آباد، یگان حفاظت منابع طبیعی، شهرداری بهشهر و تعدادی از علاقه مندان به طبیعت درخواست همکاری شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر افزود : پس از هشت ساعت تلاش ،آتش سوزی در ساعت یک بامداد به طور کامل مهار شد.

 

عامل انسانی علت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده میانکاله بهشهر اعلام شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران علت تازه ترین آتش سوزی مهار شده در منطقه حفاظت شده ˈ میانکاله ˈ
شهرستان بهشهر را غفلت فرد یا افراد ناشناس در روشن کردن آتش یا انداختن ته مانده خاموش نشده سیگار اعلام کرد.

ˈ ناصر مهردادی ˈبه ایرنا گفت : افراد غیر متعهد با کشیدن سیگار و یا آتش روشن کردن سبب وقوع آتش سوزی در شبه جزیره میانکاله شدند.

وی افزود : توقع داریم تا مردم و نهادهای محلی ، بویژه فرمانداری شهرستان بهشهر و بخشداری مربوطه در زمینه تردد افراد ناشناس در منطقه با ماموران حفاظت محیط زیست بیشتر همکاری کنند.

او ادامه داد : با توجه به اینکه تمامی تردد ها و ورود و خروج به منطقه حفاظت شده میانکاله تحت کنترل است ، گفت : شنا ، صید و صیادی و حتی ورود بدون هماهنگی برای تفریح و گردش در منطقه حفاظت شده میانکاله هم ممنوع است.

مهردادی گفت: رفت و آمد مردم منطقه و دامداران نیز تحت کنترل قرار دارد و این افراد شناسایی شده هستند.

وی به وسعت زیاد شبه جزیره میانکاله و مشکلات کنترل و مراقبت از ورود و خروج افراد به این منطقه اشاره کرد و افزود : هر چند محیط زیست در این منطقه تمامی تلاش و امکانات خود را به کار می گیرد ، اما باز هم به همکاری بیشتر مردم و فرمانداری و بخشداری شهرستان بهشهر نیاز داریم.

آتش سوزی ای که ساعت 17 روز گذشته در منطقه حیات وحش میانکاله رخ داد تا وسعت 80 هکتار را در بر گرفت.

بر اساس اعلام اداره محیط زیست شهرستان بهشهر 70 درصد از پوشش گیاهی ˈ سازیل ˈ و 30 درصد از درختان انار وحشی و بوته های تمشک این محدوده بر اثر آتش سوزی از بین رفت.

این آتش سوزی پس از هشت ساعت تلاش یگان حفاظت محیط زیست و ماموران آتش نشانی شهرستان بهشهر مهار شد.

تالاب بین المللی میانکاله مازندران با 68 هزار هکتار وسعت به خاطر میزبانی از دستکم یکصد گونه انواغ پرنده مهاجر به بهشت پرندگان شهرت دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.343 seconds.