.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماينده ويژه رييس جمهور :مشكل گاز مازندران امشب حل ميشود
در جلسه ستادمركزي حواث غيرمترقبه كشور مقرر شد تا به منظور تامين گاز مصرفي خانگي به‌ويژه درمازندران، مصرف گاز دربخش صنايع ازجمله كارخانه ذوب آهن و فولاد اصفهان كه گاز زيادي مصرف مي‌كنند قطع و به تدريج به اين استان منتقل شود...
نماينده ويژه رييس جمهور :مشكل گاز مازندران امشب حل ميشود

معاون عمراني وزير كشور و نماينده ويژه رييس جمهور گفت: مشكل افت فشار و قطعي گاز به ويژه در استان مازندران از اواخر امشب كاهش مي‌يابد.

سيدمهدي هاشمي روز پنجشنبه در حاشيه جلسه ستاد بحران استان در ساري افزود: در جلسه ستادمركزي حواث غيرمترقبه كشور مقرر شد تا به منظور تامين گاز مصرفي خانگي به‌ويژه درمازندران، مصرف گاز دربخش صنايع ازجمله كارخانه ذوب آهن و فولاد اصفهان كه گاز زيادي مصرف مي‌كنند قطع و به تدريج به اين استان منتقل شود.

وي اظهارداشت: بر همين اساس روزانه پنج ميليون مترمكعب گاز از اين دو واحد صنعتي براي تامين بخش از نياز گاز مصارف خانگي از طريق شبكه به خطوط گاز مازندران منتقل مي‌شود.

وي تصريح كرد:افت فشار و قطع گاز باعث شده تا مصرف برق در مازندران ‪۲۰‬ درصد افزايش يابد كه با تمهيدات در نظر گرفته شده مشكل قطع برق در اين استان بوقوع نخواهد پيوست.

وي يادآورشد: بحث دو گانه سوز كردن واحدهاي خبازي در كشور نيز مد نظر بوده كه بر همين اساس در زمان حاضر حدود ‪ ۲۰‬درصد نانواييها به ويژه درشرق مازندران دوگانه‌سوز شده كه اين مهم نيز در حال افزايش است.

نماينده ويژه رييس جمهور كه به منظور بررسي مشكلات افت فشار و قطع گاز به مازندران سفر كرده است، گفت: براي رفع مشكلات ناشي از كمبود نان، مقرر شده روزانه ‪ ۲۰۰‬تن نان از استان تهران وارد مازندران شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هاشمي افزود: به دنبال بروز سرما و يخبندان در كشور كه افت فشار و قطع گاز را به همراه داشت، ‪۲۸‬استان از كم تا زياد با مشكلاتي در اين زمينه مواجه هستند.


وي گفت: افت فشار و قطع گاز طي چند روزگذشته باعث شده در مورد ‪ ۸۲‬هزارو ‪ ۷۵۰‬نفر از شهروندان عمليات امدادرساني صورت بگيرد، ‪ ۶۰‬هزار نفر نيز اسكان موقت يافته و ‪ ۹۴۵‬نفر نيز دراين مدت مصدوم شدند.

به گفته هاشمي، بر اثر سرما و يخبندان در مجموع هشت نفر در چند روز گذشته در كشور جان خود را از دست دادند.

قايم مقام ستاد بحران كشور گفت: ميزان حوادث غيرمترقبه رخ داده در كشور طي امسال در مقايسه با پارسال ‪ ۲۰‬درصد افزايش و تلفات انساني و مصدوميت در مدت يادشده ‪۳۱‬درصد كاهش داشته است.

هاشمي افزود: در ‪ ۹‬ماهه امسال نيز ‪ ۶۶۰‬حادثه غيرمترقبه در كشور بوقوع پيوسته كه نسبت به پارسال ‪ ۲۰‬درصد افزايش و تعداد كشته‌شدگان نيز در اين مدت ‪ ۱۸۳‬نفر كه نسبت به پارسال ‪ ۳۱‬درصد كاهش نشان مي‌دهد.

وي مشكل افت فشار و قطع گاز در مازندران را ناشي از مشكلات زيرساختي در اين استان طي سالهاي گذشته عنوان كرد و گفت: رفع اين مشكلات اساسي نياز به زمان بيشتري دارد.

وي مصرف روزانه گاز مازندران را حدود ‪ ۲۰‬ميليون مترمكعب عنوان كرد و ميزان روزانه گاز وارداتي به اين استان رانيز ‪ ۱۱‬ميليون مترمكعب ذكر كرد و گفت: اين موضوع شبهاتي را بوجود آورده كه نياز به بررسي بيشتر دارد.

هاشمي به قطع واردات گاز از تركمستان اشاره كرد و گفت: به منظور از سر گيري واردات در زمان حاضر يك هيات با مسوولان اين كشور در حال مذاكره‌هستند تا اين مشكل در قالب يك گفت و گو رفع شود.

وي افزود: براي رفع مشكل افت فشار و قطع گاز در مازندران به شكل اصولي احداث و انتقال خط جديد لوله گاز از سمنان كه از جنوب كشور تامين مي‌شود، به اين استان مد نظر است.

معاون عمراني وزير كشور و نماينده ويژه رييس جمهور در راس هياتي متشكل از معاون وزير راه و ترابري ، مدير گاز رساني شركت ملي گاز ايران و مدير عامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي كشور به منظور بررسي مشكلات ناشي افت فشار و قطع گاز امروز (پنجشنبه ) به مازندران سفر كرده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 20 دي 1386
درمصاحبه هاوخبرها الان10روزه که گازوصل گردیده ومشکلی نیست ولی عملا.....
اشکان 20 دي 1386
چرا دولت در این وضع بحرانی پول بیشتری برای خرید گاز به ترکمنستان نمی دهد؟چطور برای فلسطین و لبنان پول دارند ولی برای مردم خودمان نه..

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.