.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
97 درصد مازندرانی ها باسوادند

شمال نیوز:  استاندار مازندران با اشاره به رشد باسوادی در استان، گفت: هم اکنون 97 درصد مردم مازندران با سواد هستند.

' ربیع فلاح جلودار' روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی مدیران آموزش و پرورش استان با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بابلسر، اظهار کرد: اعضای مجلس شورای اسلامی با اعمال نظارت دقیق خود، مسیر حرکت دستگاه های اجرایی را رصد می کنند.

وی با بیان اینکه مازندران به لحاظ سواد آموزی در شرایط مناسبی است، گفت: 97 درصد از مردم مازندران باسواد هستند و تلاش داریم تا پایان برنامه 5 ساله، سه درصد باقی مانده را باسواد کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران به عنوان یک استان بحران خیز است، گفت: حدود 20 درصد از مدارس در شرایط بحرانی قرار داشته و عمر این مدارس حدود 40 سال قدمت دارد.

فلاح با بیان اینکه یکی از مشکلات آموزش و پرورش استان، مربیان پیش دبستانی است، گفت: 1207 مربی در مقطع تحصیلی پیش دبستانی فعالیت دارند، که متاسفانه پس از سال ها به بیمه و سنوات آن ها توجه نشده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه 380 کیلومتر از طول شمال استان را دریا در برگرفته است، افزود: حدود یک میلیون هکتار از بخش جنوبی استان، جنگل و مناطق کوهستانی است.

وی با بیان اینکه محور توسعه استان، کشاورزی است، افزود: 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی در مازندران وجود دارد.

فلاح با اشاره به اینکه متوسط بارش باران در استان 750 میلی متر است، گفت: متاسفانه علی رغم بارش زیاد باران در این استان، با چالش جدی کمبود آب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مازندران حدود 6 میلیارد متر مکعب آب سطحی دارد، افزود: در مجموع کشور بیش از 50 درصد آب مهار می شود، این در حالی است که در مازندران تنها هشت درصد آن مهار می شود.

فلاح ابراز امیدواری کرد: در بخش مدیریت بهره وری آب اقدامات خوبی در استان صورت گرفته تا مشکل کمبود آب وجود نداشته باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه این استان در بحث کیوی، گندم و پرتقال رتبه برتر را در کشور دارد و با بیان اینکه در بحث گردشگری نیز در رتبه اول کشور است، گفت: سالانه بیش از 20 میلیون مسافر وارد استان می شود و بهره وری ملی از این استان صورت می گیرد اما بودجه استانی برای آن اختصاص می یابد.

فلاح با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد اقتصاد کشور در بحث خدمات است، گفت: حدود 9 درصد اشتغال استان را صنعت در بر می گیرد و متاسفانه با چالش جدی بیکاری در استان مواجه هستیم.

وی درباره جاده های مواصلاتی منتهی به استان، افزود: آزاد راه تهران - شمال از محورهای مواصلاتی مهم برای استان بوده، این در حالی است که از اعتبارات خوبی برخوردار نیست.

استاندار مازندران با بیان اینکه میزان برخورداری استان از آموزش عالی دولتی در کمترین سطح کشور قرار دارد، تأکید کرد: حق مازندران باید در این زمینه ادا شود.

وی با بیان اینکه در سال 93 در ارتباط با طرح دریا اقدامات اثرگذاری صورت گرفته است، گفت: با اقدامات خوب و کارشناسانه بیش از 50 درصد غریق کاهش داده شد.

فلاح با اشاره به اینکه این استان از نظر اقبال سرمایه گذاری خصوصی در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: تمام تلاش ما این است در خدمت روستاییان و شهر نشینان باشیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسن 3 آبان 1393
با سواد اما بیکار

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.377 seconds.