.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازی باخت-باخت استاندار با رسانه ها:
اقایان، لطفاً مواظب پوست خربزه ها باشید!
این اتفاق تلخ در روز 14 تیر روز قلم و در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار شکل گرفته که طبعاً این امر نمی تواند برای رسانه هایی خوشایند باشد که رئیس انجمن صنفی آنان اینگونه مورد غضب قرار گرفته باشد!

شمال نیوز: شناخت سی و پنجساله ام از آقای استاندار محترم یعنی از روزهایی که عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی استان بوده تا امروز که استاندار مازندران است، به هیچ وجه انطباقی با برخورد قهری اش با رسانه هایی که خبری را به نقل قول از جهان نیوز مبنی بر دریافت کارت زرد استاندار مازندران از وزیر محترم کشور نداشته و کاملاً باور نکردنی است، اما واقعیت همان است که همه در جریان آن قرار دارند!

متأسفانه غالب مدیران ما در خطر نفوذ اطرافیانی هستند که گهگاه آنها را متفاوت با گذشته شان به جلوه در می آورند و امام راحل هم در نامه الحاقی وصیت نامه سیاسی الهی خویش تأکید مؤکدی بر انتخاب اعضای دفتر و چینش اطرافیان رهبر آینده داشته اند که البته در آن زمان، مرحوم منتظری به عنوان قائم مقام رهبری بوده اند که متأسفانه در محاصره اطرافیان نابکار خویش، ساده لوحانه مصادره فکری شده بودند!

توجه به این نکته مهم است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین نظام در دو شب گذشته بر پرهیز از حذف جریان های مومن بنام اعتدال تأکید داشته و ما نباید کاری کنیم که فضای رسانه ای استان، در فرایند انطباقی این رهنمود داهیانه، این پرونده را از مصادیق آن قرار دهد!

فلذا مدیران ارشد جامعه ما باید مواظب باشند که پا روی پوست خریزه هایی نگذارند که اطرافیانشان گاهی بخاطر جهالت و گاهی هم بخاطر لجاجت جلوی پای آنها انداخته و تبعات آن را که گاهی با کلّه به زمین خوردن یک مدیر است، نمی دانند و یا برایشان اصلاً مهم نیست!

چه کسی است که نداند درگیری غیرضروری مدیران با رسانه ها، خلاف عقل اجتماعی و امری غیرمتعارف است و کار انجام شده در اصل، هل دادن استاندار محترم و صبور به یک بازی باخت-باخت بود که حتی طرف پیروز این بازی تلخ نیز، بازنده ای بزرگ است، چرا که باید از این پس متحمل استمرار تلخی ها و نگاههای پر غیض و غضبی باشد که دوستی از آن متصاعد نخواهد شد!

حقیر به عنوان عضو هیئت منصفه مطبوعات استان و نیز به اعتبار تجربه چندین ساله حضور در سه کرسی معتبر دانشگاه، حوزه و رسانه صراحتاً متذکر می شوم که به دلایل ذیل این اتفاق، از هر طرف که نگاه شود، توجیه پذیر نیست:

اولاً خبر مندرج، خبری نقل شده از سایت جهان نیوز بوده و طبعاً شکایت از رسانه نقل کننده، حقوقی و حرفه ای نیست و شکایت باید از سایت تولیدکننده خبر صورت پذیرد!

ثانیاً در اینگونه مواقع، عنصر حقیقی یا حقوقی مورد نظر با ارسال تکذیبیه به رسانه به تنویر افکار عمومی می پردازد و غالباً کار در مرحله اولیه به شکایت و مراجعه قضایی نمی انجامد!

ثالثاً در عرف جامعه، زمانی صاحب حق اقدام به شکایت از رسانه ای می کند که یا او را از حق انتشار تکذیبیه در همان صفحه و به همان اندازه و حجم محروم کند و یا اینکه نیت تخریبی داشته و مستمراً چنین کند!

رابعاً دولت تدبیر و امید در پایتخت و سایر استانها با ظرفیت بالا، به راحتی موج و اوج انتقادات و مخالفتها را تحمل می کند و بر آنها درود می فرستد و حالا چگونه است که نماینده عالی چنین دولتی در مازندران، ساز جدا زده و اقدام به شکایت از رسانه ها کرده است!

خامساً رسانه هایی مورد غضب قرار گرفته اند که بالاترین سطوح تعامل با دولت و شخص استاندار را داشته و اتفاقاً بخاطر پایین کشیدن فتیلیه نقد، از سوی خبرگان و نخبگان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه مورد انتقاد قرار می گرفتند!

سادساً این اتفاق تلخ در روز 14 تیر روز قلم و در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار شکل گرفته که طبعاً این امر نمی تواند برای رسانه هایی خوشایند باشد که رئیس انجمن صنفی آنان اینگونه مورد غضب قرار گرفته باشد!

 به هر حال حقیر که در همین دو سه روز گذشته به انتقاد از مواضع انتقادی و حتی ژست اپوزوسیونی مدیران ارشد استان از جمله استاندار محترم، یادداشتی را به چاپ رسانده ام و در دهم اردیبهشت امسال نیز به انتقاد از پرخاشگری های بالادستی ها پرداخته و همه این موارد را بر خلاف منافع و مصالح عالیه نظام تلقی کرده ام در این رابطه نیز ضمن توصیه به رسانه ها برای رعایت احتیاط در درج و نقل قول اخبار حیثیتی، از مدیران ارشد نیز انتظار دارم که با سعه صدر بالای مدیریتی، رسانه نوازی را از دستور کار خود خارج نکرده و بگذارند در راستای دفاع از آزادی بیان و ترویج و توسعه جریان اطلاع رسانی، جو نامناسب ناشی از شکایت، بر اصحاب رسانه حاکم نشود که این مسئله در مقایسه با مدیران ارشد گذشته که حتی بانی جلسات تقدیر از رسانه ها به مناسبت های مختلف مثل روز خبرنگار بوده و رسماً مانع از شکایت مدیران علیه رسانه ها بوده اند، کمی به ذوق می زند!

در پایان تأکید می کنم که با توجه به انتشار اولیه خبر در یکی از سایت های سراسری، یقیناً چنین پرونده ای حکم قضایی خاصی برای رسانه های بعدی درج کننده نخواهد داشت و اگر چنین باشد، این اصلاً برای استاندار محترم خوشایند نخواهد بود و شایسته است که با بررسی این ادعا، قضیه را کدخدامنشانه ختم به خیر کرده و اینگونه جریان مومن اطلاع رسانی استان را علیه خویش و سایر مدیران که خادمان جامعه و مردم رشید مازندرانید، مشورانید.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 تير 1393

جوانان استان سرسبز من همه مشغله فکری اقتصادی حتی افراد همه بیکار وگرفتارند حالا که قرعه افتاد وسکان دار شدید حداقل با تدبیر درایت وفکر واندیشه برنامه ریزی کنید افرادی که انتصاب میکنید در درجه ائل شایسته ولیاقت این خدمت گذاری رو داشته باشند مردم ما مظلومند تو این مدت فقط انتصاب بود وانتصاب بود وانتصاب همین اینجوری هم نیست خود اعضای ستاد ناراحتن حتی شما نمیشناسید اوناهم زحمت کشیدند شما که تحصیل کرده هستید چکارکردید مردم دل چرکین هستند؟؟درشان شما شکایت هست پس ظرفیت چی؟
نا شناس 18 تير 1393
بالاخره یکی پیدا شد حرف دل من بزنه بله ضعف درمدیریت وسکانداری جناب اقای فلاح زیاده ... هم همین بود الان که دیگه فکر میکنه وزارت کشور کار گرفته؟منم وامثال خودم دیگه دولت تدبیر وامید قبول نداریم ازلحاظ سازمانی روابطی ومسایل وضعیتی استان ناراضی هستیم هرسمتی رو که انتخاب میکنند یا اشنا یا دوست یا توستاد ما باید قربانی تصمیمات عجولانه این مقامات شویم
سایت شمال نیوز هرچی هست سایت محبوب ما هیچ اشتباهی ندیدم استاندارمحترم با رسانه ارتباط ضعیف داره گله منده ؟پس بزارید منم بگم اوایل مهر اومد به شهرما حضوری دیدمش قبل وبعد نماز ؟؟مدارکم دید ؟حتی شماره منم گفت افراد بنویسند ارجاع داد به معاونش گفت دوشنبه بیا به ماه مبارک من نمیبخشمشون از مهرماه تا الان هردوشنبه سه شنبه یک ساعت راه وکرایه من بیکار میرم اونجا به گفته خودشون ولی نگهبان من شناخته جز خودشون ؟؟این چه دولت تدبیر وامیده ؟؟من اگر وزارتخانه میرفتم یک جوابی میگرفتم ولی الان یازدماه میرم ومیام خدا گواه با مدرک فوق لیسانس وغیره
جمعی از طرفداران روحانی در شرق استان 18 تير 1393
بنده یکی از فعالان سایت شمال نیوز بودم و بنابر دلایل ذیل ( که مربوط به حمایت بی جا بدون ادله حضرتعالی از آقای فلاح بوده ) از آن تاریخ تاکنون حتی یک ثانیه به سایت شما سر نزده بودم و وقتی شنیدم که فلاح از شما شکایت کرده مجبور شدم به سایت شما سری بزنم و به شما فقط بگویم این حقتان بود.

دلایل عدم رضایت طرفداران روحانی از شما

1- عدم حمایت بی جا از استاندار ( آن زمانی که استاندار حتی پرستیژ یک استاندار را هم نداشته شما از ایشان حمایت کردید و گفتید صحبت کردن مهم نیست ما مرد عمل میخواهیم.

2- آن زمان که ما از انتصابات ایشان گله داشتیم از اینکه ایشان حتی در حوزه دفتر خودشان از نیرو اصولگرا استفاده کرده شما و امثال شما گفتید بچه محل ایشان هست و ...

3- ما گفتیم ایشان حتی نمی توانند مدیران همسو با دولت را در راس کار بیاورند شما باز...

4- ما کامنت می گذاشتیم بر اساس واقعیات و ضعف عملکرد ضعیف استاندار اما شما آنها را درج نمی کردید.

5- ما گفتیم بعد از یکسال هنوز فرمانداران شش شهرستان عوض نشدن و یکی از نمایندگان خیلی راحت می گوید مردم چکاره هستن که فرماندار و بخشدار عوض کنند شهر صاحب دارد ولی شما هم مثل استاندارو ...با نماینده ... مماشات کردید.

6- ما گفتیم استاندار درست است باید اعتدال داشته باشد نه اینکه به طرفداران اعتدال بی احترامی شود در ادارات ولی ایشان و تیم انها بگویند صبر کنید درست می شود .باز شما ازا ایشان حمایت کردید.

سر آخر چند کلمه با آقای استاندار

جناب آقای ربیع فلاح


این شمال نیوز نیست که میگوید شما به درد استانداری نمی خورید این تمام اصلاح طلبان اکثریت اعتدالگرایان و اعضای ستاد روحانی هستن که می گویند فلاح به درد این کار نمی خورد .

آقای فلاح واقعا بعد از یکسال هنوز فرماندار شش شهرستان عوض نشده اند ، آقای فلاح مدیرانی را منصوب کردید در پست های حساس از نیروهای اصولگرا بودن .آقای فلاح برخی مدیران کل و فرماندارن که تغیر نکردن و برخی که جابجا شدن تابع سیاستهای دولت نیستن و تابع سیاست های نمایندگانی هستن که انها را حفظ کردن .شما چرا اعتراضات طرفداران روحانی را نشنیده می گیرید واقعا ریاست اینقدر ارزش دارد .

آقای فلاح تاریخ در مورد عملکرد شما قضاوت خواهد کرد.

آقای فلاح این بنده خدا رمدانی را چرا مقصر گرفتید به قول مازندرانی ها ...............

این مردم این سیاسیون این طرفداران روحانی هستن که از شما ناراضین.

آقای فلاح خواهشا بررسی کنید در بین استانداران هیچ کس به اندازه مازنی ها و از طرفداران روحانی اینقدر از عملکرد استاندار ناراضی نیستن .

خواهشا تمام کنید و به جایگاه تخصصی خودتان بروید و رها کنید استانداری را به اهلشش بسپارید.

جمعی از طرفداران روحانی در شرق استان

نا شناس 18 تير 1393
رمدانی روش زیاد شده. فکر کرده رییس جمهور مازندرانه. باید ازش شکایت بشه تا بفهمه یک من ماست چقدر کره داره. حالا برو دادگاه تا حساب کار دستت بیاد. دوستاش رو هم ردیف کرده براش مطلب بنویسند. اینکارها بی فایده است. برو در محکمه از خودت دفاع کن
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 18 تير 1393
احسنت.
تبارک ا...
آقای یونسی واقعا در حق شهرستان نکا احجاف شده است.
در ضمن آقایان سیاسی شمال نیوز در بین سیاسیون از احترام خاصی برخوردار هست ، به نوعی آبروی استان در فضای مجازی هست.
صدا منتقدین را نباید خفه کرد، ضمنا آقا ی شمال نیوز که حامی شما بود و بعدش آقای فلاح شمال نیوز را مقصر نگیرید بروید بررسی کنید عملکرد یکساله خود را متوجه خواهید شد در کربلا چه کسی را کشتن.
نا شناس 18 تير 1393
آقايون اين بازي ها را تمام كنيد. چي مي خواهيد از هم ديگر؟ بذاريد مسئولين كارشان را بكنند. بد يا خوب انجام مي شود. مگر به حرف شماست؟؟ اين استاندار هم مثل استاندارهاي قبلي،‌چه فرقي دارد؟ بي خيال، زندگيتان را بكنيد سرتان به زندگي و كار خود باشد. خدايي هم هست اگر حقي باطل شد
پاسخ ها به این نظر
نقی امیری 18 تير 1393
صرف نظر ازاظهار نظر ها یه جاهایی وظیفه دینی وانسانی داریم نسبت به مسایل روز واکنش داشته باشیم استه برو استه بیا که گربه شاخت نزنه مال ادمهای بی خاصیت وجاه طلب است
یک شهروند 17 تير 1393
آره داداش به حرف ماست شما مشکل داری، شما کی هستی که داری برای ما تعیین تکلیف می کنی برو به کارت برس
غلط پاك كن 18 تير 1393
در مازندران براي بعضي ها قبل از اينكه برايشان اشتغال جوانان ، مديريت سواحل ، مديريت زباله، حل مشكلات محور هاي مواصلاتي استان ، كنترل نرخ آسيب هاي اجتماعي استان ، سرانه بالاي درمان خانوار ، و هزار درد و مرض گفتني و ناگفتني مهم باشد ، بيشتر منافع فردي و احوالات و حب و بغض هاي شخصي ، منطقه اي ، و.... مهم است . برادر و خواهر من يك سري به دادگاه ها بزنيد و از كم و كيف پرونده ها بپرسيد تا ببينيد زير پوست استانتان چه مي گذرد. .... آري اينچنين است برادر ....
رسانه ای 18 تير 1393
حاج عباس دستت نمک نداره...با استاندار کل کل نکنید یا در حد توانش با وی کل کل کنید.... من فکر می کنم اگر این خبر خطاب به بخشدار بود ،وی باید شکایت می کرد....نتیجه میگیریم که استاندار........
نا شناس 18 تير 1393
مردم کیلوئی چند .
صابر 18 تير 1393
اقای استاندار باید از اقای مهندس علیپور از خودگذشتگی و صبوری را یاد بگیرند با توجه به هجمه های غیر منصفانه بعضی از سایت ها به بهانه حمایت از استادار و حتی تا مرز توهین به این نماینده مردم بوسیله این سایتها پیش رفته بودنداقای علیپور صبوری پیشه کردند و حتی هیچ پاسخی هم ندادند
امیر 18 تير 1393
ربیع فلاح کسی که مازندران رو از بحران اقتصادی نجات میده,همش 10 ماه از انتخاب شما نگذشته که بعضی ها انتظار بی جا یعنی در واقع حرف مفت می زندد. پایدار باشی ربیع فلاح.
ناشناس 18 تير 1393
پایدار باشی ربیع فلاح. هر روز موفقتر و پرتوانتر.
ما باشماييم
نا شناس 17 تير 1393
نكنه فكر ميكني هرچي رسانه ها ميخوان ميتونن بگن و حتي تصوير مهر باطل شد رو روي عكس استاندار بزنند و مدافعين استاندار هيچگونه عكس العملي نشان ندن!!!!!!!
نا شناس 19 تير 1393
آقای فلاح جلودار ، آینه آن روز که گیری به دست خود شکن آنروز مشو خودپرست آینه چو نقش تو بنمود راست خودشکن آینه شکستن خطاست برادر من آقای فلاح جلودار ،خواص تدبیر و امید میدانستند و میدانند و امروز عوام الناس هم به این رسیدند که شما در قواره و قامت استانداری مازندران نیستید. رسانه ها آینه اند مخصوصا رسانه های مجازی محلی نظیر شمال نیوز،شمال پرس،مازندنومه و....درمازندران دارای کارنامه ،اعتبار و سرمایه اجتماعی هستند.لذا پشتوانه مردمی قوی ای دارند.آیا به این فکر کردی که مشتریان شمال نیوز و رسانه های نامبرده شده و... چه جمعیتی اند؟آیا فقط با طرح شکایت،فکر کردی که هواداران و مخاطبان و مشتریان مردمی این رسانه ها شما را راحت میذارند؟داداش من، این آینه ها نمی توانند دروغ بگویند هرچه هستی را بهت نشان میدهند اگر عیب هست در خودت هست در آینه نیست این را بپذیر و شجاعانه هم بپذیر.و شجاعانه هم صحنه رو واگذار کن تا این جایگاه بدست اهلش بیفتد.گرچه با روحیه ای که از شما سراغ داریم ،بعیده!!!!!!!!!!!!
نا شناس 19 تير 1393
آقای استاندار اگر عاقل باشی مثل قبلی ها امتیاز بده ( مشاوری - پستی - معدنی - زمینی و... ) دست از سرت میکشند بخدا همه این کم لطفی ها بازی ندادن آقایان است برای یه لقمه نون است آقای فلاح لطف فرما یه کوچولو نون قرض بده بعدش همه این مشکلات حل میشه .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.