.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مردم غرب مازندران از نبود پزشک متخصص رنج می‌برند

 امام جمعه چالوس با انتقاد از بی توجهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مقوله سلامت مردمان غرب استان، گفت: مردم غرب مازندران از نبود پزشکان متخصص رنج می برند.
 به گزارش  شمال نیوز به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی امروز در خطبه های نماز جمعه چالوس، اظهار کرد: از آنجایی که بیماران بد حال باید به مرکز استان اعزام شوند و در بیمارستان فوق تخصصی معالجه شوند، این امر سبب فوت آنها شده که نشان دهنده آن است جان انسان ها برای دانشگاه علوم پزشکی مازندران اهمیت ندارد.
وی افزود: عمده مشکلات و نارسایی های شهرستان چال.س و غرب مازندران به مرکز استان مازندران بر می گردد که همه اعتبارات و امکانات در آنجا متمرکز شده است.
راشدی گفت: بنده تنها یک مورد را که به سلامت، درمان و جان شهروندان مربوط می شود را بیان می کنم که اخیرا از بیمارستان خبر رسید که چند بیمار قلبی و مغزی به دلیل نداشتن امکانات در بیمارستان چالوس و لزوم انتقال آنان به بیمارستان فوق تخصصی استان و عدم پذیرش آن بیمارستان به بهانه اینکه تخت خالی نداریم، فوت کردند.
امام جمعه چالوس گفت: برخی نیز  یا دچار زحمت شدند و یا به تهارن و جای دیگر اعزام شدند در حالی که سر جمع امتیازات و اعتبارات بیمارستان های کل استان به مرکز استان داده می شود و چون تمام امکانات  در مرکز استان متمرکز می شود و پزشک فوق تخصص به بیمارستان های سطح 2 امثال بیمارستان چالوس نمی دهند لزوما بیمارستان فوق تخصصی مرکز استان موظف است حداقل 30 درصد از تخت های خود را برای بیماران بدحال و ویژه شهرستان ها همیشه خالی نگه داشته باشد.
راشدی بیان کرد: بواسطه اینکه امکانات بیمارستان فوق تخصصی مرکز استان مربوط به همه استان است نه صرفا برای بیماران مرکز نشین، انتظار مردم و شهروندان از  استاندار و ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رسیدگی به این امر مهم و حیاتی است تا مردم و خانواده ها و بیماران بدحال از این نگرانی در بیاند.
وی گفت: اینکه بیمارستان های فوق تخصصی و سطح یک باید در مرکز استان باشد خود بیانگر بی عدالتی و نادیده گرفتن حق مردم شهرستان های استان  از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.
امام جمعه چالوس با اشاره به مناسبت های هفته گفت: مهم ترین مناسب روز تاسوعا و عاشورا بوده که اوج عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) است که دستجات عزاداری به میدان و خیابان می آیند که این حرکت پسندیده تعظیم شعائر و نوعی اعلام وجود شیعیان در برابر ظلم و ستم ظالمان است.
وی گفت: سلسله باید ها و نباید هایی توسط دستجات باید رعایت شود، که  از حرکت ها و رفتار زننده، ایجاد مزاحمت، اشعار و نوحه های بی محتوا و خلاف واقع، صدای بلند بلندگوی گوش خراش و آزار دهنده پرهیز شود و رعایت نظم و انضباط، رعایت حال مردم، سر وقت بیرون آمدن، لباس و پوشش مناسب داشتن، از اشعار انقلابی و حماسی و مناسب استفاده کردن و نماز ظهر عاشورا به طور متمرکز اقامه کردن از بای ها و الزامات عزاداری ها است.
راشدی نوری بیان کرد: تقارن روز 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با روز عاشورا بوده، بیانگر این نکته مهم است که انقلاب حضرت روح الله با انقلاب امام حسین (ع) یک نسخه و ریشه که نهضت مقدس امام حسین(ع) است، دارد و برگفته از درس ها و آرمان های مکتب عاشورا است.
وی گفت: روز عاشورا و روز 13 آبان فرصت مناسبی بوده که ملت ایران فریاد آزادیخواهانه و ظلم ستیزانه و مظلومانه خود را به گوش جهانیان برسانند ور وح مقاومت و ایستادگی خود را در مقابل استکبار نشان دهد و شعارهای امام حسین(ع) در روز عاشورا را به عنوان تنها راه رسیدن به عزت و پیروزی و حکومت آرمانی امام زمان (عج) توفنده تر از گذشته سر دهند.
راشدی نوری بیان کرد: روز 14 آبان روز فرهنگ عمومی و روز مازندران است که  فرهنگ عمومی همان رعایت اصول اخلاقی اجتماعی، نظم انضباط  و رعایت حقوق شهروندی است./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کارمند علوم پزشکی مازندران 9 آبان 1393
والا بلا به پیر به پیغمبر اشتباه به عرض میرسونن... پزشک متخصص خودش نمی آد توی شهرستان و مراکز کم جمعیت.. این هیچ ربطی به مرکز استان و این چیز ها نداره... لطف کنید اول اطلاعاتتون رو بالا ببرین بعد اظهار نظر کنید... شما اگه همین الان هم استان بشین خیلی از مراکز و اماکن به شما تعلق نمی گیره... شرایط جغرافیایی و جمعیتی سبب این مشکلاته... آخه چه گرفتارییه که هر چی میشه میگن مرکز استان اله بله... به خدا این حرف های شما ظلم و تهمته و باید جواب پس بدین... الان پزشک عمومی حاضر نیست بره توی بعضی شهر های کوچک مطب بزنه یا کار کنه چه برسه به روستاها... حاجی جان... تو برو اگه 3 تا پزشک فوق تخصص پیدا کردی که حاضر شد بیاد با شرایط شما کار کنه من حرفمو پس میگیرم.. بنده کارمند همین علوم پزشکی هستم... شما در جریان خیلی چیز ها نیستی... ایراد از سیستم پزشکی به طور کلی و پزشک های ماست که فقط دنبال پول هستن... ربطی به علوم پزشکی نداره... به پزشک فوق تخصص اگه بگن بالای چشت ابرو هست قهر میکنه اونوقت این چهار تا مطب هم که توی ساری و آمل و بابل هست تعطیل میشه میرن تهران... خواهشا به جای متشنج کردن ذهن مردم اول ببینین موضوع چیه... همین حرف ها رو زدین ملت فکر میکنن مرکز استان داره حق خوری میکنه در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست .. شما باید ساختار وزارت خانه رو تغییر بدین... فرض کن چند تا دکتر فوق تخصص با زور علوم پزشکی اومدن اونجا... وقتی طرف دلش به کار نباشه که بدتره برادر... بیشتر آدما رو میکشه که... همین طرح انتقال واحد بین الملل علوم پزشکی به ساری فقط و فقط از طرف کارکنان و پزشکان به شدت در حال پیگیری و رای زنی هست... چه ربطی به مردم ساری داره؟؟ یک چیز هایی رو باید عمیق تر نگاه کرد نه اینکه سطحی بیایم در جامعه موج ایجاد کنیم حاجی جان...
نا شناس 9 آبان 1393
آقاي کارمند لطفا شما اطلاعاتتون رو بالا ببرين! مشکلات نظام پزشکي رو درک مي کنيم اما بعضي فاکتورها که شما گفتيد نشانه ي بي اطلاعي شما است.

1. اگر ساري فرضا 500 هزار نفر جمعيت داشته باشه غرب مازندران شامل رامسر، تنکابن، چالوس و نوشهر، عباس آباد و کلاردشت چيزي حدود 600 هزار نفر جمعيت داره پس مشکل جمعيت نداريم!
2. اگر استان بشيم حتما امکانات تعلق مي گيره مگر اينکه جنابعالي نخواي بدي

ضمنا جمعيت متغيير منطقه رو نشمردم که با احتساب اون بالاي يک ميليون ميشه
كارمند علوم پزشكي غرب استان مازندران 10 آبان 1393
خدمت آقاي كارمند علوم پزشكي مازندران
1-لطف كنيد مواظب صحبت خود در مورد مردم غرب استان باشيد احتمال زياد اطلاعات شما به اندازه يك كارمند جز مي باشد و از هيچ چيز خبري نداريد.
2- وقتي مركز استان سعي بر انتقال دانشكده بين الملل از غرب به مركز را دارد معني آن چيست معني آن چيزي غير از استفاده و نفع شخصي براي بعضي از شما ها را دارد؟
3- آيا بيمارستان ها ي غرب استان خودشان دكتر ها را استخدام مي كنند يا بر اساس مجوز و فراخوان از دانشگاه علوم پزشكي مي باشد؟
4- اين دليل منطقي نمي شود كه جمعيت فلان منطقه كم مي باشد پس دكتر متخصص و فوق تخصص به آن منطقه نمي يايد. پس يك سري مواردي وجود دارد كه بعضي ها از آن بي اطلاع هستند.پس اين بر ميگردد به خود شماها
5- دكتر كه با بيمارستان ساري قرارداد مي بندد و دكتري كه با بيمارستان تنكابن قرارداد مي بندد آيا حقوقش مگه فرق مي كند كه دكتر فرار مي كند يا با قيمت به توافق نمي رسيد
6- در كل همه اينها بر مي گردد به ضعف مديريت علوم پزشكي ضعف استان مازندران كه اينقدر دكتر بي كار منتظر كار هستند كه بيشتر آنها را با پارتي بازي خودتان مشغول به كار كرده ايد.
ما مردم استان غرب استان مازندران بعضي از مردم مركز استان را صهيونيست مي ناميم كه الحق و النصاف صفت خوبي براي بعض از شماها گذاشتند
كارمند علوم پزشكي رامسر 10 آبان 1393
با سلام خدمت دوست عزيز ساروي
من خودم كارمند علوم پزشكي رامسر هستم و تمام حرفهاي شما را در مورد كارمندان اين واحد را بابت انتقال صددرصد تكذيب مي كنم.
خواهشا ندانسته حرفي نزنيد
با تشكر
قنبری از رامسر 10 آبان 1393
اینها مربوط به سهمیه بندی ها است. همیشه بالاترین به تهران، بعد به مراکز استانها و بعد به شهرستانها آنهم با درجه بندی که دارند. اگر یک فوق تخصص بومی هم بخواهد به شهرش برگردد نمی تواند. چون تخصصش در آن شهر جایگاه نداره و باید به شهرهای بزرگتر بره. بیمار کم هم باعث فراری شدن اینگونه پزشکان میشود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.