.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیر کل انتقال خون مازندران :
خونهای اهدایی به موقع در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد

 شمال نیوز: مدیر کل انتقال خون مازندران گفت: این نهاد بموقع خونهای اهدایی را به مراکز درمانی برای رفع نیاز خونی بیماران ارسال می کند.

 ˈ اسماعیل پوریانیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ساری اعلام کرد: برنامه کشوری تهیه خون با حذف لوکوسیت ( گلبول سفید بدن ) قبل از ذخیره سازی همزمان در مازندران اجرا شد که هزینه هر کیسه فیلتر دار مطابق با استانداردهای جهانی بیش از 100 دلار و سه برابر کیسه های عادی است .

وی ادامه داد: هم اکنون 90 درصد درخواست های خون بیماران تالاسمی مازندران با دریافت خون زیر چهار روز پوشش داده می شود.

مدیر کل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه از نظر جهانی خون شسته در حال منسوخ شدن است ، گفت: برخی از بیماران تالاسمی مراکز درمانی اصرار به استفاده از خون شسته را دارند .

وی ادامه داد: براساس پروسه زمانی این خونها زیر 10 روز به مراکز درمانی توزیع می شود که از چرخه انتقال خون خارج و برعهده مراکز درمانی است .

به گفته پوریانی تلاش انتقال خون مازندران برای دسترسی بیماران تالاسمی به خون در مدت کمتر از ده روز است .

وی از آمادگی کامل انتقال خون مازندران برای تامین درخواست خونی مراکز درمانی بویژه بیماران تالاسمی استان خبرداد و گفت: این نهاد تلاش میکند تا کیسه های فیلتر دار خون با مدت زمان کمتر از هفت روز را بیماران تالاسمی دریافت بکند.

پوریانی اضافه کرد: یکماه اخیر 213 واحد خون فیلتر شده زیر سه روز ، 15 واحد شسته شده و 339 واحد پکدسل ساده ( گلبول های قرمز فشرده ) در اختیار بیماران تالاسمی شهرستان قائمشهر قرار گرفت که همه واحدها زیر 10 روز بودند.

وی مبنای محور فعالیت انتقال خون مازندران را مطالبه حقوق بیماران نیازمند بویژه بیماران تالاسمی اعلام کرد و تاکید کرد تا این بیماران از کیفیت و درمان مطلوبی بهره مند شوند .

وی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت سازمان انتقال خون ایران و مازندران تالاسمی با تصویر کودکی رنگ پریده که قادر به ورود به دهه دوم حیاتش نبود شناخته می شد گفت : اکنون پس از 40 سال تلاش انتقال خون ما شاهد پویایی این بیماران هستیم که برغم ابتلا به تالاسمی به پنجمین دهه حیات خویش قدم نهاده اند.

وی افزود : این کار بزرگ حاصل همیاری مردم نوعدوست ، رسانه های گروهی و دیگر دست اندرکاران این امر خداپسندانه است.

رییس هیات مدیره انجمن تالاسمی مازندران درگفت وگویی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: استفاده از خونهایی که ترجیحا زیر دوهفته از اهدای آنها گذشت برای بیماران تالاسمی توصیه می شود .

ˈ مهرنوش کوثریانˈ ادامه داد : تالاسمی ها افراد نیازمند به تزریق مکرر خون هستند که بهتر است از این نوع خونها برای آنها استفاده شود .

وی گفت: استفاده از خونهایی با تاریخ اهدای بیشتر برای جراحی ها و مصدومان تصادفات مشکلی ایجاد نمی کند.

به گفته رییس هیات مدیره انجمن تالاسمی مازندران هم اکنون انتقال خون استان برای تامین خون با طول مدت زمانی مناسب تلاش می کند.

وی استقرار تیم های سیار بمنظور خونگیری مستمر و جبران احتمال کمبود خون در مازندران در ماه رمضان را از سیاست و برنامه های انتقال خون مازندران برشمرد.

مازندران دو هزار و 800 بیمار تالاسمی دارد./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.174 seconds.