.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشیه‌های دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری

تسنیم نوشت:

دیدار روز گذشته دانشجویان با رهبر معظم انقلاب حاشیه‌های جالبی را به همراه داشت.

حوالی ساعت ۱۶ بود که رفت‌وآمدهای دانشجویان در خیابان فلسطین نظرها را به خود جلب می‌کرد، دانشجویانی که از شهرهای دور و نزدیک ایران اسلامی برای دیدار با رهبر معظم انقلاب به خیابان فلسطین آمده بودند. دانشجویانی که پیش از دیدار با مقام معظم رهبری در فاصله کوتاهی تا بیت معظم‌له، در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه و انزجار اقدامات وحشیانه رژیم منحوس و منفور و جعلی صهیونیستی راهپیمایی کردند.

فریاد دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی با شعار «مرگ بر اسرائیل» در خیابان «فلسطین» برای حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه طنین انداز شد و دانشجویان با حضور در "فلسطین" و شعار در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس و سکوت مجامع بین‌المللی و روسای برخی کشورهای اسلامی به بیت مقام معظم رهبری رسیدند تا هنوز روز قدس و آتش خشم مردم زبانه نکشیده است، رژیم کودک‌کش اسرائیل سیلی محکمی از حسینیه امام خمینی (ره) بخورد و فرمان تسلیح کرانه باختری مانند غزه برای آزادی قدس شریف از سوی ولی امر مسلمان جهان صادر شود.

• به درب حسینه امام خمینی(ره) رسیدیم؛ دانشجویان آنجا نیز برای یکدیگر سربند «قدس لنا» می‌بستند و برخی نیز به دنبال سربند «لبیک یا خامنه‌ای» بودند تا به امام خود بگویند ما برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین منتظر فرمان شما هستیم. یکی از دانشجویان وقتی که داشت سربند «قدس لنا» را بر پیشنانی خود می‌بست، ‌گفت: «آمده‌‌ام تا به رهبرم بگویم، آماده‌ام تا به فرمان شما برای دفاع از مردم فلسطین به غزه بروم.»

• بی‌تابی و بی‌قراری دانشجویان برای دیدار با امام امت از جنب و جوش آن‌ها مشخص بود؛ وقتی که در مسیر رسیدن به حسینیه امام خمینی (ره) از یکدیگر سبقت می‌گرفتند تا درمیعادگاه سالیانه خود با امام خامنه‌ای جایی نزدیک‌تر به رهبر خود بنشینند. شور و نشاط دانشجویان را نیز مجری برنامه در فاصله زمانی دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: ما همه با هم رفیق و دوست هستیم و می‌دانیم این شادابی که صورت‌های ما دارد به خاطر دیدار با معظم له و فضای صمیمی حسینیه امام خمینی (ره) است.

• ساعت ۱۷ بود که بیش از نیمی از حسینیه امام خمینی پر شده بود و رفته رفته حسینه در حال تکمیل شدن بود و دانشجویان هم مدام سر خود را بلند می‌کردند و درب ورودی که امام خامنه‌ای از آن وارد حسینیه می‌شوند را نگاه می‌کردند و وقتی صبرشان لبریز می‌شد همه با هم صدا می‌زدند «ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم».

• انتظار به پایان رسید؛ امام خامنه‌ای به جمع دانشجویان آمد و دانشجویان در حالی که سربندهای «قدس لنا» را بر پیشانی خود بسته بودند شعار می‌دادند: «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده‌ایم»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و ...

• پس از آنکه رهبر معظم انقلاب بر روی صندلی نشستند، دانشجویان نیز نشستند و با یکدیگر شعری را در محضر امام امت همخوانی کردند تا همصدای با یکدیگر حرف دلشان را در غالب اشعاری زیبا بگویند. متن شعری که دانشجویان خواندند هم از آمادگی آن‌ها برای اعزام به غزه حکایت می‌کرد...

• قاری قرآن از دانشجویان بود که پشت تریبون رفت و ابتدا از مقام معظم رهبری اجازه خواست تا تلاوت خود را شروع کند و سپس آیاتی از قرآن مجید را تلاوت کرد. در حال و هوای این روزهای جهان اسلام و مسائل غزه قاری ابتدا آیاتی از سوه فصلت را خواند و در حسینیه امام خمینی نوای ملکوتی قرآن کریم با آیه " إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی كُنتُمْ تُوعَدُونَ" طنین انداز شد و سپس قاری با سوره نصر و آیه‌هایی که خداوند مژدگانی فتح و پیروزی را می‌دهد، قرائت خود را به پایان برد.

• مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت و ابتدا شعر زیبایی از فروز رجایی فر را در مورد غزه خواند:

سلام به صبح قریب غزه
سلام به غزه
به خان یونس
به رفح، به جبالیا
به بیت حانون، به بیت لاهیا
به حی شجاعیه و محله زیتون
*****
سلام به سالخوردگان ستم کشیده غزه
به سرو جوانان کمر خمیده غزه
به کودکان یتیم و شکم دریده غزه
به خواهران شکسته و داغدیده غزه
به دوستان شهید و مدافعان غریب
*****
سلام به اشک دویده به صورت غزه
به داد و شیونِ نای بریده غزه
به زخم های نشسته به پیکر غزه
به داغ های نهفته به سینه غزه
به هیجده لاله بستان "البطش" غزه
به محمد و زکریا، به خالد و مروه

*****
سلام به مرزهای بسته و دشتهای غزه
به گندم و زیتون و کشتزارهای غزه
سلام به ساحل پرخون و قایق صیاد
به سطل تهی از آب چاه های غزه
به شیرخشک و برنج و به باروت و بنزین
به باربران صبور تونل های غزه
سلام بر عزم و استقامت غزه
دعای اضطرار و استجابت غزه
*****
سلام بر مناره و مسجد غزه
به صوت حزین مؤذن غزه
سلام بر نماز مکرر میت
به روزه داران مسلح غزه
سلام بر جهاد مبارک غزه
سلام بر حماس دلاور غزه
سلام به روح بلند ام نضال
سلام به جان شریف رِیچِل پاک
سلام به مجد و شجاعت غزه
به میوه صبر و سخاوت غزه
*****
سلام به مردان جنگآور غزه
مجاهدان اصغر و اکبر غزه
به فجر پنج و گراد، هم براق و هم سجیل
به ابابیل دست ساز خانه ی غزه
*****
قسم به اشک پدرهای دردمند درمانده
به شیرِ مادرانِ از شیرخور جدا مانده
قسم به کودک گریانِ از ترس لرزیده
به آن دو برادر ناز در آغوش هم خوابیده
قسم به این همه سر و دست و پای بریده
به الوفا و تخت پر از خون و جان رمیده
قسم به صفیر گلوله، قسم به آتش بمباران
قسم به ضربه بر سقف و مهلت شیطان
قسم به جعبه های خالی دارو و سردخانه های پر ز جنازه
قسم به سقفهای فروریخته، به گورهای تازه به تازه
که در نبرد نابرابر غزه با جنود شیطانی
به وعده صادق حق، لشکر قلیل حق غالب
و در نهایتِ پیکار خون برابر شمشیر
سر بریده ی از تن جدا فتاده پیروز است
رسیده سوره رحمت به "جاء نصرالله"
به صبح قریب غزه دمادم سلام باید داد

• مجری بعد از خواندن این شعر با لحن گرم و صمیمی به نمایندگی از دانشجویان باب ارادت به رهبر معظم انقلاب را در حسینیه امام گشود و گفت ما می‌خواهیم به دور از تعارفات و تکلف‌ها و به همان شیوه دانشجویی خودمان به شما سلام دهیم؛ «سلام آقای خامنه‌ای».

• مجری برنامه به رهبر معظم انقلاب گفت: حضرت آقا وقتی قرار شد دانشجویان به محضر شما بیایند مطالبی را از دغدغه‌ها و حرف‌های خود را آماده کرده‌اند که به عرضتان برسانند. مقام معظم رهبری نیز آغوش خود را برای شنیدن صحبت‌های دانشجویان باز کردند و فرمودند: «بفرمایید»...

• در بین جمعیت دانشجویان دست‌نوشته‌هایی را در دست داشتند که به نوعی ابراز علاقه خود را به رهبر معظم انقلاب بیان کرده بودند و برخی نیز عکسی از شهید احمدی‌روشن، شهید هسته‌ای کشور در دست داشتند که نوشته بود: «به جان خریدند، به نان نمی‌فروشیم».

• سعید اصغریان نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان اولین سخنران جلسه پشت تریبون رفت تا حرف‌های خود را به نمایندگی از دانشجویان عضو این اتحادیه به سمع مقام معظم رهبری برساند که وقتی حرف‌هایش به انتقاد از مسئولین فرهنگی رسید و گفت: «چرا همچنان مسؤلین فرهنگی ما خود را به تغافل و تجاهل می زنند و به جای تقویت جبهه خودی در جنگ نرم به فکر رفع فیلتر از فیس بوک و کاهش نظارت بر نشر کتاب هستند»، فریاد تکبیر دانشجویان برای تأیید حرف‌هایش فضای حسینه امام خمینی را فرا گرفت.

• سخنران بعدی نماینده دفتر تحکیم وحدت بود که پشت تریبون رفت و وقتی از محو اسرائیل به فرمان امام خمینی گفت بار دیگر صدای تکبیر با صلابت دانشجویان برآمد. جایی که علی بیانی گفت: «اصل برای ما اجرای فرمان امام خمینی است که فرمود:اسرائیل باید از بین برود.»
جای دیگری که دانشجویان فریاد تکبیر سر دادند، در مورد آزاد بودن برخی فتنه‌گران بود که علی بیانی گفت: «هنوز فعالان فتنه ۸۸ آزادانه در اجتماع حضور دارند.»

• احسان چنارانی سخنران بعدی جلسه بود که به نمایندگی از جنبش عدالتخواه دانشجویی پشت تریبون رفت و صحبت‌هایش را با ذکر صلواتی بر شهدای غزه آغاز کرد و وقتی در مورد مشکل ازدواج جوانان گفت: «یکی از مهم‌ترین مسائلی که سن ازدواج جوانان را به تاخیر می‌اندازد، مسئله سربازی است هر چند ما نیز به داشتن مهارت نظامی واقف هستیم اما مدت زمان بیش از حد سربازی و همچنین عدم ثبات قانون نظام وظیفه سبب شده است که سن ازدواج در بین جوانان به تاخیر افتاده و این موضوع تاثیر مستقیمی در نرخ رشد جمعیت داشته باشد. حداقل پیشنهادی که به نظر ما می رسد خدمتتان عرض کنیم، کاهش مدت زمان سربازی به آموزش مسائل نظامی و هم چنین تخصصی کردن سربازی مانند بسیاری از کشورها می باشد»، حضار به این اظهاراتش «احسنت» گفتند.

• یکی دیگر از حاشیه‌های جالب این دیدار کارت زرد، نارنجی و قرمز مجری برنامه به سخنران‌هایی بود که وقت را رعایت نمی‌کردند.

• مجری برنامه سیدمحسن میرحاجی را به عنوان نماینده بسیج دانشجویی به پشت تریبون فرا خواند که وقتی میرحاجی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «همچنان بر عهد ازلیمان با بت شکن انقلاب حضرت امام روح الله الموسوی الخمینی ایستاده‌ایم»، دانشجویان با تکبیر نشان دادند که همه آن‌ها بر این عهد پایبند هستند.

همچنین وقتی این فعال دانشجویی از خواست ملت ایران برای مجازات سران فتنه گفت «همچنان بر خلاف خواسته حقه ملت ایران، سران این فتنه عظیم هنوز به اشد مجازات نرسیده‌اند»، بار دیگر طنین با صلابت دانشجویان در محضر امام امت حسینه امام خمینی (ره) را فرا گرفت.
میرحاجی از عملکرد وزارت علوم هم انتقاد کرد و وقتی گفت «هرگز نخواهیم گذاشت که دوران سیاه دوم خرداد بار دیگر در دانشگاه های کشور تکرار گردد»، برای بار سوم دانشجویان تکبیر سر دادند.

• پس از پایان سخنرانی سیدمحسن میرحاجی، نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پشت تریبون قرار گرفت ابتدا از رهبر معظم انقلاب اجازه گرفت تا سخنانش را شروع کند.

سخنرانی علیرضا کریمی نیز با سه تکبیر دانشجویان همراه بود و دانشجویان پس از سخنان وی در مورد «جهان به ویترین شکست‌های آمریکا بدل شده است»، «کرسنت، فساد آقازاده‌ها و ویژه خواران چه وقت مورد قضاوت قرار خواهد گرفت؟» و «محافظه کاری قتل گاه انقلاب است»، با تکبیر خود سخنانش را تأیید کردند.

• در حالی دانشجویان در محضر رهبر معظم انقلاب از وزارت علوم انتقاد می‌کردند و در فرازهای مختلفی همه دانشجویان به نشانه اعتراض به عملکرد وزارت علوم تکبیر سر می دادند که فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش نیز حضور داشتند. وقتی هم انتقادات مطرح می‌شد همه دانشجویان بلافاصله به وزرا نگاه می‌کردند. یکی از دانشجویان گفت: ببنید وزیر علوم و وزیر بهداشت اینجا نشستن و سرشان را پائین انداختند.

• در آخر با سخنرانی وحید غریبی، نماینده گروه‌های جهادی سخنرانی های دانشجویان پس از حدود بیش از یک ساعت و نیم به پایان رسید و مجری برنامه نام حضرت زهرا را آورد و گفت: «آقا جان نام حضرت زهرا را بر زبان آوردم چون می‌دانیم شما از این نام خرسند می‌شوید» و با همین نام آماده شویم تا از فرمایشات حضرتعالی بهره‌مند شویم.

• سخنرانی امام امت شروع شد؛ همه نفس‌ها را در سینه حبس کردند و سکوتی حسینه امام خمینی را فراگرفت تا با تمام وجود به فرمایشات ولی امر مسلمین جهان گوش دهند.

• مقام معظم رهبری در بخشی از فرمایشاتشان که فرمودند مسئله‌ای که به صورت حاشیه در صحبت‌های دانشجویان بود ولی به نظر من مسئله اصلی است؛ مسئله ازدواج است، دانشجویان «احسنت» گفتند که امام خامنه‌ای فرمودند: «انتظار داشتیم با واکنشی...»

• همچنین در بخش دیگری از فرمایشاتشان به سخن یکی از دانشجویان اشاره کردند که گفته بود: «خواب از چشم ما ربوده شده است»، فرمودند: «این البته خوب است و ما از این نگرانی‌ها و دغدغه شما خرسند می‌شویم ولی خوابتان هم به موقع باشد!» که خنده دانشجویان را در پی داشت.

• از دیگر حاشیه‌های جالب دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب، طبق سنوات گذشته، امام خامنه‌ای برای صرف افطار به جمع دانشجویان آمدند که تعداد زیادی از دانشجویان در کنار سفره افطار امام خود ایستادند و سعی داشتند هر طوری که شده ارادت و علاقه خود را به ایشان نشان دهند.

• یکی از دانشجویان از انتهای سفره‌ای که رهبر معظم انقلاب نشسته بود اشاره می‌کرد حضرت آقا اجازه بدهید من نامه‌ای را به شما بدهم و بعد بروم؛ مقام معظم رهبری با دیدن این صحنه فوری وی را خواستند تا هم نامه‌اش را بگیرند و هم صحبت‌های او رو گوش دهند


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.