.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دليل اصلي غرق شدن در سواحل خزر

معاون پژوهشي مركز ملي اقيانوس شناسي دليل اصلي تلفات انساني ناشي از شنا در سواحل خزر را موج و جريان‌هاي ناشي از آن به ويژه جريان‌هاي شكافنده در سواحل درياي خزر اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومي مركز ملي اقيانوس‌شناسي حميد عليزاده با اعلام اين مطلب گفت: آشنا نبودن گردشگران با فنون شنا در محيط دريايي، سالانه سبب غرق شدن تعداد زيادي از هموطنان عزيز در سواحل درياي خزر مي‌شود و به همين دليل ميزان تلفات انساني از شنا در ايران قابل مقايسه با تلفات انساني زلزله‌هاي متوسط در كشور است.

به گفته وي براي كاهش اين تلفات گردشگران علاوه بر مهارت درشنا بايد از نحوه شنا در آب دريا شناخت كافي داشته باشند كه مهمترين نكته در اين خصوص دوري جستن از برخي جريان‌هاي ساحلي است .

وي درباره چگونگي شكل‌گيري اين پديده گفت: بيشتر جريان‌هاي ساحلي به دليل وجود موج و شكست آن در محدوده آب هاي كم عمق ساحلي ايجاد و سبب غرق شدن حتي شناگران ماهر نيز مي‌شود .

وي درباره محل شكل‌گيري جريان‌هاي شكافنده افزود: پشته‌هاي ماسه‌اي هلالي شكل از نشانه‌هاي بارز محل تشكيل اين جريان‌ها است.

معاون پژوهشي مركز ملي اقيانوس شناسي به گردشگران سواحل درياي خزر توصيه كرد تابا ديدن باريكه‌اي از آبهاي متلاطم و كف‌آلود كه به سمت دريا كشيده مي‌شود از شنا كردن در آن منطقه خودداري كنند .

وي تفاوت رنگ آب مناطق اطراف، برگشت مواد ريز شناور به سمت دريا و مشاهده شكستگي در الگوي امواجي كه به سوي ساحل در حركتند را از ديگر نشانه‌هاي پديده خطرناك جريان شكافنده عنوان كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.226 seconds.