.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلواپسان با خط قرمز برگشتند
از آخرين همايش «دلواپسان» تقريبا 40 روز مي‌گذرد؛ 40 روزي كه آنها كمتر جنبشي داشتند. آخرين بار در دانشگاه تهران سياست‌هاي اقتصادي دولت را در همايش «آدرس غلط» به نقد گذاشته بودند؛ همايشي كه نتوانست بيشتر از 100 نفر را به محل برگزاري بكشاند.

 شمال نیوز: «دلواپسان» دوباره به صحنه مي‌آيند؛ اين‌بار نام همايش خود را گذاشته‌اند «خط قرمز». گويا مي‌خواهند خط قرمزهاي گفت‌وگوهاي هسته‌يي را براي تيم مذاكره‌كننده ترسيم كنند. نام 64 مهمان را هم براي اين مراسم اعلام كرده‌اند و قرار است كساني كه مي‌آيند به «شرح و تفضيل بيانات اخير رهبر عزيز انقلاب پيرامون خطوط قرمز مذاكرات هسته‌يي و اصول كلي ديپلماسي انقلاب اسلامي» بپردازند و فرق «توافق خوب و توافق بد» را به مذاكره‌كنندگان ايراني نشان دهند.

از آخرين همايش «دلواپسان» تقريبا 40 روز مي‌گذرد؛ 40 روزي كه آنها كمتر جنبشي داشتند. آخرين بار در دانشگاه تهران سياست‌هاي اقتصادي دولت را در همايش «آدرس غلط» به نقد گذاشته بودند؛ همايشي كه نتوانست بيشتر از 100 نفر را به محل برگزاري بكشاند.

جلسه بي‌رمق آخر آنها اما گويا نتوانست «پايداري»شان را در «دلواپسي» كم كند. اين‌بار هم مانند دوره‌هاي پيش، درست از جايي كه مذاكرات هسته‌يي به نقطه حساس خود مي‌رسد كارشان را آغاز كرده‌اند؛ يك روز پس از حضور وزراي امور خارجه در وين. اين روال آنهاست؛ همايش «آدرس غلط» هم درست در آستانه مذاكرات وين1 برگزار شد. پايگاه اطلاع‌رساني كميته‌يي كه نام خود را «صيانت از منافع ايران» و باني تمام اين «دلواپسي»ها بوده، در توضيحي كنايه‌آميز مي‌گويد؛ همايش «خط قرمز» براي تبيين دقيق خط قرمزهاي نظام و تاكيد بر حفظ واقعي صنعت هسته‌يي كشور و «نه دكور آن» برگزار مي‌شود. هدف اين كنايه تيم هسته‌يي كشورمان در جريان مذاكرات است كه دلواپسان آنها را متهم به «عقب‌نشيني از حقوق هسته‌يي ايران» مي‌كنند و مهم‌ترين مصداق اين اتهام در شعار دلواپسان نمود داشت؛ «انرژي هسته‌يي، حق معلق ماست». بزرگ‌ترهاي اين جريان بارها بي‌پرده اعلام كرده‌اند كه تيم مذاكره‌كننده هم از حقوق هسته‌يي ايران «عقب‌نشيني» كرده و هم «نتوانسته» امتيازي از طرف مقابل بگيرد.

حالا آنها در بيانيه خود مي‌گويند كه به‌دنبال «مشخص كردن معيارها و مشخصات توافق خوب و توافق بد» هستند و اين حرف‌ها را در عنوان كلي «حافظ منافع ملت ايران» مي‌پيچند. برنامه‌ريزان «خط قرمز» گفته‌اند كه «64 چهره سياسي و دانشگاهي تاكنون براي حضور در اين برنامه را اعلام كرده‌اند» اما پيش از اين هم آنها از اين هم همواره يك ليست بلندبالا از سخنرانان و حاميان دلواپس در اين برنامه‌ها اعلام مي‌شد اما در روز واقعه خبري از كسي نبود، چنان كه در مراسم راهپيمايي 20 ارديبهشت اين جريان با اعلام گسترده قبلي، به جز محمدعلي رامين هيچ چهره شناخته شده‌يي ديده نشد. به نظر مي‌آيد كه امروز هم كمتر كسي از نخبگان، فرهيختگان و كارشناسان دعوت دلواپسان را بپذيرد و در مناسك دلواپسي آنها هم‌پياله ‌شود، كساني كه بارها به عيان يا كنايه اعلام كرده‌اند كه سياست هسته‌يي دولت احمدي‌نژاد، ايده‌آل آنهاست و سياست‌هايي كه تحريم‌هاي «فلج‌كننده» را به‌دنبال داشت، در راستاي منافع ملي ارزيابي مي‌كنند، كسي چه مي‌داند، شايد برداشت آنها از منافع ملي، نسبت آشكار با منافع فردي دارد.


دلواپسان در 40 روز گذشته چه مي‌كردند؛ بولتن‌سازي و كليپ‌سازي عليه ديپلمات‌ها

جماعت «دلواپس» در اين 40 روز تحرك بيروني خاصي نداشتند اما بيشتر وقت خود را به مانور رسانه‌يي مشغول بودند و تهيه و ساخت كليپ‌ها و بولتن‌هايي عليه مذاكرات هسته‌يي و تيم مذاكره‌كننده كشورمان. بخش زيادي از آنها روي سايت اين مجموعه كميته دلواپس قابل ديدن است، از جمله نشريه‌يي با عنوان «ورود مردم ايران ممنوع» كه تهيه‌كنندگان اين نشريه مدعي «مخفي كاري نسبت به مذاكرات انجام گرفته پيرامون حقوق ملت ايران» از طرف هيات مذاكره‌كننده ايران هستند.

در اين نشريه توافق سعدآباد و توافق ژنو «مغاير منافع ملي» معرفي شده‌اند. وب سايت كميته دلواپسان همچنين در روزهاي 7 و 14 تيرماه نيز دو كليپ با عناوين «ديپلمات هم نيستيد» و «خفقان در اعتدال» بر روي خروجي خود قرار داده بود اما از زمان برگزاري همايش «آدرس غلط» در دهم خردادماه تا روز 7 تير كه كليپ «ديپلمات هم نيستيد» از سوي اين مجموعه منتشر شده، هيچ محصول مشابهي از اين گروه در نقد مذاكرات هسته‌يي معرفي نشده است. به اين ترتيب به نظر مي‌رسد كه كميته موسوم به «صيانت از منافع ايران» ترجيح مي‌دهند تا فعاليت‌هاي خود را به مقاطعي محدود كنند كه ديپلمات‌ها و كارشناسان كشورمان يا مشغول آماده‌سازي خود براي مذاكرات هستند يا در كوران مذاكرات قرار گرفته‌اند. راه‌اندازي سايتي با نام «مرجع جامع محصولات و توليدات حراست از دستاوردهاي هسته‌يي» يكي از اين فعاليت‌هاست كه به‌شدت مشغول پوشش دادن به فعاليت‌هاي دلواپسان است و در كنار آن با عناويني چون «خسارت چند ده ميليارد دلاري اعتمادسازي»، «تيم مذاكره‌كننده به خطوط قرمزي كه خود مطرح كرده بود نيز وفادار نماند» يا «وقتي تيم مذاكره‌كننده چيز ديگري براي امتيازگيري باقي نگذاشت» در مطالب خود اين‌گونه جلوه مي‌دهد كه دولت در پي واگذاري امتيازاتي بسيار فراگير به طرف‌هاي مذاكره هسته‌يي با كشورمان است.

نكته قابل توجه اين است كه در سايت‌هاي وابسته به جريان «دلواپسي» و در تحليل‌ها، اخبار و گزارش‌هاي اين سايت‌ها به تقريب هيچ ردي از ديدگاه‌ها و سخنان مقام‌هاي وزارت امور خارجه و تيم مذاكره‌كننده هسته‌يي ايران مبني بر عدم عقب‌نشيني از حقوق هسته‌يي كشورمان كه بارها تكرار شده است، ديده نمي‌شود و جالب‌تر اينكه هرگز توضيحي درباره منابع مالي اين رسانه‌ها و هزينه هنگفت ساختن اين فيلم‌ها و كليپ‌ها وجود ندارد. /250اعتماد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.