.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزارش تصویری حجامت
گزارش تصویری: حجامت پزشکان اعتقاد دارند حجامت نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها، مخصوصا بیماری های مزمن و مرتبط با سبک زندگی دارد. از دیرباز هدف اصلی در حجامت ارتقای سلامتی جسمی و روحی بوده است. حجامت به عنوان یک سنت الهی درروایات وسیره پیامبران وائمه اطهار(ع) مطرح گردیده وجزءاحکام اسلام است ودرطب سنتی به عنوان رکن درمان به حساب می آید و دارای سابقه ای هفت هزار ساله است.

سلامانه : پس ازمعاینه و اخذ شرح حال ازبیمار موضعی که برای حجامت تعیین شده است ضد عفونی میشود سپس با لیوان حجامت که بصورت یکبار مصرف ساخته شده به مدت چند دقیقه بادکش میشود بعد از ایجاد انبساط چندخراش سطحی ایجاد می گردد آنگاه به تناسب وضعیت جسمی ؛بالینی و عروقی بیمار در سه الی پنج مرحله از وی خون گرفته می شود.این عملیات مجموعا در مدت حدود 20 دقیقه انجام می شود که خون گرفنه شده حداکثر به 50تا70 سی سی بالغ می گردد.

درحجامت خشک مرحله خونگیری انجام نمی شود درطب اسلامی وطب سنتی حجامت به عنوان یکی از ارکان مهم درمان ذکر شده است وبیماری های گوناگون رادرمان می کند و به صورت اختصاصی درمنابع طب اسلامی به شکل پیشگیرانه درمان همه بیماریها شمرده شده است.

 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.244 seconds.