.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پل جانبازان رشت بالا خره افتتاح شد

اولين تقاطع غيرهمسطح شهرستان رشت " تقاطع غيرهمسطح پل جانبازان رشت " روز يکشنبه همزمان با ولادت باسعادت رسول گرامي اسلام و امام جعفر صادق (ع ) با حضور استاندار، مسوولان اجرايي گيلان و شهر رشت افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

ساخت پل جانبازان رشت از تيرماه سال 85 در گيلان از سوي شهرداري رشت به کارفرمايي وزرات راه و ترابري و پيمانکاري شرکت مهندسي ساختمان و تاسيسات راه آهن "بالاست" و نظارت مشاوره طاق و پايه در شهر رشت آغاز شد و براي ساخت اين پل 210ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
استاندار گيلان در مراسم افتتاح تقاطع غيرهمسطح جانبازان رشت گفت: اين پل از نگاه کارشناسي از جهات مختنلف منحصر به فرد است و در کشور بيشتر از پنج يا شش پل مانند آن وجود ندارد.
"روح الله قهرماني چابک" افزود: دهانه اين پل 43متر است و اين يعني پايه نخورده و فضاي باز دارد و براي جلوگيري از ترافيک شهر بسيار مفيد است.
وي با اشاره به حرف و حديث هاي بسيار در خصوص چگونگي اجراي اين پل گفت: اين پل مانند اسمش " تقاطع غيرهمسطح جانبازان " مظلوم واقع شده و ما فرض را بر اين مي گذاريم که همه حرفها از روي خيرخواهي بوده است.
وي با قدر داني از کسانيکه براي ساخت اين پل زحمت کشيدند ، اظهار داشت: شوراي اسلامي شهر رشت خوب کار مي کند و اين يک فرصت است.
وي با بيان اين مطلب که بايد براي عمران و آباداني کشور کار کنيم، گفت: امروز بهترين شرايط براي کار کردن در گيلان فراهم است زيرا تمامي گره هايي که به عنوان مصوبات قانوني داشتيم، بر طرف شده است.
استاندار گيلان خاطر نشان کرد: اکنون همه بايد براي اجرايي کردن اين مصوبات دقيقه اي را از دست ندهيم و با تمام توان براي آباداني استانمان تلاش کنيم.
وي اضافه کرد: استاندار، اعضاي شوراها، نمايندگان مردم در مجلس، ائمه جمعه و ساير شخصيت هاي استان بايستي با هم هماهنگ باشند.
وي با بيان اين مطلب که هيچ چيزي براي ما با ارزش تر از درخشش استانمان در کشور نيست، گفت: در استانهاي ديگر کار کردم و ديدم که گيلان به مراتب مي تواند بيشتر از آنچه هست، باشد.
قهرماني افزود: در ادوار گذشته مسوولان نسبت به گيلان حسادت مي کردند و مي گفتند، شما که سرسبزي، درياي خزر و مواهب ديگر داريد بگذاريد اعتبارات به جاهاي ديگر برود.
رييس شوراي اسلامي شهر رشت هم در مراسم افتتاح تقاطع غيرهمسطح جانبازان رشت در سخناني گفت: امروز در حالي شاهد افتتاح اين پل هستيم که اين پروژه عمراني طي دو سال گذشته ناجوانمردانه تحت شديد ترين آماج بود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، "محمدرضا قاسمي" افزود: اجراي اين طرح بعد از مطالعات دقيق با فراخوان عمومي شهرداري رشت وبا عمليات اجرايي شرکت بالاست در چهارم تيرماه 1385آغاز شد.
وي گفت: قرار بر اين بود که اين تقاطع غيرهمسطح در تيرماه امسال به اتمام برسد اما بنا به دلايلي همچون مشکلات حقوقي در تملک املاک، جابجايي تاسيسات، وضعيت خاص آب و هوايي، اتفاقات غيرقابل پيش بيني بارش برف سال 86 و افزايش هزينه هاي مصالح ساختماني منجر به عقب افتادن اتمام اين پروژه در مدت زمان معين شد.
وي اظهار داشت: نگاه کوتاه به روند اجرايي پروژه هاي عمراني درساير پروژه ها حاکي از اين است که برخي از آنها با تاخير زماني بسيار بيستر از اين پل به بهره برداري رسيده است.
وي با بيان اين مطلب که جاي تعجب است که اين پروژه به سوژه خبري خيلي از رسانه ها تبديل شده بود، افزود: طراحي سازه ، استحکام ، نقش تقاطع در جريان ترافيک در اين مدت از سوي افراد غيرمتخصص مورد انتقاد شديد قرار گرفت.
وي خاطر نشان کرد: خيلي از اين انتقادات را دلسوزانه اعلام مي داريم اما برخي از انتقادات زيرسوال بردن شورا و شهرداري نبود بلکه هدف تضعيف نظام و دولت خدمتگزار بود.
قاسمي افزود: در اين ميان حمايت استاندار گيلان به عنوان مدافع زحمتشکان مجري اين پروژه مايه دلگرمي بود و بالاخره به لطف خدا و تلاش شبانه روزي دست اندرکاران ، تقاطع غيرهمسطح جانبازان رشت در اين روز مبارک به بهره برداري رسيد.
وي احداث اولين تقاطع غيرهمسطح رشت را به عنوان سند افتخاري در عملکرد شهرداري نام برد و گفت : از شوراي اسلامي شهر رشت، شهردار، معاونت عمراني شهرداري رشت، مشاوره پروژه، پرسنل زحمتکش شهرداري رشت، نيروي انتظامي و تمامي کساني که ياري گر ما در اين پروژه عمراني بودند، تشکر و قدرداني مي کنم.
وي اضافه کرد: آغاز ساخت دو تقاطع غيرهمسطح در ميدان شهداي گمنام و ميدان گاز و يک پل همسطح در رودخانه زرجوب که گلسار را به پيربازار رشت متصل مي کند، از ديگر پروژه هاي عمراني شهرداري رشت است.
رييس شوراي اسلامي شهر رشت خاطر نشان کرد: مطالعات سه تقاطع غيرهمسطح ديگر در ميادين اصلي شهر در مصلي، باستاني شعار و رازي به اتمام رسيده است.
شهردار رشت نيز در مراسم افتتاح تقاطع غيرهمسطح جانبازان رشت افزود: سال 87 سالي سرشار از تلاش و جديت در عرصه خدمت رساني به همشهريان بود.
"محمود فريدوني" افزود: خداوند را شاکريم که در سايه الطاف عنايت خود عليرغم وجود فراز و نشيب هايي، شهرداري و شورا توانست با تمامي خدمتگزاران توانمند خود گامهاي بلندي را در عرصه عمراني و آباداني در شهر بردارد.
وي اظهار داشت: با حفظ همدلي و روحيه مشارکت در تمامي امور به ويژه رفع مشکلات مردم ، مي توان گامهايي برداشت.
وي گفت: ايراد گرفتن به کاري چندان مشکل نيست اما بياييم به جاي اين کار، با کمک و همدلي مشکلات را با عنايت خداوند مرتفع کنيم


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی 26 اسفند 1387
من که می ترسم از این پل رد بشم چون ماست مالی به تمام معنا است
نا شناس 27 اسفند 1387
با سلام این پروژه گلچینی از گلهای بالاست میباشد که سال آینده حتی در کویر هم می روید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.