.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
غول های خودرو سازی باز می گردند
مرسدس بنز در راه ایران؟
بازار خودرو در کشور این روزها حال و روز خوشی ندارد و فروشندگان و تولیدی کننده گان و خریداران همه در بلاتکلیفی به سر می برند چرا که هنوز تکلیف نرخ خودرو مشخص نشده است. هر چند که وزیر صنعت سال گذشته آب پاکی را روی دست مردم ریخت و خبر داد: مردم ...

 شمال نیوز: بازار خودرو در کشور این روزها حال و روز خوشی ندارد و فروشندگان و تولیدکننده گان و خریداران همه در بلاتکلیفی به سر می برند چرا که هنوز تکلیف نرخ خودرو مشخص نشده است.

هر چند که وزیر صنعت سال گذشته آب پاکی را روی دست مردم ریخت و خبر داد: مردم منتظر نباشند،  خودرو ارزان نخواهد شد، اما در هر حال بازار همچنان منتظر تعیین نحوه قیمت گذاری خودرو توسط  شورای رقابت  است که با خودروسازان اختلاف نظر جدی دارد.

این در حالی است که بعد از توافق ژنو تحریم ها روز به روز برداشته می شوند و در این میان امیدهای تازه ای برای ورود غول های بزرگ صنعتی به کشور رونمایی می شوند.
 
صنعت خودروسازی  در واقع یکی از صنایع بزرگ ایران است که ضربه زیادی از تحریم ها دید تا جایی که حجم تولید خودرو در کشور پایین امد و گرانی خودروهای داخلی فریاد اعتراض مردم را بلند کرد.   

حالا اما روز به روز اخباری مبنی بر حضور غول های خودرو سازی جهان در ایران به گوش می رسد که هر چند هنوز عملی نشده ، با این حال امیدها را برای شکوفایی صنعت خودروی ایران بیشتر کرده است.

بهمن ماه سال گذشته بود که مدیرعامل ایران خودرو از اخذ قرارداد با شرکت های فرانسوی خبر داد و هر چند از این شرکت ها نام نبرد اما کارشناسان می گویند منظور وی  پژو و رنو بوده است.
 
یکه‌زارع در مورد وضع همکاری با خودروسازان فرانسوی تاکید کرد: همان شرکتی که در حال حاضر در سکوت بیشتری به سر می‌برد شاید به یکی از پرکارترین شرکت‌ها در ایران تبدیل شود.
 
وی  با بیان اینکه مذاکرات با این شرکت طی  روزهای  آینده نهایی خواهد شد، تاکید کرد: شرکت موردنظر پیش‌تر رغبتی برای سرمایه‌گذاری در ایران نداشت، اما در مذاکراتی که با یکدیگر داشتیم، آنها تقریبا به انجام سرمایه‌گذاری رضایت دادند و قرار است طی 10 روز آینده، مسائل مربوط به نحوه سرمایه‌گذاری در ایران و چگونگی ورود آنها به بازار کشور، نهایی شود.
 
از سوی دیگر شرکت آلمانی بنز نیز این روزها در دسته خودروسازانی قرار گرفته که نسبت به حضور دوباره در ایران ابراز تمایل کرده است. این شرکت که پیش‌تر با ایران‌خودرو دیزل همکاری می‌کرد در سال 89 و قبل از وضع تحریم‌های رسمی علیه صنعت خودرو کشورمان، از همکاری با این شرکت تابعه ایران‌خودرو دست کشید، این در حالی است که بازار خودروی ایران طی این سال‌ها همچنان شاهد حضور مدل‌های متفاوت و به روز بنز بوده است.
 
هر چند  کشور طی دو سال گذشته در سخت ترین روزهای تحریم به‌خصوص تحریم رسمی صنعت خودرو شاهد ورود هزاران دستگاه خودرو بنز سواري آن هم با مجوز خاص به ایران بود اما هم‌اکنون با لغو تحریم صنعت خودرو این شرکت خودروساز آلمانی بار دیگر نسبت به حضور دوباره در ایران و ادامه همكاري با شركاي خود ابراز تمایل کرده است.
 
شرکت بنز پیش از این نمایندگی رسمی با عنوان ستاره ایران داشت که چندی پیش مدیرعامل این شرکت از مذاکره اولیه برای تولید محصولات بنز در ایران خبر داده بود وبا اشاره به اینکه خط تولید برخی از محصولات بنز در ایران وجود دارد تاکید کرده بود که در صورت توافق، امکان استفاده مجدد از این خطوط فراهم می‌شود.

در هر حال، در حال حاضر به نظر می رسد، با وجود حضور پر فراز و نشیب بنز در ایران ، مسوولان این شرکت علاقه‌مند به بازگشت مجدد به بازار ایران هستند. در این زمینه به تازگی شنیده شده که دو طرف ایرانی و آلمانی مذاکراتی نیز در این زمینه داشته‌اند.

ظاهرا برای آغاز مجدد همکاری قطعات تعدادی از کشنده‌های آکسور بنز که در گذشته نیز در ایران خودرو دیزل تولید می‌شد خریداری و در راه ورود به ایران است. علاوه بر آن مقدمات خرید مستقیم و واردات 100 دستگاه از خودروهای سواری این شرکت نیز صورت گرفته است.

در این شرایط تحلیلگران می‌گویند نشستن آلمانی‌ها پای میز مذاکره در حوزه صنعت خودرو نشان‌دهنده اشتیاق آنها به بازار ایران است.
 
گفتنی است، پیش از تحریم‌ها و فعالیت این شرکت آلمانی در ایران به عنوان پایگاه تولید محصولات بنز در کلاس E در خاورمیانه شناخته می‌شد اما با اعمال تحریم‌ها تولید این محصولات متوقف شده است.

به گفته مدیرعامل ستاره ایران در حال حاضر هیچ کشوری جایگزین ایران در این زمینه نشده و انحصار تولید محصولات بنز در کلاس E در خاورمیانه، همچنان در دست ایران است.

 باید منتظر ماند و دید بالاخره بنز و غول های خودروسازی به ایران باز خواهند گشت یا خیر. /250 شفاف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.177 seconds.