.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ رئیس کمیسیون فرهنگی به مطهری

به گزارش شمال نیوز حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به توضیحات علی مطهری در خصوص انتخاب کاندیداهای ناظران در هیئت نظارت بر مطبوعات در کمیسیون فرهنگی گفت: هیئت رئیسه مجلس طبق قانون که انتخاب ناظران در هیئت نظارت بر مطبوعات برعهده کمیسیون تخصصی مربوطه که فرهنگی است، ابلاغ کرد که اعلام نظر کند و بنده براساس بند یک ماده 218 آیین‌نامه عمل کردم.
 
وی ادامه داد: برای اینکه اینگونه حرف‌های امثال آقای مطهری که در مجلس می‌زند پیش نیاید، زمان یک هفته‌ای تعیین کردیم تا هر کس که قصد دارد برای ناظران در مطبوعات و صداوسیما کاندیدا شود کتبا به کمیسیون اعلام کند و طبق قانون این اختیار به کمیسیون داده شده تا افراد صاحب شرایط را به صحن مجلس معرفی کنند.  
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما حق و حقوق کلیه نمایندگان در صحن علنی و کاندیداها را رعایت کردیم، تاکید کرد: بنده به مر آیین‌نامه عمل کردم و پای آن نیز محکم ایستاده‌ام.  
 
سالک تصریح کرد: جوسازی‌های در داخل صحن علنی و مصاحبه‌های 2-3 روز آقای مطهری را به خداوند متعال واگذار می‌کنم که این طور قضاوت می‌کند؛ البته جواب آقای مطهری را در کمیسیون خواهم داد و اگر بنا باشد در رسانه‌ها نیز عنوان شود، این کار را انجام خواهم داد.  
 
وی با بیان اینکه از کاندیداها به کمیسیون دعوت کردیم تا در چند پارامتر مهم مانند تخصص، سوابق، نوع نگاه خود به مطبوعات و صداوسیما و دیگر موارد اعلام نظر کند و هر کدام از کاندیداها 5 تا 10 دقیقه صحبت کردند و اعضای کمیسیون نیز این صحبت‌ها را شنیدند.  
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاندیداها برای نظارت بر این دو شورا گفت: آقایان شجاعی، مطهری، کیایی‌نژاد، پژمان‌فر و جعفرپور از اعضای کمیسیون و میرمحمدی، رسایی، نبویان، هروی و برخی دیگر نیز خارج از کمیسیون کاندیدا شده بودند و هر کدام مواضع خود را اعلام کردند.
 
سالک در خصوص اظهارات مطهری مبنی بر اینکه روزه رئیس کمیسیون فرهنگی درست نیست، گفت: انشاءالله روزه آقای مطهری همیشه قبول باشد اما ما با آقای مطهری معامله نکردیم بلکه با خدای خود معامله می‌کنیم؛ بنده که نمی‌توانم به نماینده‌ای دستور بدهم که به حسن و یا حسین رای بدهد و تا به حال چنین کاری نکردم و نخواهم کرد و اعضای کمیسیون نظر خود را دادند.  
 
وی با بیان اینکه مطهری نظر خودش را داده که اعضای کمیسیون تصمیمات خود را گرفته بودند، تصریح کرد: بله هر نماینده قبل از اینکه رای بدهد فکر می‌کند و سپس بین خود و خدای خود تصمیم می‌گیرد  چرا که این مباحث مربوط به کشور  و قیامتی است لذا طبیعی است که هر نماینده پیش از رای دادن فکر کند و بعد از شنیدن صحبت‌ها طبق قانون رای شخصی خودش را اعلام کند و بنده هیچ القایی به اعضای کمیسیون نداشتم و هر کدام نظر خودشان را اعلام کردند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون امسال به آقای مطهری رای ندادند کما اینکه سال گذشته به وی رای داده بودند و سروصدایی نبود اما نمی‌دانم که چطور شده امسال در کمیسیون رای نیاورده هیئت رئیسه با برخی از اعضای اقلیت مجلس جوسازی کردند که چرا مطهری رای نیاورده است.  
 
سالک ادامه داد: تعویق انتخابات جای سوال دارد و بنده از رئیس مجلس می‌پرسم چرا انتخابات را برگزار نکرد و اینکه گفت بند یک ماده 218 ابهام دارد، ابتدا باید انتخابات را برگزار می‌کرد و سپس این بند را از ماده 218 را به هیئت رئیسه می‌برد تا اگر ابهامی داشت آن ا به کمیسیون آین‌نامه ارجاع دهند و در آنجا بررسی شود و معنا نداشت جلوی انتخابات و زمانی که کمیسیون طبق مر قانون کشیده نادیده بگیرند و این کار، کار خوبی نبود.
 
وی تاکید کرد: اگر انتخاب عضو ناظر بر هیئت مطبوعات را عقب بیاندازند، کمیسیون فرهنگی به هیچ وجه از رای خود نخواهد گشت و محکم بر نظر و رای خود خواهد ایستاد و این جوسازی‌ها نیز توهین به کمیسیون است.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماینده اردبیل در جلسه روز چهارشنبه به کمیسیون فرهنگی بی‌مهری کرد،  گفت: مجلس که جای تبلیغات برای یک نفر نیست بلکه جعل قانون است اما آقای پیرموذن چند دقیقه‌ای از مطهری دفاع کرد که این خود مصداق رانت‌خواری است و ریاست مجلس نیز باید انتخابات را برگزار می‌کرد.
 
سالک ادامه داد: به بنده می‌گویند که جلسه انتخاب ناظران در عملکرد صداوسیما و نظارت بر مطبوعات را مدیریت نکردند اما بنده با صراحت عرض می‌کنم بهترین مدیریت را در روز سه‌شنبه برای انتخاب اعضای ناظر داشتم. طبق مر قانون اساسی و آیین‌نامه پیشرفته‌مان و اعضای کمیسیون نیز شاهد این موضوع هستند.
 
وی  با بیان اینکه رفتارهایی که با کمیسیون فرهنگی شد، درست نیست، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند واقعا فرهنگ مظلوم است. بنده در شروع جلسه کمیسیون اعلام کردم با توجه به اینکه کمیسیون فرهنگی کمیسیون تخصصی نظارت بر مطبوعات و صداوسیماست، اولویت با اعضای کمیسیون است اما وقتی کسی از اعضای کمیسیون نیاورده، معضل چیست و این چه بی‌ادبی است و چرا این‌طور حرف می‌زند.  
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: حتی بنده به آقای پژمان‌فر پیشنهاد دادم شما که برای نظارت در صداوسیما کاندیدا شدید به نظارت و مطبوعات بیایید و فکر کردم نظرش موافق است و نامش را جزء کاندیداهای نظارت بر مطبوعات اعلام کردند اما خودش گفت که می‌خواهد در نظارت بر صداوسیما کاندیدا شود و بنده نمی‌توانم که کسی را مجبور کنم و این یکی از دلایلی است که پیش از رای‌گیری تصمیم‌گیری نشده بود.
 
سالک با تاکید بر اینکه ما ترسی از جوسازی‌ها نداریم و به رسالت خود عمل می‌کنیم و پای آن ایستادیم، خاطرنشان کرد: ما طبق مر قانون اساسی و اجرای فرامین و مطالبات آقا عمل می‌کنیم و اگر کسی مشکل اندیشه‌ای و فکری با ولایت دارد، خودش را اصلاح کند؛ فرمایشات و مطالبات آقا در کمیسیون فرهنگی اساس کار است و ما روی مطالبات ایشان محکم ایستاده‌ایم و اگر کسی مشکلی با ولایت فقیه دارد، خودش را اصلاح کند.  
 
وی تصریح کرد: آقای مطهری در کمیسیون رای نیاورد و دیگر جای جوسازی نیست و بار دیگر که بخواهند رای‌گیری کنند همین موارد را اعلام خواهم کرد.  
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سخنگوی هیئت رئیسه مبنی بر ارائه استفساریه در خصوص انتخاب ناظران در هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: این‌ حرف‌ها خلاف قانون است و آقای نعمتی خلاف ماده 218 آیین‌نامه عمل کرده چرا که طبق این ماده درباره ناظران باید کمیسیون‌های تخصصی نظر بدهند و حرفی از صحن علنی در این ماده نیامده است.
 
سالک افزود: کمیسیون تخصصی به این نظر رسیده که آقایان رسایی و نبویان را به صحن مجلس معرفی کند و این موضوع به معنای تضییع حق دیگر نمایندگان نیست و بلکه اختیاری است که مجلس به کمیسیون‌های تخصصی داده است و آقای نعمتی با طرح استفساریه قصد دارد این اختیار را از کمیسیون تخصصی سلب کند.
 
وی ادامه داد: اگر قرار است استفساریه‌ای طرح شود، باید این حق انتخاب از تمام کمیسیون‌های تخصصی سلب شود تا هر کسی که در صحن علنی با تخصص و بدون تخصص کاندیدا شد و با لابی‌گری رای بیشتری آورد، ناظر شود.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما مشکلی با طرح استفساریه نداریم اما قبل از طرح استفساریه در صحن باید ماده 218 آیین‌نامه لغو و پس از آن استفساریه مطرح شود.  
 
سالک در پایان تصریح کرد: اعضای هیئت رئیسه قسم خورده‌اند که آیین‌نامه را اجرا کنند اما در حال حاضر شاهد هستیم که مقدمات قسم خود را می‌شکنند که بسیار بد و زشت است./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.172 seconds.