.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمايت از سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج درمازندران

استاندار مازندران در هم اندیشی علمی و فرهنگی ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت : سرمایه گذاران بخش صنایع وابسته کشاورزی استان مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

به گزارش شمال‌نيوز ، سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران در جمع هیاتی از ایرانیان مقیم خارج با اشاره به ۲۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان ، گفت: به رغم تولید حدود نیمی از برنج کشور در مازندران ، فقط ۱۰ درصد از فعالیت های کشت و کار این محصول به صورت مکانیزه انجام می شود .
نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: سرمایه گذارانی که در بخش های صنایع وابسته به کشاورزی نظیر ساخت دستگاه های نشا کار ، درو گر ، شالیکوبی ها مدرن ، کارخانه های کنسانتره و غیره سرمایه گذاری کنند از تسهیلات ویژه بانکی برخوردار خواهند شد.
وی از همه ایرانیان مقیم خارج کشور خواست تا در زمان حضورشان در مازندران ظرفیت ها، امکانات و ضعف های ساختاری استان را در قالب طرح و یا پیشنهاد به مسولان استانداری ارایه کنند.
استاندار مازندران در ادامه سخنانش به ظرفیت دیگر بخش های کشاورزی از جمله تولید انواع ماهی به ویژه ماهی خاویار ،تولید یک میلیون و ۷۰۰هزار تن مرکبات ، ۱۲۰ هزار تن کیوی و ۹۵۰ هزار تن برنج سفید اشاره کرد و گفت: مازندران در بخش صنعت نیز از ظرفیت های توسعه ای مناسبی برخوردار است. طاهایی گفت: مازندران در حوزه صنعت تولید قطعات خودرو ، چوب کاغذ و معادن نیز از ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
وی به احداث دو پالایشگاه نفت و آغاز عملیات اکتشاف نفت در دریای خزر به عنوان دیگر ظرفیت های توسعه ای استان مازندران اشاره کرد و گفت : زمینه برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری نیز در استان فراهم است.
استاندار مازندران به وجود ۳۳۸کیلومتر ساحل شنی در دریای خزر ، پارک های جنگلی و چشم اندازه های طبیعی استان اشاره کرد و گفت: دغدغه اصلی حراست و استفاده بهینه از منابع طبیعی استان است.
استاندار مازندران به تحصیل ۲۴۰ هزار دانشجو در دانشگاههای عالی در استان اشاره کرد و گفت: این استان با داشتن علمایی همچون آیت الله حسن زاده آملی و جوادی آملی و دیگر مفاخر علم و دانش به خود می بالد.
در ادامه همایش هم اندیشی علمی و فرهنگی ایرانیان مقیم خارج دکتر " فرهاد عابدی" جراح و متخصص ایرانی مقیم کشور مکزیک در سخنانی بر لزوم پیشگیری برای مراقبت از بیماری های چشمی تاکید کرد و گفت: بسیاری از بیماری های چشمی قابل پیشگیری هستند.
وی به آب مروارید چشم که در سنین بالا بوجود می آید، اشاره کرد و گفت: اگر در سنین مختلف مانع تابش اشعه به چشم شویم در سن بالای ۵۰ و ۶۰ سال چشم دچار بیماری آب مروارید نمی شود.
دکتر عابدی به مریضی دیابت که منجر به کوری چشم می شود را به عنوان دیگر بیماری شایعه چشم در دنیا اشاره کرد و گفت : انسانها باید قند خون خود را با دادن آزمایش های منظم چک کنند.
وی به جراحی لیزری که به یک پدیده اجتماعی در جهان تبدیل به مد شده است ، اشاره کرد و گفت : من به عنوان یک متخصص چشم ، جراحی لیزری را پیشنهاد نمی کنم.
دکتر " حسن پسر گلی" فوق دکتری کشاورزی ایرانی مقیم آمریکا نیز در این همایش به ارزش خاک کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: زمین های حاشیه دریای خزر که خاک آن شور است با استفاده از فناوری ها جدید و نوع گیاه قابل استفاده برای کشاورزی می باشد.
وی بر لزوم مبارزه بیولوژیکی با آفات محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد موضوع جنگ جهانی سوم در دنیا آب و خاک باشد لذا باید در این بخش برنامه مناسبی برای استفاده بهینه و علمی از آب و خاک داشته باشیم.
بیش از ۷۰ تن از ایرانیان مقیم خارج از کشور به منظور بازدید از مناطق گردشگری و ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری وارد مازندران شدند.
این گروه در سفر دو روزه خود از بندر امیر آباد ، سد شهید رجایی ساری ، شهرک صنعتی آمل و جاذبه های دیدنی گردشگری از جمله عباس آباد بهشهر و نمک آبرود چالوس بازدید می کنند.
مازندران دارای حدود سه میلیون نفر جمعیت است که عمده اقتصاد این استان بر پایه کشاورزی و صنعت گردشگری می باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.