.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نشست رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب؛
روحانی: بنای احزاب نباید پیروزی بر یکدیگر باشد/ تطهیر سران فتنه توسط کرباسچی/ مصباحی‌مقدم ضیافت افطار را ترک کرد
شمال نیوز: کرباسچی در ضیافت افطار رئیس جمهور با شخصیت‌های سیاسی و حزبی ضمن تطهیر سران فتنه گفت که این سید مظلوم (میرحسین موسوی) کلان نظام را قبول دارد و نیت بدی نداشت!


شمال نیوز: 
رئیس جمهور گفت: بنای احزاب در فعالیت‌های سیاسی نباید بر این باشد که یکی بر دیگری پیروز شود و یا یکی دیگری را حذف کند.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ضیافت افطاری که با حضور جمعی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا برگزار شد، با بیان اینکه امیدوارم این جلسه مقدمه‌ای برای برگزاری چنین جلساتی در آینده باشد تا بتوانیم از نظرات و تجربه‌های فعالان سیاسی بهره‌مند شویم، گفت: امروز کشور در شرایط خاصی است و باید با یکپارچگی تامین منافع ملی در این شرایط را در نظر داشته باشیم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه یک اصل مهم برای موفقیت تشخیص اهم بر مهم است، افزود: طبیعی است که در میان مسایل متعدد و فراوان کشور، نمی‌توان همواره به اهداف صد در صدی دست یافت، لذا باید مسایل را اهم و مهم کرد.

روحانی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی اهداف مهم دینی و انقلابی و ملی داریم، اظهار داشت: بنای احزاب در فعالیت‌های سیاسی نباید بر این باشد که یکی بر دیگری پیروز شود و یا یکی دیگری را حذف کند، چرا که همانگونه که انحصار در اقتصاد مخرب است و نفع عمومی ندارد، در دنیای سیاست نیز به همین منوال است و احزاب باید رقابتی سالم را بر مبنای ارایه برنامه‌های بهتر سامان دهند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، سرمایه‌گذاری، رسیدگی به معضلات زیست‌محیطی و آب و غیره برنامه‌ها و اهداف بلند و بزرگی داریم که باید برای تحقق آنها تلاش کنیم، تصریح کرد: استمداد دولت در همه این زمینه‌ها کمک‌ گرفتن از احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی است.

روحانی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور تحمیل، تخریب و تفتیش در مسایل مختلف راه به جایی نمی‌برد، خاطر نشان کرد: باید شرایطی را برای جامعه ایجاد کنیم که فضا برای اقناع نسل جوان در مسیر آرمانها ایجاد شود.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مؤلفه قدرت ملی گفت: یکی از راه‌های ایجاد و ارتقاء قدرت ملی این است که بتوانیم بر سر معضلات سیاسی با دنیا گفتگو کرده و به تعامل برسیم چرا که قدرت تعامل یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت ملی است.

روحانی اضافه کرد: ما امروز به دنبال آن هستیم تا در موضوع مذاکرات هسته‌ای به عنوان یک نمونه بزرگ از مسایل سیاسی، حقوق ملت را از طریق گفتگو و تعامل تثبیت کنیم. همانطور که مقام معظم رهبری دیشب فرمودند بحث ما مذاکره است. ما نمی‌خواهیم صرفاً اعلام موضع کنیم، بلکه به دنبال مذاکره جدی و تفاهم منصفانه و عادلانه هستیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه نمی‌ پذیریم تأخیر و یا تعجیل در مذاکرات به منافع کشور لطمه بزند و هر یک می تواند هزینه هایی داشته باشد، اظهار داشت: باید با صبر، حوصله و متانت و با کمک همه و با حمایت و هدایت مقام معظم رهبری که در هیچ عرصه‌ای از دولت دریغ نشده است، و با همدلی و همزبانی و کمک همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی کار را به پیش ببریم.

روحانی با بیان اینکه امسال درآمد نفتی ما نسبت به همه سال‌های دهه گذشته کمتر بوده است، تصریح کرد: شرایط تحریم نیز همچنان ادامه دارد و مشکلات منطقه‌ای بر مشکلات داخلی کشور ناشی از تحریم ظالمانه و کاهش درآمدها افزوده شده و در این شرایط بیش از همیشه به انسجام و همراهی و همکاری همگانی در داخل کشور نیاز داریم.

رییس جمهوری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری خاطر نشان کرد: باید یک انتخابات رقابتی بسیار خوب با کمک همه برگزار کنیم تا مایه غرور و افتخار ملی ما باشد. باید همه دولت و شورای نگهبان را در برگزاری چنین انتخاباتی یاری کنیم تا آنچه خواست مردم است محقق شود.

روحانی با بیان اینکه بزرگان ما در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، بحث‌های زیادی کردند و افرادی مثل شهید بهشتی و شهید مطهری گفتگوهای زیادی کردند تا ما به جمهوری اسلامی رسیدیم، گفت: معنی جمهوری اسلامی این است که در کنار ارزش‌ها و اصول اسلامی، رأی مردم و صندوق‌های رأی حکم هستند و حال که اینچنین است باید هدف ما در رقابت‌های سیاسی و حزبی، جلب مشارکت حداکثری مردم باشد.

رییس جمهوری ادامه داد: اگر در رقابت‌های سیاسی مشارکت حداکثری مردم و نشاط سیاسی ایجاد شود موجب غرور و افتخار همه ماست.

روحانی اظهار داشت: ما آنقدر که نقاط اشتراک داریم، نقاط افتراق و اختلاف نداریم. بنده از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی هر جا که کار کرده‌ام با دو جناح کار کرده و مرتبط بوده‌ام و به خوبی می‌دانم که اشتراکات ما بیشتر از اختلافات است. لذا می‌توانیم به تفاهم برسیم و تفاهم به نفع ملت، مردم، اسلام و کشور است.



حدادعادل: باید نگاه قبیله‌ای را کنار گذاشت
به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در مراسم افطاری رئیس‌جمهور با شخصیت‌های سیاسی و حزبی که در سالن سران اجلاس برگزار شد، اظهارداشت: اگر قانون اساسی، رهبری و اصل نظام را مبنا قرار دهیم اختلافات از بین می‌رود، با همدلی و همزبانی در چارچوب قانون اساسی قطعاً می‌توانیم آینده بهتری را بررای کشور رقم بزنیم.

وی افزود: نباید نگاه قبیله‌ای داشت و اینکه حتماً باید مملکت دست قبیله ما باشد و بقیه کنار روند.


تطهیر سران فتنه توسط کرباسچی در ضیافت افطار روحانی
محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان با اشاره به ضیافت افطاری احزاب و شخصیت‌های سیاسی با رئیس‌جمهور اظهارداشت: در این نشست تاکنون آقایان حدادعادل، قدرت‌الله علیخانی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، فاطمه راکعی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، اسدالله بادامچیان عضو حزب مؤتلفه و الهه کولایی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب صحبت کردند.

کوهکن تصریح کرد: آقای علیخانی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار بر لزوم همگرایی و همراهی احزاب با دولت تأکید کرد.

وی افزود: آقای کرباسچی نیز در این دیدار ضمن تطهیر سران فتنه گفت که این سید مظلوم (میرحسین موسوی) کلان نظام را قبول دارد و نیت بدی نداشت!

محمد پهلوان یکی از فعالان اصولگرا در این نشست گفت که پس از سخنان کرباسچی دیبرکل حزب کارگزاران سازندگی در حمایت از سران فتنه و نام بردن از آنان و تقاضای برای رفع حصر، ضیافت افطاری روحانی با شخصیت‌های سیاسی را ترک کردند.


مصباحی‌مقدم: در اعتراض به حمایت از سران فتنه ضیافت افطار روحانی را ترک کردم
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ترک جلسه ضیافت افطاری با رئیس جمهور از سوی برخی اصولگرایان به دلیل حمایت برخی از اصلاح طلبان از سران فتنه اظهار داشت: بنده ضیافت افطاری رئیس جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد ترک کردم.

مصباحی مقدم ادامه داد: آقای کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در این جلسه میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد در حالیکه اگر بناست او سید مظلوم باشد لابد ظلم کننده به او نیز نظام است.

سخنگوی جامعه روحانیت تاکید کرد: این درحالی است که او ظلم بزرگی به نظام مرتکب شده و از این رو به نظر بنده نشستن در فضای این جلسه مشروعیت ندارد.


شخصیت‌های سیاسی که در ضیافت افطار روحانی سخنرانی کردند

ضیافت افطاری حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه سوم تیرماه با حضور شخصیت‌های سیاسی و احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا در سالن اجلاس سران برگزار شد و سه نفر از اصولگرایان و چهار نفر از اصلاح‌طلبان به سخنرانی پرداختند.
در این مراسم غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان، قدرت‌الله علیخانی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، فاطمه راکعی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، اسدالله بادامچیان عضو حزب مؤتلفه و الهه کولایی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب صحبت کردند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دلواپس آسایش مردمم 4 تير 1394
ما را برق میگیره این آقایان را جو میگیره. این آقایان مثل اینکه صحبتهای آقای روحانی و آقای حداد عادل را متوجه نشدند: " اگر قانون اساسی، رهبری و اصل نظام را مبنا قرار دهیم اختلافات از بین می‌رود، با همدلی و همزبانی در چارچوب قانون اساسی قطعاً می‌توانیم آینده بهتری را بررای کشور رقم بزنیم."
آقای سردبیر شمال نیوز خود شما هم یک فتنه هستید و از این طریق نان می خورید و کاسه داغتر از آش هستید. این مسائل را کنار بگذارید و به فکر چاره باشید. بردن نام کلمه سران فتنه چه دردی را دوا می کند. مثلا همه مسلمانیم. وقتی دفاع از کسی را میگیرید چگونه تهمت می زنید. من کاری به هر دو جناح ندارم ولی لااقل مملکت داری را از کشورهای غیرمسلمان یاد بگیرید هدف منافع کشورشان و رفاه مردمشان هست ولیکن این دوستان چون نفسشان از جای گرم می آید ... .
مازنی ساوه 4 تير 1394
آقای کرباسچی حرف بدی نزد این خواست 14میلیون رای دهنده به آقای موسوی و19میلیون نفری بود که به روحانی رای دادن آقای مصباحی نکنه خیال میکنی 19میلیون نفر همه فتنه گر ودشمن نظامند ؟
نا شناس 3 تير 1394
کرباسچی آقای اختلاس وووو علیخانی رفیق جزایری چقدر بهم میان...
123 4 تير 1394
بهترین راه همدلی ایجاد وحدت ورفع خصومت ها و گذشت واستفاده از تمام ظرفیتها برای اداره کشور میباشد.آنهایی که کلیت نظام را قبول ندارند کسانی هستند که کشور را ترک کرده اند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.