.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آواز شهرام ناظری به یاد استاد ابراهیمی
مراسم یادمان استاد احمد ابراهیمی روز گذشته با حضور بسیاری از اهالی موسیقی از جمله شهرام ناظری، حسن ناهید، حمیدرضا نوربخش، معصومه مهرعلی، علیرضا قربانی، مظفر شفیعی، داوود فیاضی و رشید وطن دوست برگزار شد.

 شمال نیوز: مراسم یادمان زنده یاد استاد احمد ابراهیمی در حالی جمعه 20 تیر برگزار شد که طی آن شهرام ناظری و علیرضا قربانی به یاد این خواننده فقید به اجرای آواز پرداختند.

پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران (ناي)،‌ مراسم یادمان استاد احمد ابراهیمی روز گذشته با حضور بسیاری از اهالی موسیقی از جمله شهرام ناظری، حسن ناهید، حمیدرضا نوربخش، معصومه مهرعلی، علیرضا قربانی، مظفر شفیعی، داوود فیاضی و رشید وطن دوست برگزار شد.

این مراسم در حالی از ساعت 30/18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد که شهرام ناظری به عنوان یکی از مهمانان این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و درباره جایگاه هنری زنده یاد استاد احمد ابراهیمی به سخنرانی پرداخت.

شهرام ناظری درباره ویژگی های فنی آوازخوانی و اجرا، وسعت صوتی و تحریرها، درک ویژه از تلفیق شعر و موسیقی و فعالیت های آموزشی استاد احمد ابراهیمی سخن گفت.

شهرام ناظری پس از پایان سخنانش، برای دقایقی نیز به اجرای آوازی به یاد زنده یاد استاد احمد ابراهیمی پرداخت که با استقبال و تشویق های حاضران در سالن روبرو شد.

در بخش دیگری از این برنامه نیز علیرضا قربانی به همراه داریوش پیرنیاکان به روی صحنه آمدند و به اجرای برنامه ساز و آواز به یاد استاد ابراهیمی پرداختند.

حمیدرضا نوربخش نیز دیگر سخنران این برنامه بود که درباره آشتی دادن مردم با فرهنگ آوازی موسیقی ایران سخن به میان آورد. همچنین حسن ناهید نیز درباره همکاری اش با استاد احمد ابراهیمی سخن گفت و به نقل خاطره ای در این زمینه پرداخت.

اجرای تکنوازی سه تار توسط سهیل حکمت آرا در فضای بیات ترک و پخش نماهنگی از زندگی استاد احمد ابراهیمی از دیگر بخش های این مراسم یادمان بود.

پایان بخش این برنامه نیز برگزاری مراسم افطار و پذیرایی از حاضران بود.

احمد ابراهيمی فارغ التحصیل دکترای ادبیات و از اساتید برجسته آواز ایرانی بود. وی در سال 1327با استادان بزرگ موسیقی ایران نظیر استادان ابوالحسن صبا، مرتضی محجوبی، حسین تهرانی، غلامحسین بنان، ادیب خوانساری آشنا شده و از محضر همگی این بزرگان بهره مند گردید.

این هنرمند از سال 1342 تا اواخر سال 1354 به سمت رئیس دفتر اداره کل فعالیت های هنری و از سال 1354 تا اواخر سال 1358 به سمت مدیر امور اداری سازمان ملی "فولکلور"ایران منتصب و مشغول کار شد.این هنرمند در فروردین ماه 1359 با تقاضای خودش باز نشسته شد.

ابراهیمی ازمعدود کسانی بود که در دوران جوانی خود سال ها در کنار غلامحسین بنان به فراگیری آواز ایرانی پرداخت و از اساتید بنام آواز ایرانی محسوب می شد که خوانندگان بسیاری نزد او شاگردی کردند.

زنده یاد احمد ابراهیمی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود كه در شامگاه 3 تیر 92 در سن 78 سالگی دار فانی را وداع گفت. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.172 seconds.