.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازخوانی سفر آیت الله به مازندران
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۷۲ در قامت رئیس جمهور اسلامی ایران به مازندران سفر کرد و توصیه هایی برای توسعه استان داشت.

به گزارش شمال نیوز: آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 72 به مازندران سفر کرد، این سفر دستاوردهای زیادی برای مازندران به همراه داشت که هنوز ثمره آنان ملموس است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با مردم قائم شهر با بیان اینکه من با قائم شهر بیشتر از دیگر شهرستان های مازندران آشنا هستم، اظهار کرد: مفتخرم که یک ماه رمضان کامل مهمان قائم شهری ها بوده ام و با آن ها زندگی کردم.

رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی، کشاورزی را مزیت مازندران دانست و تاکید کرد: سیاست ما تامین آب مورد نیاز اراضی زراعی استان است و درصدد هستیم این مهم را برای توسعه بخش کشاورزی استان تقویت بخشیم.

وی به دیدار مردم سوادکوه شمالی رفت و گفت: این شهر از مناطق محروم استان به شمار می رود و برای محرومیت زدایی از مازندران 4 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی سپس به دیدار مردم فریدونکنار رفت و در جمع آن ها اظهار کرد: فریدونکنار از مناطق مذهبی مازندران است که مردان بزرگی همچون سردار حاج حسین بصیر از آن سر درآوردند.

وی با بیان اینکه هدف دولت سازندگی این است که فریدونکنار تبدیل به قطب اقتصادی استان شود، تصریح کرد: تکمیل بندر فریدونکنار در دست اقدام است و تا به امروز با تامین اعتبار 17 میلیارد ریالی 25 درصد ساخت آن انجام شده است.

رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی در جمع مسئولان مازندران با بیان اینکه ایجاد بزرگراه تهران شمال موجب توسعه استان خواهد شد، تاکید کرد: ارتباط با کشورهای تازه استقلال یافته حاشیه دریای خزر یکی از مسائل مهمی است که باید در مازندران بیشتر پیگیری شود.

وی در ادامه به نقش مهم بنادر در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره کرد و گفت: تجهیز بنادر موجود مازندران و ایجاد بنادر جدید در استان نیز از مهم ترین برنامه های در دستور کار ما است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح سد انحرافی تجن ساری حضور یافت و هدف از ایجاد این سد را تامین آب مورد نیاز زمین های زراعی نکا و سورک دانست و تاکید کرد: این سد انحرافی زمینه های تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورز نکارود ومیاندورد را حل خواهد کرد که برای تحقق این مهم 22 میلیارد ریال هزینه صورت گرفت.

 از دیگر دستاورهای ساختاری سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به مازندران ایجاد مرکز مخابراتی در بابل بود که موجب شد تا 60 هزار شماره جدید به شبکه مخابراتی استان اضافه شود.

وی توجه به نیازمندی های مردم در مخابرات را مهم دانست و تاکید کرد: شبکه بی سیم و ماهواره برای کاهش نیازمندی های ارتباطی مردم باید توسعه یابد.

رئیس دولت سازندگی بزرگترین و مهم ترین مرکز صنعت مرغداری کشور در بابلکنار را به افتتاح رساند که هنوز این مرکز پا برجاست.

ایجاد مرکز پرورش مرغ لاین موجب شد ایران در دهه 70 به ششمین کشور دارنده مرغ لاین مجهز شده تا امنیت غذایی کشور بیمه شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی مرکز مرغ لاین بابل را دستاورد ارزنده ای برای کشور دانست و گفت: قبلا جوجه یک روزه را وارد می کردیم اما امروز با ایجاد این مرکز توانستیم ظرفیت تولید 600 میلیون قطعه جوجه را به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه این منطقه مکانی برای پرورش قرقاول کاخ شاه در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: اما پس از انقلاب اسلامی تبدیل به مکانی شده است که به مردم خدمت بنیادی خواهد کرد.

بزرگراه تهران شمال، بندر فریدونکنار، مرکز پرورش مرغ لاین بابل و توسعه شبکه ارتباطی استان از مهم ترین برنامه های صورت گرفته دولت سازندگی در مازندران بود که هنوز با گذشته دو دهه موجب رونق بخشی اقتصادی به استان شده است.

 

روح این مدیر مجاهد و تلاشگر شاد و یادش گرامی باد

ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.603 seconds.