.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای درمان کبد چرب چه کنیم؟
برای درمان کبد چرب چه کنیم؟

یک متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به نقش تغذیه در ایجاد کبد چرب، گفت: رژیم غذایی پرکالری و پرچرب باعث ایجاد چربی در کبد می‌شود.

دکتر امیرهوشنگ محمد علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تجمع چربی در بافت سلول‌های کبد که به دلیل رژیم غذایی پرچرب و پرکالری ایجاد می‌شود باعث بروز کبد چرب می‌شود. این عارضه هر روزه و در تمام جوامع بیشتر گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر رژیم غذایی نادرست عوامل دیگری نیز می‌تواند باعث بروز چربی کبد شود اما هیچ یک از آنان به اندازه چاقی و افزایش وزن تاثیرگذار نیستند.

این متخصص تغذیه با اشاره به دیابت و نقشی که چربی کبد دارد، اظهار کرد: این بیماری حتی نوع ساده تر آن افزایش قند خون و نیز گروهی از بیماری‌های متابولیک می‌تواند باعث ایجاد چربی در بافت کبد شود.

وی در ادامه خستگی را یکی از علائم عمده کبد چرب عنوان کرد و افزود: افرادی که دچار این عارضه می‌شوند قادر به انجام بسیاری از فعالیت‌های روزمره خود به دلیل احساس خستگی مفرط نیستند.

وی در رابطه با سایر علائم این بیماری افزود: چربی کبد می‌تواند باعث بروز فشار خون، دیابت و افزایش قوس شکم نیز شود و بیماران نیز باید به رژیم غذایی خود توجه بیشتری نشان دهند.

علیزاده با بیان اینکه رژیم غذایی می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش چربی کبد داشته باشد، افزود: تعدیل رژیم غذایی و کاهش چربی آن در کنار گنجاندن ورزش و فعالیت بدنی در برنامه روزانه و به طور کلی تغییر سبک زندگی می‌تواند به درمان چربی کبد و پیشگیری از بروز آن کمک کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 12 مهر 1392
خاک برسر عناوین انتخابی تون!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.862 seconds.