.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش 7.4 درصدی مستمری‌بگیران گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از افزایش 7.4 درصدی مستمری‌بگیران و رشد 1.6 درصدی بیمه‌شدگان این سازمان در استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، جمیل حق‌پرست صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای کم‌نظیر تامین اجتماعی گیلان در سال 92 اظهار کرد: سال گذشته سازمان مذکور با رشد بازرسی‌های کارگاهی مواجه بوده است.

وی از افزایش 7.4 درصدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گیلان خبر داد و افزود: سال 92 تعداد بیمه‌شدگان استان دارای رشد 1.6 درصدی بوده است.

حق‌پرست با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی چهار شعبه جدید تامین اجتماعی سال گذشته در گیلان صادر شده است، خاطرنشان کرد: شعبه‌های جدید در شهرهای ماسال، سیاهکل، کوچصفهان و کلاچای راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان به ارتقای پنج رتبه‌ای این سازمان در ارزیابی‌های کشوری اشاره کرد و گفت: ماموریت اصلی تامین اجتماعی پوشش کارگران مزد و حقوق‌بگیر به صورت اجباری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.

وی جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی در کشور را 13 میلیون نفر بیمه شده اصلی و بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر مستمری‌بگیر اعلام کرد و یادآور شد: با احتساب افراد تحت تکفل جمعیتی بالغ بر 39 میلیون نفر زیرپوشش تامین اجتماعی کشور هستند.

حق‌پرست با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی طبق قانون به صورت عمومی و غیر دولتی اداره می‌شود، تصریح کرد: بخش عمده منابع درآمدی تامین اجتماعی از محل اخذ حق بیمه‌ها با مشارکت بیمه شده و کارفرما تامین می‌شود.

*تامین اجتماعی متکی به منابع دولتی نیست

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان سرمایه و دارایی‌های این سازمان را حق‌الناس دانست و بیان کرد: تامین اجتماعی متکی به منابع دولتی نیست.

وی تکیه‌گاه اصلی صندوق تامین اجتماعی را مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری‌های کلان و تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: اصول و مبانی بیمه‌گری این صندوق به نحوی تنظیم شده که بین اهداف اصلی آن با نظام کلان اقتصادی کشور همسویی وجود دارد.

حق‌پرست رونق فعالیت‌های تولیدی و صنعتی را سبب افزایش جمعیت زیرپوشش بیمه و تقویت منابع مالی صندوق تامین اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: پوشش بیمه‌ای کارگران و اقشار مختلف جامعه موجب افزایش اطمینان خاطر، ایجاد امنیت روحی، سلامت جسمی و ارتقای بهره‌وری نیروی کار می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه عوامل اثرگذار در فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی بر منابع و مصارف این سازمان تاثیرگذار است، یادآور شد: بحران بیکاری، افزایش نرخ سالمندی، بی‌ثباتی در فعالیت‌های اقتصادی، افزایش حوادث و رشد هزینه‌های درمان در سازمان مذکور اثرگذار است.

*تامین اجتماعی نیاز امروز و پشتوانه فردا

وی تامین اجتماعی را نیاز امروز و پشتوانه فردا خواند و اظهار کرد: تامین اجتماعی تدبیری است که بشر برای آسایش فردای خود در تمدن امروزی به صورت قانون‌مند دنبال می‌کند.

حق‌پرست تامین اجتماعی را بستر و ابزار توسعه معرفی کرد و افزود: امنیت و آرامش خاطر برای نیروهای مولد جامعه و مقدمه تحقق عدالت اجتماعی از دستاوردهای تامین اجتماعی است.

این مسئول تامین اجتماعی را ابزاری مناسب به منظور توزیع دوباره درآمدها و کرامت بخشیدن به انسان‌ها دانست و بیان کرد: فعالیت گسترده برای ارائه تعهدات به عائله بزرگ تامین اجتماعی در مسیر اقتصادی کشور، نقشی ارزنده و انکارناپذیر در توسعه جامعه داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه اتخاذ رویکرد اقتصادی اجتماعی با تکیه بر مشارکت ارکان اصلی شرکای اجتماعی پایه فعالیت‌ها در این صندوق است، تصریح کرد: ریشه‌های اعتقادی و دینی در توجه به سرنوشت و تامین معیشت و آینده افراد سبب محکم‌تر شدن پایه‌های سازمان مذکور در مبانی اصولی خانواده‌ها شده است.

حق‌پرست به فعالیت تامین اجتماعی گیلان در دو بخش بیمه‌ای و درمانی اشاره کرد و گفت: سازمان مذکور دارای دو واحد ستادی، دفتر اسناد پزشکی، یک بیمارستان ملکی حضرت رسول اکرم(ص)، 25 شعبه اجرایی بیمه‌ای، هشت شعبه اقماری و چهار کارگزاری رسمی است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به وجود 9 درمانگاه این سازمان در استان، خاطرنشان کرد: دو درمانگاه تخصصی و یک مرکز مستقل دندانپزشکی تامین اجتماعی در گیلان فعال هستند.

وی تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان را 355 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: بیش از 90 هزار نفر مستمری‌بگیر زیر پوشش تامین اجتماعی استان هستند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.613 seconds.