.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرگ توله خرس در بلده نور + تصویر
یک قلاده توله خرس دوساله به دلیل برخورد با خودرو در منطقه بلده نور تلف شد.

به گزارش شمال نیوز، کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت برامور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: یک قلاده توله خرس در مسیر جاده روستای دویلات –فرید از بخش بلده شهرستان نور در اثر تصادفات جاده‌ای به شدت آسیب دید و تلف شد.


وی افزود: جنسیت این توله خرس تلف شده نر و حدود دوساله می‌باشد.


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش گفت: این چهارمین خرسی است که امسال در استان مازندران تلف شده است.


وی افزود: دوقلاده از این خرس‌ها که بالغ بوده در اثر اصابت گلوله از سوی شکارچیان در گلوگاه و آمل تلف شده و دو قلاده دیگر که توله بوده اند در اثر تصادفات جاده‌ای در کجور نوشهرو بلده نور تلف گردیدند.


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش گفت: دو قلاده خرس بالغ نیز که در تله سیمی در منطقه نمارستاق آمل و بلده نور گرفتار آمده بودند توسط تیم امداد ونجات حیاتوحش محیط زیست مازندران زنده گیری و در طبیعت رهاسازی شدند.


کوروس ربیعی گفت: تعارضات حیات وحش و بویژه خرس‌ها در سال جاری به دلیل خشکسالی و کمبود مواد غذایی در طبیعت زیاد شده و این سبب شده تا خرس‌ها به سمت حاشیه روستا‌ها و باغات هجوم آورده و دراین شرایط توله‌ها به دلیل بازیگوشی و کم تجربه بودن دچار آسیب و تلفات جاده‌ای شده و تعدادی دیگر از خرس‌ها در تله کشاورزان و باغداران گرفتار و یا مورد شکار غیرقانونی قرار گرفته شده اند.


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش از همه دوستداران حیات وحش، کشاورزان و باغداران درخواست کرد از آسیب رسانی به این گونه ارزشمند، کمیاب و حفاظت شده خوداری نمایند تا شرایط پیش آمده ناشی از کمبود موادغذایی درسال جاری سپری شود.

مرگ توله خرس در بلده نور + تصویر

منبع:باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.451 seconds.