.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان خبر داد
دستگیری شکارچیان گراز درپارک ملی گلستان

 شمال نیوز: مسئول روابط عمومی پارک ملی و ذخیره گاه زیست‎کره گلستان از دستگیری شکارچیان گراز در این پارک خبر داد.

یحیی مرادی امروز در گفت‎وگو با فارس در گرگان اظهار داشت: دو نفر شکارچی غیرمجاز ساکن و اهل شهریار استان تهران که با شکار یک رأس گراز وحشی «خوک» ضمن زیر پا گذاشتن حرمت ماه مبارک رمضان، شرع اسلام و قوانین پارک ملی گلستان اقدام به شکار غیر مجاز یک راس گراز ماده که دارای توله بود کردند.

وی ادامه داد: شکارچیان پس از اقدام غیرقانونی نسبت به بسته‎بندی شکار اقدام کرده و آن را در داخل یخدان گذاشتند و پس از آن قصد خروج از پارک ملی گلستان را داشتند که توسط یگان حفاظت محیط زیست  پارک ملی گلستان و با مشارکت نیروی انتظامی پاسگاه ایست بازرسی تنگراه دستگیر شدند.

مسئول روابط عمومی پارک ملی و ذخیره گاه زیست‎کره گلستان بیان داشت: پس از بازرسی شکارچیان غیرمجاز توسط ماموران از خودرو مکشوفه یک قبضه اسلحه تک لول، مقداری فشنگ و دو قبضه کارد کشف شد.

به گفته مرادی؛ در حال حاضر هر دو متهم توسط یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

پارک ملی گلستان نخستین پارک ملی ایران و خاورمیانه است

پارک ملی و ذخیره‎گاه زیست‎کره گلستان، نخستین پارک ملی ایران و خاورمیانه است که در ردیف 10 پارک اول جهان قرار دارد، این پارک با دارا بودن یک هشتم گیاهان، یک دوم پستانداران و یک سوم پرندگان کل ایران از ارزش اکوتوریسم بالایی برخوردار است.

پارک ملی گلستان بهشت گمشده ایران زمین در شرقی‌ترین نقطه استان بوده که با جاذبه‌های منحصر به فرد خود ‬پذیرای زائران حرم امام هشتم و مسافران نوروزی است.

این پارک با وسعت 92 هزار هکتار، زیستگاه گونه‌های زیبایی از حیوانات مختلف از جمله گوزن، آهو، غزال، قوچ، میش، پلنگ و ... است.

وجود مناطق جنگلی و استپی، پارک‌های ملی و طبیعی، آبشارهای زیبا و منحصر به فرد طبیعی در این منطقه، خلقت بی‌نظیر و بی‌بدیل آفریدگار توانا را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشاند.

این پارک در ‪ 30‬ کیلومتری شرق شهر گالیکش از توابع شهرستان مینودشت و در 115 کیلومتری غرب بجنورد به عنوان گلوگاه استان گلستان به شمار می‌رود.

عبور جاده بین‌المللی تهران ـ مشهد از میان این پارک سبب شده تا زائران امام هشتم و مسافران نوروزی ساعاتی هر چند کوتاه از استراحتگاه این پارک استفاده کنند.

علاوه بر وجود یک هشتم گونه‌های گیاهی و یک سوم گونه‌های پرندگان، بیش از ‪ 50‬ درصد پستانداران کشور به دلیل برخورداری از منابع آبی متعدد نظیر چشمه‌ها، رودخانه‌ها، نهرها و آبشارهای متعدد در این پارک زندگی می‌کنند.

در حال حاضر در این بوستان ‌هزار و ‪ 350‬ گونه گیاهی، ‪ 302‬گونه جانوری، هشت گونه ماهی و حشرات متنوع وجود دارد.

در این پارک زیبا آبشارهای زیبایی وجود دارد که مسافران در کنار آنها به استراحت می‌پردازند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.286 seconds.