.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همسر استاندار شهید گیلان:
همسرم در جایگاه استاندار گیلان 8 بار مورد ترور قرار گرفت

همسر استاندار شهید گیلان با بیان اینکه شهید انصاری یقین داشت که به شهادت می‌رسد، گفت: شهید انصاری در جایگاه استاندار گیلان هشت بار مورد ترور ناموفق قرار گرفت.

حمیده دانش‌کاظمی در حاشیه جشن رمضان کلاچای در گفت‌وگو با فارس در رودسر درباره خاطرات خود از استاندار شهید گیلان، اظهار کرد: در سال 52 زمانی که سال سوم دبیرستان بودم و شهید علی انصاری سال سوم ریاضی دانشگاه تحصیل می‌کرد، زندگی را با هم آغاز کردیم.

*به خاطر حجابم و شهید انصاری به دلیل سیاسی بودن ما را از دانشگاه رد کردند

وی افزود: پس از فارغ‌التحصیلی هر دو نفرمان برای ادامه تحصیل در آزمون دانشگاه شرکت کردیم که مرحله اول قبول شدیم و مرحله دوم در مصاحبه موفق نشدیم و من به دلیل حجابم و شهید انصاری به دلیل سابقه سیاسی رد شدیم و ناچار برای ادامه تحصیل به آمریکا رفتیم.

همسر شهید انصاری اضافه کرد: در آمریکا انصاری همزمان در دو رشته «ریاضی» و «صنایع» تحصیل می‌کرد که رشته ریاضی را ادامه داد و موفق به کسب مدرک دکترا شد و نبوغی که در این رشته داشت همزمان تدریس را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شهید انصاری همزمان با تدریس به تبلیغ سیاسی می‌پرداخت، گفت: شهید انصاری موفق شده بود که چند نفر مرد و زن مسیحی را مسلمان کند و به جرم تبلیغ در هنگام تحصیل از تدریس در دانشگاه منع شد و مدت یک هفته در آمریکا زندانی بود که با تلاش زیاد توانستیم وی را از زندان آزاد کنیم.

*مبارزه شهید انصاری در آمریکا/شهید انصاری 8 بار مورد ترور ناموفق گرفت/قرار بود شهید انصاری وزیر صنایع ایران شود

دانش‌کاظمی با اشاره به اینکه شهید انصاری در زمان حضورش در زندان به دلیل رعایت مسایل حلال و حرام و ذبح شرعی از خوردن غذا به جز آب و نان خودداری می‌کرد، ادامه داد: شهید انصاری پس از آزادی از زندان به بنده گفت در مقابل اینها کنار نمی‌آیم و اگر کشته شدم مرا در اینجا دفن کنید و روی خاکم درختی بکارید و وقتی فرزندم بزرگ شد به او بگویید «پدری داشتی که هرگز در مقابل دشمن و ناحق سر تعظیم فرو نیاورد».

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب به ایران برگشتیم و شهید انصاری در دوران خدمت خود به عنوان معاون استاندار خراسان و سپس در جایگاه استاندار گیلان حدود 8 بار مورد ترور ناموفق قرار گرفت و قبل از اینکه به شهادت برسد قرار بود به عنوان وزیر صنایع معرفی شود.

*بخشی از آبیاری نهال انقلاب توسط خون همسرم صورت گرفت

وی با اشاره به سخنرانی شهید انصاری در جمع مردم کلاچای در نماز جمعه این شهر، یادآور شد: شهید انصاری در این سخنرانی گفته بود «اگر مرا بکشند از هر قطره خون من یک انصاری خواهد روئید».

دانش‌کاظمی متذکر شد: خون شهدای انقلاب نهال اسلام را آبیاری کرد و افتخار می‌کنم که بخشی از این آبیاری توسط خون همسرم شهید انصاری صورت گرفته است.

به گزارش فارس، علی انصاری‌اخوین، متولد رودسر بود که دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد و در دوره جوانی برای ادامه تحصیل در دبیرستان نظام رهسپار تهران شد.

شهید انصاری در خرداد سال 1342 از دبیرستان اخراج و پس از اخذ دیپلم در رشته اقتصاد دانشگاه تهران قبول شد اما پس از یک سال انصراف داد و تحصیلات خود را در رشته ریاضی دانشگاه تهران آغاز کرد.

شهید انصاری بارها توسط ساواک بازداشت شد و به زندان رفت و پس از پایان دوره کارشناسی به دلیل اینکه ساواک با ادامه تحصیلش در ایران مخالف بود به توصیه پدرش با اسم مستعار به آمریکا رفت و در دو رشته «صنایع» و «ریاضی» به طور همزمان تحصیلات خود را ادامه داد و در رشته ریاضی موفق به اخذ مدرک دکترا شد.

شهید انصاری در زمان حضورش در آمریکا دبیر انتشارات انجمن اسلامی بود و در زمینه انتشار کتب با روحانیون مبارز رابطه بسیار نزدیکی داشت.

این شهید به عنوان استاد در دانشگاه آمریکا تدریس می‌کرد که پس از دو ترم به جرم تبلیغ در هنگام تحصیل از تدریس در تمام دانشگاه‌های این کشور منع شد اما پس از مدتی مسئولیت برگزاری مجالس و تظاهرات را در آمریکا به عهده گرفت.

شهید انصاری به دلیل دوستی با شهید چمران بارها به لبنان رفت و پس از پیروزی انقلاب به ایران بازگشت و ابتدا به عنوان معاون استاندار خراسان و سپس در جایگاه استاندار گیلان به خدمت پرداخت.

شهید انصاری در تاریخ 15 تیر ماه سال 60 یک هفته پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی توسط منافقان کوردل به همراه علیرضا نورانی معاون عمران خود در شهر رشت به شهادت رسید. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.