.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وقتی دولت هم در مقابل خودروسازان کاری از پیش نمی برد
خودروسازان علیه روحانی!
خودرو سازان تنها به ساز خود می رقصند .این واقعیتی است که نمی توان آن را انکار کرد چرا که نه تنها آنها زیر بار تصمیم اولیه شورای رقابت که رای به کاهش قیمت ها با فرمول جدید داده بود نرفتند بلکه حالا اعتراض مستقیم سخنگوی دولت و شخص رئیس جمهور هم بی فایده بوده و باز هم افزایش قیمت خودروها ادامه دارد وخودروسازان برنامه فروش فوري خود با قيمت‌هاي جديد اعلامي از سوي شوراي رقابت را کليد زدند.

 شمال نیوز: خودرو سازان تنها به ساز خود می رقصند .این واقعیتی است که نمی توان آن را انکار کرد چرا که نه تنها آنها زیر بار تصمیم اولیه شورای رقابت  که رای به کاهش قیمت ها با فرمول جدید داده بود نرفتند بلکه حالا اعتراض مستقیم سخنگوی دولت و شخص رئیس جمهور هم بی فایده بوده و باز هم افزایش قیمت خودروها  ادامه دارد وخودروسازان برنامه فروش فوري خود با قيمت‌هاي جديد اعلامي از سوي شوراي رقابت را کليد زدند.

این در حالی است که چهارشنبه هفته گذشته بود که  محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت به نقل از رئيس جمهور اعلام کرد که وي از نرخ‌هاي تعيين شده از سوي شوراي رقابت راضي نيست و قيمت نبايد در بازار افزايش مي يافت.

با این حال و با وجود این انتقادات اين ماه نيز مطابق ماه‌هاي گذشته، برنامه فروش نقدي از سوي خودروسازان کليد خورد اما اين فروش ديرهنگام که اکنون با گذشت 20 روز از ماه تازه شروع شده است، ابهام قيمتي دارد و براي مردم مشخص نيست که بالاخره چه اتفاقي براي قيمت خودرو در روزهاي آتي رخ خواهد داد.

البته خودروسازان به اين نکته اشاره مي کنند که بر طبق تعهدات، بايد هر ماه 20 درصد از فروش خود را به بازار به صورت نقدي و تحويل فوري عرضه کنند، در حالي که در اين تعهد ذکري از تاريخ نشده و مهم اين است که هر ماه اين ميزان از توليد، عرضه مي شود.

نکته حائز اهميت در اين ميان، تاکيد خودروسازان در آگهي فروش نقدي خود است که بر اين موضوع پافشاري شده که فروش‌هاي نقدي، براساس قيمت‌هاي اعلامي شوراي رقابت صورت خواهد گرفت و حتما همين قيمت‌ها اعمال خواهد شد. اما اين تصميم تنها از جانب عرضه خودرو در بازار است، در حالي که مشخص نيست طرف ديگر که تقاضاي مردم است، باز هم استقبالي از خريد خودروها به صورت نقدي خواهد کرد يا دست نگه مي دارد تا ببيند شوراي رقابت به تکدرخاطر بودن رئيس جمهور از قيمت‌هاي جديد خودرو، واکنشي نشان خواهد داد يا خير؟

البته فعالان بازار خودرو مي گويند که اعلام تزلزل قيمت‌ها از سوي دولت، بازار را به رکود بيشتر فرو برده است و مردم دست نگه داشته اند تا شايد خودرو ارزانتر شود و بعد از ارزاني، به خريد روی بياورند.

 اين در حالي است که سخنان سخنگوي دولت، به سرعت در بازار منتشر شده است و همين امر افرادي که براي مصرف خود خودرو مي خرند يا آنهايي که براي سرمايه گذاري به بازار خريد و فروش خودرو مراجعه مي کنند را دچار ترديد کرده است.

در این میان کیفیت پایین و نامطلوب خودروهای تولید داخل و مشکلات بسیاری که بعد از تحویل گرفتن خودروی صفر  برای آنها پیش می آید و باعث می شود هنوز  خودرو تحویل مشتری نشده ، سر از تعمیرگاه در آورد، همه و همه این سوال را ایجاد می کند که این همه افزایش قیمت در روزهایی که تحریم ها لغو می شوند و نرخ دلار هم ثابت مانده کجا هزینه می شودو آیا صرف کیفیت خودرو ها می شود یا خیر؟!

در این میان نکته مهم تر اینجاست که معلوم نیست این همه قدرت برای خودروسازان از کجا می آید که حتی به سخنان رئیس جمهور نیز اعتنایی نمی کنند و به گران کردن خودرو ها ادامه می دهند؟! /250شفاف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 تير 1393
منظور ازخودروسازان یعنی همان مونتاژکاران بی تخصص وبی تعهد!!!!!!!
پاسخ ها به این نظر
مجرد 23 تير 1393
البته ضمن تایید فرمایش شما یک سوال داشتم :
دقیقاً « شورای رقابت » درسته یا « شورای رفاقت »؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا خودروسازی دولتیه همین آش و همین کاسه .
پراید آشغالی که با حلب روغن 17 کیلویی و وصل کردن 4 تا چرخ فرغون درست میشه رو باید بالای 20 میلیون پول بدی( البته آدم عاقل اینکار رو نمی کنه ) که معادل درآمد15-14 ماه درآمد یک کارگر هست .
محسن 23 تير 1393
واقعاً خودرو سازان و یا تصمیم گیران در شورای رقابت کامنتهای مردم را که در واقع مصرف کننده کالای بی کیفیت که به نوعی با عزرائیل همکاری میکند توجه نمی کنند و بی تفاوت به نظر سنجی ها و نقطه نظرات مردم صرفاً در پی افزایش صفرهای موجودی های خود برای تحویل خودروی بی کیفیتی که هر سال بدتر از سال قبل در کارنامه خودرو سازان می درخشد فکر می کنند. آقایان اعضای شورای اقتصاد از تکدر ریاست محترم جمهوری یک افسانه و یا ابزار بی هویتی نسازید همین قدر بدانید که خودروهای تحویلی شما را مردم کشوری سوار می شوند که خودروسازان خارجی بیشتر به فکر سلامت و امید به زندگی انها بوده و از هرگونه تلاشی فروگذار نمی باشند.
امیر علی 23 تير 1393
دولت وقتی 40 درصد سود از گران شدن خودرو رو میگیره مریضه مگه از خودروی بی کیفیت حمایت نکنه این مصاحبه ها برای گول زدن افکار عمومی هست وگرنه ابزار بسیار راحتی دست رییس جمهور هست که میتونه خودرو سازها رو تنبیه کنه مثل کاهش تعرفه وادرات خودروهای باکیفیت خارجی ، جرا انجام نمیده چون خودشون هم سهامدارن هم دولت سهم داره ،جان مردم هم کشک راستی کشک هم گرونه باد هوا بهتره
نا شناس 22 تير 1393
خوش باوری ها اینها همه جنگ زرگریه...
برو خودروتو بخر تا گرونتر نشده
جویباری 22 تير 1393
ما هم گوشامون دراززززززززززززززززززززز!!!!!!!
عامل اصلی گران شدن قیمت برنامه ی دولت برای افزایش قیمت بود نه زیاده خواهی خودروسازها.چطور دولت که خودش سهم بزرگی در کارخانه های خودروسازی داره نقشی در گرانی نداشته و از گران شدن ناراحته!!!!؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.169 seconds.