.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آماده شدن دماوند برای ثبت جهانی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رفع مشکلات معادن در ارتفاع بیش از 2 هزار و 200 متری قله دماوند خبر داد و گفت: باید شرایط برای ثبت جهانی شدن این قله فراهم شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران ، دکترمحمد محمدپورعمران در بازدید از معادن فعال در ارتفاع 2 هزار و 200 متری قله دماوند با اشاره به اینکه باید فضای مطلوبی بر این معادن حاکم شود، تصریح کرد: می‌توان در فضایی که برای همه دارای منافع باشد با معدن‌داران وارد مذاکره شد

دراین بازدید ونشست مشترک بامدیرعامل شرکت ملارکه درمحل معدن برگزارشد،دکترمحمدپورعمران اذعان داشت:پوکه، در ساختمان سازی به کار می رود و دماوند یکی از منابع این ماده معدنی است. با این حال، به دلیل ساختار خاک این کوه، که انسجام و چسبندگی ندارد، هر گونه فعالیت معدنی در آن که مستلزم حفاری های متعددی و راه سازی های وسیع برای رسیدن به معدن است، باعث ریزش تدریجی کوه می شود. این مساله در ارتفاعات بالاتر، نمود بیشتری دارد و خطرناک است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران با تاکید بر در آستانه ثبت جهانی شدن قله دماوند اظهار داشت: هم‌اکنون در ارتفاع 2 هزار و 200 متری قله دماوند هفت معدن فعالیت می‌کنند.

دکترمحمدپورعمران با اعلام اینکه فعالیت دو معدن به پایان رسیده است، افزود: برای این معادن پروانه جدید تمدید نمی‌شود اما پنج معدن دیگر در فضای تعاملی برای مذاکره قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه این سازمان و مجموعه میراث فرهنگی خواستار بازدید از این معادن شده‌اند، گفت: از طریق این دو سازمان هرچه زودتر شرایط برای رفع مشکلات این بخش فراهم می‌شود.

دکتر محمد پور با تاکید براینکه راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات این معادن وجود دارد، یادآور شد: باید دماوند را برای ثبت جهانی آماده کنیم.

محمدپور عمران درراستای اهمیت قله دماوندادامه داد:به دلیل اهمیت این قله به عنوان بام ایران، سازمان صنعت معدن وتجارت آمادگی خودرابرای کمک درثبت جهانی شدن نام دماوند اعلام واقدام می کند

وی با اشاره به اینکه باید روش‌هایی برای جبران خسارت منطقی این معادن در نظر گرفته شود، اظهار کرد: می‌توان به این معادن در مناطق پایین دست اجازه بهره‌برداری داد.

دکترمحمدپور عمران با بیان اینکه دماوند با توجه به شرایط منطقه‌ای می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود، یادآور شد:

 می‌توان از تمام جاذبه‌های گردشگری دماوند برای جذب گردشگری استفاده کرد.

در این بازدید که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران

 نیز حضور داشت در یک روز کاری پنج معدن فعال در منطقه دماوند و محور هراز مورد بازدید مسئولان قرار گرفت. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.159 seconds.