.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای اوّلین بار در ایران،
نخستین سمینار تخصّصی جمعیّت‌شناسی سیاسی توسط یک مازنی ارائه شد

 شمال نیوز: دکتر یعقوب فروتن، عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران، نخستین سمینار تخصّصی جمعیّت‌شناسی سیاسی را در ایران ارائه کرد.

به گزارش شمال نیوز؛ این سمینار تخصّصی از سوی انجمن جمعیّت‌شناسی ایران در روز شنبه اوّل آذرماه 1393 در دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد و ایشان به ارائه‌ی سخنرانی علمی تحت عنوان «جمعیّت‌شناسی سیاسی: نقش تغییرات جمعیّتی در سیاست ملّی و امنیّت بین‌المللی» پرداخت که با استقبال گسترده‌ی اساتید و دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد همراه شد.  

 
  در این سمینار تخصّصی، دکتر فروتن مناسبات بین جمعیّت، سیاست، قدرت، حکومت و امنیّت را مورد بررسی قرار داد. برخی از مهم‌ترین مباحث ارائه شده عبارتند از: روند تاریخی ملاحظات و مطالعات مرتبط با جمعیّت و سیاست، پیامدهای سالخوردگی جمعیّت با تأکید بر پیامدهای سیاسی و امنیّتی، ساختار سنّی جمعیّت و پدیده‌‌ی رشد تورّمی جمعیّت جوانان و ارتباط آن با پارادوکس دوگانه‌‌ی فرصت – خشونت، نقش ترکیب و تحوّلات جمعیّتی بر روی نتایج انتخابات اعم از انتخابات محلّی و پارلمانی و ریاست جمهوری، جنبه‌های دینی ـ سیاسی باروری و تحوّلات جمعیّت‌شناختی، ابعاد و پیامدهای سیاسی مهاجرت‌های داخلی و بین‌المللی. مجموع مباحث این سمینار علمی تخصّصی به برنامه‌ریزان و سیاستگزاران و اندیشمندان علوم سیاسی کمک می‌کند تا به شناخت و آگاهی بیش‌تر و جامع‌تری از تأثیرات گریزناپذیر و پُرقدرت جمعیّت و روندهای جمعیّت‌شناختی بر روی طیف متنوّع موضوعات مرتبط با سیاست و امنیّت در چارچوب دانش جمعیّت‌شناسی سیاسی دست یابند .
 
       گفتنی است دکتر فروتن از سال 1375 عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران می‌باشند. ایشان همچنین رئیس گروه علمی در انجمن جمعیّت‌شناسی آسیا، عضو پژوهشی افتخاری دپارتمان جمعیّت‌شناسی و مرکز مطالعات اسلامی در دانشگاه سوئین بورن استرالیا و دانشگاه وایکاتو نیوزیلند، عضو کمیته‌ی تخصّصی انجمن مطالعات علمی دین در ایالات متّحده و عضو هیأت تحریریه‌ی دو مجلّه‌ی تخصّصی بین‌المللی می‌باشند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.