.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خوش نوش احیا می شود؛
کارگران محترم خوش نوش احساسی برخورد نکنید!
سیده سعیده فلاح
کارگران محترم خوش نوش احساسی برخورد نکنید!

شمال نیوز: شرکت تولیدی نوشابه گازدار خوش نوش در ساری که از سال 1350 و با 500 پرسنل فعالیت خود را آغاز کرد  چندی است که دیگر رونق گذشته را ندارد تا جایی که قادر به پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود نیست.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری، جمعی از کارگران که به گفته خود از سال 88 تاکنون حقوق و بیمه خود را بطور کامل دریافت نکردند، برای پیگیری این امر با فرماندار و نمایندگان مرکز استان در مجلس شورای اسلامی ملاقات حضوری برگزار کردند تا مسئولین شهر را در جریان مشکلاتشان قرار دهند.

یکی از کارگران با بیان اینکه هریک از ما حدود 8 الی 9 میلیون تومان معوقه طلبکاریم گفت: تمامی دستگاه های کارخانه به فروش رفته اما بی آنکه بدانیم پول حاصل از فروش دستگاه ها به چه مصرفی رسیده است حقوق ما را پرداخت نمی کنند.

این کارگر ادامه داد: تاکنون برای پیگیری مشکلات، به اداره کار، فرمانداری واستانداری مراجعه کردیم ولی هیچ نتیجه ای حاصل نشد و همواره برای رفع مشکلات وعده می دهند.

کارگر دیگری با بیان اینکه افرادی هستند در بین ما که در این ماه مبارک، افطاری ندارند بخورند اما چندشب گذشته برای حدود 20 نفر از مسئولین ضیافت افطاری با هزینه های گزاف پهن کردند.

وی افزود: مدیران محترم حتی یک کفش کار ناقابل هم به کارگران نمی دهند.

کارگر دیگری دفترچه بیمه فرزندش را نشان می دهد و می گوید: چند روز پیش بخاطر بیماری کودکم برای تمدید دفترچه درمانی اش مراجعه کردم و در کمال ناباوری تنها بمدت 5 روز اعتبار زدند.

وی با بیان اینکه تمام نیروهای شرکت تعدیل شده اند یادآور شد: در حال حاضر تنها 18 نفر در خط تولید مشغولیم که مجبوریم به هر کدام به جای 5 نفر کار کنیم.

کارگر دیگر می گوید: پدری در این گرمای تابستان حتی یک هندوانه نمی تواند برای فرزندش بخرد و خانواده دیگری بدلیل مشکل مالی در حال فروپاشی است، اما وقتی این حرف ها را می زنیم می گویند: "احساسی برخورد نکنید" !!

با مشارکت بنیاد برکت برند صنعتی خوش نوش حفظ و احیاء میگردد

فرماندار مرکز استان گفت :برای تامین گردش مالی و نقدینگی و جهت توسعه واحد تولیدی شرکت خوش نوش تصمیم گرفته شد با بنیاد برکت رایزنی و برند صنعتی شهرستان ساری حفظ و احیاءگردد.

جواد واحدی، در راستای رفع مشکل شرکت خوش نوش ساری جلسه ای با حضور نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس ، مدیر کل صنعت و معدن و تجارت ، مدیر کل کار و تامین اجتماعی وسرمایه‌گذار شرکت خوش‌نوش ساری ترتیب داد.

وی با اشاره به اینکه چندین بار به سرمایه گذار شرکت در راستای رفع بحران راهکار ارائه داده ولی متاسفانه این معضل همچنان باقی ماند، خاطر نشان کرد : مدیریت شرکت از عدم توان پرداخت حقوق به کارگران بدلیل بحران مالی خبر داد.

فرماندار مرکز استان متذکر شد : سرمایه گذاران باید با تفکر مدیریتی و توان مالی به عرصه صنعتی وارد شوند نه با تفکر رسیدن به یک برند تجارتی شخصی.

وی تمام تلاش فرمانداری و نمایندگان مجلس را حفظ و احیاءقدیمی ترین برند صنعتی تجاری ساری اعلام و اظهار داشت : این شرکت نماد صنعتی شهر ،تولید و اشتغال را درپی دارد .

واحدی با تاکید بر اینکه هیچ تغییر برای این شرکت قابل قبول نیست تصریح کرد : 5 راهکار برای رفع مشکل شرکت به سرمایه گذاری مربوطه ارائه گردید.

فرماندار ساری نتیجه نظرات و تفکرات کارشناسی و حقوقی برای رفع این مشکل را رایزنی با بنیاد برکت اعلام کرد و گفت : مدیریت صنعت و تجارت هماهنگی لازم برای نشست با بنیاد برکت با حضور نمایندگان مجلس و سرمایه گذار شرکت طی چند روز آینده را انجام می دهد . /250

گزارش: سیده سعیده فلاح


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یک شهروند 22 تير 1393
انشاا...
افشین 24 تير 1393
با توجه به مضرات مصرف نوشابه های گازدار در دنیا و اطلاع رسانی همه جانبه بخشهای بهداشت و سلامت وزارت بهداشت و با توجه به فرهنگ مردم برای جایگزینی دوغ و آب بجای نوشابه های گازدار و عدم استفاده آن در سفره های ایرانی خیلی زود شرکتهای دیگر نیز به حال و روز شرکت خوش نوش دچار میشوند و این زنگ خطری است برای شرکتهای تولید چیپس - پفک - کالباس و سوسیس و نوشابه های گازدار که ارزش غذایی چندانی ندارند و بیماری های قلبی و عروقی و دیابت نوع2 - چاقی در کودکان در سنین پائین و ابتلا به انواع کانسرها که در فکر تولیدات دیگر به غیر از تولید موارد ذکر شده باشند و خبر خوبی است برای خانواده ایرانی به جهت افزایش طول عمر و به عقب انداختن سن بیماری . جناب واحدی زیاد خودشان را ناراحت نکنند منطقه مازندران و علی الخصوص ساری به جهت اقلیم مدیترانه ای و نزدیکی با کوه و دریا و جنگل های هیرکانی بهترین بستر برای جذب گردشگر میباشد . شرکتهایی از جنس خوش نوش به دلیل مزیت های رقابتی پائین و عدم توسعه در این چندین ساله در صنایع به صنایع مرده یا صنعت پر هزینه تبدیل شده اند . بهترین پیشنهاد برای این شرکت تغییر آرام در وضعیت موجود و گردش فوری و برگشت به چرخه صنعتی کشور با توجه به پتانسیل موجود ( همجواری در مرکز استان - نیرو های مولد و با تجربه- نزدیکی به فرودگاه و جاده ریلی و...) مثلا مرکز استان یک شرکت در زمینه تولید آب آشامیدنی با برند ساری ندارد این مرکز میتواند بهترین تغییر برای شرکت فوق باشد . با توجه به مشکلات آب هم سود خوبی دارد و هم شرکت از رکود خارج میشود و در بعضی موارد نیاز به تغییر خط تولید هم احساس نمیشود . البته پیشنهاد های بیشتری هم وجود دارد که مدیران شرکت فوق خود به این مسئله آگاه هستند و فقط امیدوارم زمین شرکت مانند خیلی از شرکتهای ایرانی (کفش ملی- کفش بلا- ارج -و... )پارکینگ اتومبیل های چینی نگردد .
کارمند جهاد دانشگاهی مازندران 26 مرداد 1393
دوستان خوش نوش حق ما و شما حرام بشه به زن و بچه مسئولین ما
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 9 شهريور 1393
برادر من ساده ای
فقط کافیه به جای کوکاکولا خوش نوش بخوری همین
نگو نوشابه نمی خوری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.36 seconds.