.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۸۰‬درخت چنار ورودي شهرفومن سر بریده شد

درختان چنار مسير ورودي شهر فومن در دهه ‪ ۴۰‬درابتكاري بديع توسط شهردار وقت كاشته شد و بعدها جزئي از سمبل اين شهر درآمد و بسياري از كارشناسان معتقدند اين طرح به دليل ارزش و اهميت آن بايد به عنوان يك الگو در تمام شهرهاي گيلان و مازندران اجرا شود. حدود سه هزار اصله درخت چنار در مسير فومن به رشت تا سه راه دهستان "رودپيش " ديدگاه هر مسافر و گردشگري را نوازش مي‌كنند و به عنوان جاذبه گردشگري شهر تاريخي فومن محسوب مي‌شوند. سايه گستري اين درختان مانع تابش نور خورشيد به سطح جاده شده و خنكاي مطبوعي در مسير ايجاد مي‌كنند و چشم انداز بسيار زيبا و فرحبخشي پيش روي شهروندان و گردشگران مي‌گذارد. وجود اين درختان تحسين هر رهگذري را نسبت به بانيان آن بر مي‌انگيزد.

شماري از مردم شهر فومن نسبت به قطع درختان مسير اعتراض كردند. آنان گفتند : سال هاست مردم فومن با تعصب خاصي به اين درختان چنار كه زيبايي منحصر به فردي به ورودي شهر بخشيده است مي‌بالند.

يك عضو شوراي مركزي "جمعيت سبز آيين فومن" دراين‌باره گفت: كار احداث زير گذر در ورودي شهر فومن را مي‌توان با كمترين تخريب درختان چنار كه سمبل زيبايي اين شهر است انجام داد. "روح الله وحيدي" افزود: براي احداث تقاطع غيرهمسطح ابتدا فضاي اطراف را خريداري نمايند و با تخليه آن نسبت به ساخت جاده اقدام كنند تا درختان نيز حفظ شوند.

شهردار فومن نيز درباره قطع درختان و اجراي طرح تقاطع غير همسطح جاده سراوان فومن به رشت به ايرنا گفت: اين طرح از سال ‪ ۸۱‬مطرح و بصورت عملي از تيرماه سال گذشته طي مكاتبه‌اي از سوي اداره كل راه و ترابري استان گيلان به شهرداري فومن مبني بر اخذ مجوز قطع درختان آغاز شد و در همان سال اين اداره كل با ارسال نقشه مشخص كرد كه ‪ ۲۰۵‬اصله درخت بايد در اين مسير قطع شوند. "احمد قديمي"يادآورشد: قطع درختان در فروردين ماه سال جاري با تاييد و موافقت دفتر فني استانداري گيلان با قطع ‪ ۹‬درخت درآن زمان آغازشد كه با مداخله رييس شوراي شهر فومن جلوي قطع اين درختان گرفته شد. وي تصريح كرد: قطع اين درختان با موافقت استانداري ، اداره كل راه و ترابري و حوزه نظارت و كنترل طرح‌هاي استان گيلان مبني بر قطع درختان جهت ايجاد تقاطع غيرهمسطح انجام مي‌شود و طي جلسه فوق‌العاده‌اي با شوراي شهر و شهرداري فروش ‪ ۱۸۰‬اصله درخت بصورت مزايده را مصوب كردند و مجاب شدند كه اين درختان پس از قطع به شهرداري تحويل شوند. شهردار فومن خاطرنشان كرد: جاده سراوان به فومن طرحي ملي است و اختيار آن خارج از وظايف شهرداري است.

كاشت درختان چنار در خيابانهاي فومن در دهه ‪ ۴۰‬توسط شهردار وقت بنام جهانگيري آغاز شد و پس از آن توسط شهردار بعدي " نصرت الله فرهي" دراواخر دهه ‪ ۴۰‬و اوايل دهه ‪ ۵۰‬ادامه يافت و در ابتكاري نوين و به ياد ماندني در تكميل اقدام شهردار قبلي اين كار عملي و در سراسر شهرستان بخصوص در ورودي فومن گسترش يافت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.68 seconds.