.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درباره وزوز گوش بیشتر بدانیم
درباره وزوز گوش بیشتر بدانیم

 شمال نیوز: جراح و متخصص بیماری های گوش حلق و بینی گفت: وزوز گوش می تواند از علایم بسیار شایع تمام اختلالات گوش و شامل صدای پایداری باشد که وقتی سر و صدای محیطی وجود ندارد، در یک یا هر دو گوش شنیده شود.

دکتر ˈسعیدرضا نوریˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: البته سعی در ایجاد محیطی آرام و به دور از هیاهوهای جمعی به خصوص کم کردن صدای پخش کننده های انواع موزیک، گام بسیار مهمی برای پیشگیری و درمان وزوز گوش است.

وی اظهارکرد: در واقع گوش تمام انسان ها دارای سلول هایی است که برای شنیدن تمایز تخصصی پیدا کرده اند و برای تسهیل در امر شنوایی مژک هایی را دارند که حرکت آنها منجر به تولید صدا می شود اما به علت سر و صدای محیط بیرون و شنیدن صداهای خارجی، این صداهای درونی قابل شنیدن نیست.

نوری، وز وز گوش را دو نوع دانست و گفت: نوع ضرباندار که صدایی شبیه صدای قلب دارد و نوع دوم که شایع تر است به صورت های مختلفی مانند صدای رودخانه، زنبور، سوت ممتد شنیده می شود.

وی اظهارکرد: در نوع ضرباندار ناشی از انقباض عضله رکابی، اشخاص دیگر هم می توانند صدای آن را از گوش بیمار بشنوند، اما در انواع دیگر، فقط بیمار می تواند آن صدا را بشنود.

این متخصص اضافه کرد: در نوع ضرباندار که صدای آنها هماهنگ با صدای قلب می باشد علل واضحی مانند پر کاری تیرویید، کم خونی، اختلالات ریتم قلبی و افزایش خوش خیم فشار مایع مغزی نخاعی وجود دارد.

نوری اضافه کرد: یکی از این علل انقباض مکرر عضله رکابی در داخل گوش است، که جزو کوچکترین عضلات بدن می باشد و در این حالت صدای آن توسط افراد دیگر هم شنیده می شود و علت مهم دیگر آن نیز انقباض مکرر کامی است که از طریق شیپور استاش صدای آن به گوش می رسد.

پزشک بیمارستان کودکان قدس قزوین، شایع ترین علت وز وز مداوم گوش را پیرگوشی دانست و از علل مهم دیگر آن چسبندگی استخوانچه های گوش میانی یا بیماری اتواسکلروز ذکرکرد.

نوری ادامه داد: وز وز گوش در تمام حالات می تواند آزار دهنده باشد و موجب نگرانی و همچنین اختلال در نظم خواب بیمار شود زیرا هنگام شب که سر و صدای محیطی کمتر است بیمار می تواند صدای وز وز را بلندتر بشنود و منجر به اختلال عملکرد آنان شود.

این پزشک متخصص افزود: اگر وز وز گوش منجر به کاهش عملکرد و کارایی بیماران شود یا اختلال در فعالیت های روزمره آنان ایجاد کند، نیاز به درمان خواهد داشت.

نوری افزود: بیماری هایی داریم که علاوه بر کاهش شنوایی می توانند وز وز گوش بدهند مانند اتواسکلروز( چسبندگی استخوانچه های گوش)، پارگی مزمن پرده گوش و استفاد از مواد مضر برای گوش میانی به عنوان درمان در پارگی گوش که در صورت ادامه این بیماری و عدم درمان آنها در نهایت کاهش شنوایی را انتظار داریم.

نوری، فشار خون بالا یا پایین، تومور، دیابت، مشکلات تیرویید، آسیب به سر و گردن، آنتی بیوتیک ها، آرامش بخش ها و آسپرین را از دیگر علل این بیماری دانست و گفت: البته در مواردی که علل دیگری مانند کم خونی، طپش قلب، پر کاری تیرویید یا افزایش خوش خیم فشار مایع مغزی نخاعی منجر به وز وز گوش شوند، انتظار کاهش شنوایی را نداریم.

وی در پاسخ به این سووال که آیا عفونت گوش هم می تواند سبب بروز ایجاد وزوز گوش شود گفت: اگر عفونت گوش منجر به پاره شدن مزمن پرده گوش میانی شود با توجه به این که منافذ ورودی گوش داخلی نسبت به ورود مواد مضر در معرض قرار می گیرند و انواع محصولات سمی باکتری ها یا ویروس ها وارد گوش داخلی می شود، بنابراین می تواند منجر به وز وز گوش شوند.

وی افزود: خوشبختانه درصد کمی از مردم هستند که در معرض تجربه کردن وز وز گوش قرار دارند زیرا علت عمده آن کاهش شنوایی در حد متوسط تا شدید می باشد، بنابر این انتظار نداریم که خیلی ها آن را تجربه کنند.

این جراح و متخصص بیماری های گوش حلق و بینی افزود: برای درمان یا کاهش عوارض جسمی، روانی و اجتماعی وز وز گوش اول پیشگیری و سپس مشاوره با متخصصان گوش و حلق و بینی توصیه می شود./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.273 seconds.