.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هیچ موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در مازندران مشاهده نشد
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشد.

به گزارش شمال نیوز،حسین رضوانیاظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو همه ساله بعد  از پایان بارندگی و با گرم‌تر شدن هوا احتمال دارد خود را نشان دهد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در مازندران مشاهده نشده است، اضافه کرد: با آغاز فصل گرما فعالیت کنه‌ها شروع می‌شود که احتمال دارد در سطح دامداری‌ها مشاهده شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو میان انسان و دام مشترک است، افزود: این بیماری بیشتر در گوسفندان مشاهده می‌شود.

این مسؤول درباره راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو، گفت: افرادی که به نوعی با دام سروکار دارند ممکن است آلودگی از طریق گزش و یا از طریق خراش وارد بدن انسان شود.

رضوانی با اعلام اینکه مواد ضدعفونی کننده با گرم شدن هوا در اختیار همکاران دامپزشکی در سطح مازندران قرار گرفته است، تصریح کرد: دامداران همکاری لازم را در این زمینه داشته و نسبت به سم‌پاشی جایگاه و ضدعفونی دام‌ها اقدام کنند تا با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی یادآور شد: با توجه به بحث کشاورزی خیلی از دامداری به بحث ضدعفونی و سم‌پاشی جایگاه دام توجه نمی‌کنند در حالی‌که این مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو بیشتر در غرب مازندران خود را نشان می‌دهد، افزود: سال گذشته مواردی از بیماری گزارش شده ولی منجر به تلفات انسانی نشده است.

این مسؤول با تأکید بر جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام، خاطرنشان کرد: اگر افراد به این موارد توجه نکنند ممکن است به انسان منتقل شود پس مهم‌ترین موضوع رعایت بحث قرنطینه‌ای، ضدعفونی و سم‌پاشی جایگاه دام است.

رضوانی با اشاره به اینکه کشتار دام باید در کشتارگاه انجام شود، گفت: برای اطمینان بیشتر از مصرف مستقیم گوشت خودداری شود بهتر است 12 تا 24 ساعت در فریزر نگهداری شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.