.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استفاده ابزاري از زبان گيلكي در رسانه ملي
اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت نسبت به استفاده ابزاري از زبان گيلكي در صدا و سيماي مركز گيلان اعتراض كردند.و معتقدند مدتي است كه در برنامه‌هاي صدا و سيماي مركز گيلان به صورت ناعادلانه از الفاظ گيلكي
استفاده ابزاري از زبان گيلكي در رسانه ملي

اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت نسبت به استفاده ابزاري از زبان گيلكي در صدا و سيماي مركز گيلان اعتراض كردند. 
  
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس،عضو و سخنگوي شورا افزود: با توجه به بازبيني و دقت نظر در برنامه هاي متنوع صدا و سيماي كشور و مركز استان كه قابليت تقدير دارد، مدتي است كه در برنامه‌هاي صدا و سيماي مركز گيلان به صورت ناعادلانه از الفاظ گيلكي به صورت نادرست براي افراد استفاده مي‌شود.

ابراهيم رئوف حق پرور در ادامه اضافه كرد: همچنين در نوع نگارش متون اصلي سريال‌ها و برنامه كودك، هميشه نقش‌هاي افراد ساده لوح و زودباور را به افرادي كه زياد در جامعه ثبات خاص ندارند واگذار مي‌كنند و گويش گيلكي را به تمسخر مي‌گيرند.

رئوف حق‌پرور ادامه داد: تمامي اعضاي شوراي شهر رشت نسبت به اين بي‌توجهي و استفاده ابزاري از گويش و زبان گيلكي معترض هستند و اعتراض خود را كتباً نيز به اين رسانه اعلام خواهند داشت.

وي خاطر نشان كرد: زبان گيلكي برخاسته از سرزمين بزرگان و مشاهير جهان است و تلفظ اين زبان توسط افرادي كه گيلاني نيستند و در سريال‌ها نقش‌هاي دوم و سوم را دارند نوعي بي‌احترامي و بي‌توجهي به آن است.

رئوف در پايان گفت: از اين طريق خواستار رسيدگي بيشتر مسئولان صدا و سيماي مركز استان در اين رابطه هستيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمد علي ياور 25 فروردين 1386
واقعا كه مسئولين صدا و سيماي گيلان يا مغرض اند با فرهنگ گيلان يا بي سواد.
سالار 1 ارديبهشت 1386
"میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت میخواری ومستی ره و رسم دگری داشت " وقتی صدا وسیمای گیلان اینچنین بی مبالات به گویش و زبان بومی استان قدم برمیدارد و در گذشته نیز بر میداشت همچنان که شاهد بودیم و هستیم تهیه کنندگان بخش خصوصی و دولتی فیلم و سریال برای صدا و سیمای تهران و حتی سینمای ایران نیز دنباله رو این سیاست پلید انگلیسی بودند و هستند که از این گویش زیبا مردمان متمدن و با فرهنگ گیلان زمین استفاده ابزاری برای برنامه های بی محتوا خود کنند تا ساعتی مردم را غافل از قافله نگهدارند که در نهایت بتوانند به نوعی دیگر شمع بت المال روشن تر از پیش نگه دارند . بهر جهت جای بسی تاسف بسیار است و برای رفع این معضل بازبینی علمی و عملی کارشناسان دلسوز بدین امر و نیز توجه بیشتر نمایندگان محترم مجلس را میطلبد.
بابک 7 ارديبهشت 1386
در سایر استانها مانند آذربایجان غربی وشرقی نیز متاسفانه وضع بدین منوال میباشد واین یک سیاست دیکته شده از بالا برای تخریب زبانهای غیر فارسی میباشد تا آنها به آرزوی خود که یکسان سازی زبان و فرهنگ ایران که از سیاست های قرن نوزدهم میباشد دست پیدا کنند.و این مبارزه منفی ما را میطلبد که به فرزندان خود زبانهای بومی خود را آموزش دهیم
چانچو 6 تير 1388
ما که خود پاسدار این گویش نیستیم چه انتظاری از بیگانگان می ر ود....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.