.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سابقه 5 میلیون ساله جنگل‌های گیلان
وی با اشاره به اینکه تمام نقاط گیلان قابل زندگی است، ادامه داد: اگر دستگا‌ه‌ها در حفظ و نگه‌داری جنگل‌ها کمک نکنند فاجعه‌ای بزرگ اتفاق می‌افتد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان سابقه جنگل‌های این استان را پنج میلیون سال عنوان کرد.
 
به گزارش فارس، رحمت‌الله رحمانی عصر امروز در جمع مدیران و فرمانداران شهرستان‌های گیلان در استانداری این استان اظهار کرد: در گیلان زندگی مردم از آب شرب، کشاورزی، مراتع و جنگل و... است.
 
وی با تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی افزود: جنگل‌های گیلان سابقه 5 میلیون ساله دارند و یکی از میراث گرانبهای دنیا محسوب می‌شوند.
 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه از 42 بلایای طبیعی 39 بلا در این استان وجود دارد، گفت: بیش از 30 هزار خانوار در داخل جنگل‌های گیلان زندگی می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه تمام نقاط گیلان قابل زندگی است، ادامه داد: اگر دستگا‌ه‌ها در حفظ و نگه‌داری جنگل‌ها کمک نکنند فاجعه‌ای بزرگ اتفاق می‌افتد.
 
رحمانی اجرای طرح صیانت و خروج دام از جنگل را از پروژه‌های مهم ذکر کرد و یادآور شد: در این طرح هفت هزار خانوار جنگل‌نشین ساماندهی می‌شوند.
 
وی ظرفیت جنگل‌ها را مختلف خواند و خاطرنشان کرد: طرح مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی می‌تواند راهکاری برای حفظ و توسعه جنگل‌ها باشد.  
 
*جنگل‌های هیرکانی جایگزین ندارند
 
استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور اهمیت جنگل‌ها هیرکانی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: جنگل‌های هیرکانی جزو جنگل‌های دست نیافتنی است.
 
محمدعلی نجفی افزود: در دیدار رئیس جمهور با استانداران تاکید فراوانی به مسایل زیست‌محیطی و جنگل‌ها داشته است بنابراین این بخش باید جدی گرفته شود.
 
وی رویکرد منابع طبیعی را جدید خواند و گفت: اشتباه این بود که در چند دهه گذشته مردم را در حفظ انفال الهی شریک ندانستیم و این انفال مورد تعرض قرار گرفتند.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه باید برای جنگل‌های این استان فکر شود، خاطرنشان کرد: ساماندهی و نحوه بهره‌برداری از جنگل‌ها مهم است.
 
وی جنگل‌های هیرکانی را بدون جایگزین خواند و یادآور شد: جنگل را بخش اصلی اقتصاد گیلان می‌دانیم و موظف به حفظ آن هستیم./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.