.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


آرشیو
کیمیا علیزاده ازدواج کرد + عکس
(ادامه)
مسجد تاریخی فرح‌آباد
مسجد فرح‌آباد بخشی از مجموعه تاریخی فرح آباد است که در دوران صفویه (شاه عباس اول) با سیاق معماری مکتب اصفهان احداث شده است. در بنا کتیبهٔ تاریخ‌دار یافت نشده است، اما بنای آن را حدود سال ۱۰۲۵ هجری قمری تخمین می‌زنند.مجموعه فرح آباد که شاه عباس بخشی‌هایی از دوران سلطنت خود را در آن گذرانده‌است شامل مسجد، پل و کاخ جهان‌نما می‌شده‌است که از آن میان تنها مسجد بدلیل موقعیت مردمی اش بجا مانده‌است. این مسجد که در فاصله ۲۵ کیلومتری ساری و ۲ کیلومتری دریای خزر واقع شده است. نام قدیم فرح‌آباد طاهان بود و، چون شاه عباس آن نقطه را مناسب ایجاد شهر دید، دستور داد در آن جا دولت‌خانه و عمارات عالیه و نیز بازار و حمام و مسجد و کاروان‌سرا بسازند و خود آن خطه را فرح‌آباد نامید.این مسجد در دورۀ زندیه به دستور کریم‌خان زند و به دست محمدخان سوادکوهی تجدید بنا شد. در سال ۱۳۵۳ نیز بنای مسجد توسط “ادارۀ حفاظت آثار باستانی” تعمیر و مرمت شد.(ادامه)
آیت‌الله علم‌الهدی در بیمارستان بستری شد/عکس
آیت الله سید جواد علم الهدی ـ از مراجع تقلید ـ به دلیل عارضه کلیوی دریکی از بیمارستان های تهران بستری شد.(ادامه)
لیدر قدیمی استقلال درگذشت
«سیف علی حبیب نژاد» معروف به سهراب سرابی (بوقچی) هوادار و لیدر قدیمی استقلال درگذشت.(ادامه)
حضور مجری زن در ورزشگاه آزادی (عکس)
مجری زن برای اجرای زنده برنامه رادیو ورزشگاه وارد ورزشگاه آزادی شد.(ادامه)
جاده چالوس دومین روز شهریور یکطرفه می‌شود
پلیس راه مازندران از یکطرفه شدن جاده چالوس در دومین روز شهریور و از ادامه ممنوعیت آمد و شد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها امروز و فردا در جاده هراز خبر داد.(ادامه)
نفت مسجد سلیمان ۲ مصدوم دارد/ به داوری اعتراض نمی کنم
سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان با بیان اینکه برای بازی مقابل نساجی محروم نداریم گفت: میلاد میداودی و قائد احمد دو بازیکن مصدوم ما هستند.(ادامه)
آسمان مازندران تا اوایل هفته آینده نیمه ابری
آسمان مازندران تا اوایل هفته آینده نیمه ابری؛ ابری گاهی با احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.(ادامه)


هشتمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با شرکت ۲۵۰ شرکت کننده و استقبال پر شور مردم در سینما بهمن سنندج آغاز به کار کرد. تصاویر/ جشنواره دف نوازی رحمت(خبر)
هشتمین جشنواره ملی و دومین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با شرکت ۲۵۰ شرکت کننده و استقبال پر شور مردم در سینما بهمن سنندج آغاز به کار کرد.(ادامه)
قبلي 1 ... 42 43 44 45 46 47

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.188 seconds.