.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سعودی‌ها، بوسه به هاشمی را پس گرفتند!

 شمال نیوز: دیدار چندی پیش عبدالرحمن غرمان الشهری، سفیر عربستان در ایران با هاشمی‌رفسنجانی حاشیه‌هایی به همراه داشت که مهم‌ترین آن، بوسه سفیر سعودی بر پیشانی هاشمی‌رفسنجانی بود. این بوسه تا مدت‌ها هم در ایران و هم در عربستان سوژه رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی بود.

در ایران رسانه‌های نزدیک و وابسته به آقای هاشمی این بوسه را به عنوان نمادی از دوستی و نزدیکی روابط آقای هاشمی با سعودی دانسته و ارزیابی کردند. نزدیکان و حامیان آقای هاشمی همچنین با استناد به این بوسه درباره بهبود مناسبات ایران و عربستان گمانه‌زنی کرده و وی را تنها گزاره تقویت مناسبات می‌دانستند. در آن سو یعنی در عربستان اما اوضاع کمی متفاوت بود و شبکه‌های مجازی عربستان مملو از اعتراضات نسبت به این اقدام سفیر بود. سعودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خود از بوسه سفیر بر پیشانی هاشمی انتقاد کردند و این بوسه را نشان‌دهنده عدم اقتدار خاندان سعودی در قبال ایران دانستند. به مرور اگرچه ماجرای این بوسه کمی به حاشیه رفت اما گویا در عربستان سعودی این بوسه بسیار هزینه‌ساز بوده است.

به‌گونه‌ای که روز گذشته برخی رسانه‌های داخلی از احضار سفیر سعودی از ایران خبر دادند. سایت دیپلماسی ایرانی متعلق به صادق خرازی، در این باره خبر داد که در پی اقدام عبدالرحمن غرمان الشهری، سفیر عربستان در ایران در دیدار با هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آن دیدار پیشانی آیت‌الله هاشمی را بوسیده بود، ریاض سفیر خود را از تهران فراخواند. این سایت به نقل از یک منبع آگاه نوشت که دولت عربستان از این کار سفیر خود در تهران عصبانی شده و در اعتراض به این رفتار او را فراخوانده است.

به گفته این منابع، سفیر عربستان در ایران 2 هفته است که تهران را ترک کرده و تاکنون به محل ماموریت خود بازنگشته است. به نظر می‌رسد این اقدام سعودی‌ها همچنان بیانگر نوع نگاه پادشاهی عربستان نسبت به مناسبات با ایران است. چندی پیش نیز خبر سفر جواد ظریف به عربستان منتشر شده بود که بلافاصله از سوی وزارت امور خارجه تکذیب شد. امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در این باره تصریح کرده بود ظریف برنامه‌ای برای سفر به عربستان ندارد و البته ایران از سفر سعودالفیصل به تهران استقبال خواهد کرد. /250

منبع: وطن امروز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 تير 1393
چرا باید خودمان را اینقدر خار وذلیل کنیم .وقتی حجاج ما به عربستان میروند رفتارشان را دیده اید هیچ ارزشی برای ایرانیان قائل نیستند .حالا بزرگان مملکتی با انها دیدار می کنن به دست بوسی انان میروند...به نظر شما هدف از این کارها چیست.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.231 seconds.